Hoe deden we het in mei?



Het geld is al weer gestort en daarmee is de boekhoudkundige maand mei voorbij. Inmiddels raak ik gewend aan een iets lager boodschappenbudget en bleef ik er in mei zelfs ruim onder! En dat terwijl ik weer helemaal overstapte op paleo en niet het gevoel had dat ik iets tekort kwam. Het scheelde wel dat ik geen grote biobestellingen via internet deed en iets meer teerde op de voorraad. Omdat ik ruim onder het totaalbudget was gebleven, deed ik een dag voordat het salaris werd gestort, een bestelling voor kattenvoer. Omdat die ruimte er was. Evengoed bleef ik nog onder het totaalbudget. Deze maand zal ik wel weer noten en kokosolie moeten inkopen, maar ik verwacht niet dat ik het budget van juni ga overschrijden.

Afijn hier zijn de harde cijfers, voor 3 personen en 4 katten:

maand
bs
katten
totaal
budget dec/jan/feb
480
70
550
budget vanaf maart
450
50
500
jan
467,6
33,43
501,03
feb
519,84
117,06
636,9
maart
487,45
34,56
522,01
april
460,1
36,71
496,81
mei
413,36
56
469,36
gemiddeld
469,67
55,552
525,222

Op ander gebied gaven we deze maand meer uit en was het een dure maand. We gingen een week naar Frankrijk (weliswaar gespaard van zakgeld maar geld is geld), we gaven iets meer dan € 400 uit aan tegels voor de tuin, zorgkosten bedroegen iets meer dan €500 (slik). Dus echt veel wist ik niet opzij te zetten voor extra hypotheekaflossingen. Sterker nog, ik plunderde de hypotheekspaarpot twee keer omdat ik geen zin had de buffer aan te spreken. Nou ja, de maand is voorbij en in juni hebben we weer alle kans om te sparen!

Hoe deden jullie het in mei?

10 gedachtes over “Hoe deden we het in mei?

  1. Fijn dat het budget voor de boodschappen zo goed gaat.
    De andere uitgaven is dan best veel maar ja, je hebt er ook iets voor.
    Is de vakantie weer goed bevallen?

    Hoe deden wij het in mei…nou, veel uitgaven. En budget verhoogd en…en…en…
    Maar maakt niet uit, we redden ons goed, we lossen af wat afgelost moet worden dus niks te klagen eigenlijk. 😉

    Like

  2. Is het alweer bijna juni? Dat dacht ik toen ik je post las. Dat gaat sneeel!
    Ik vind het nu echt helemaal niets voor jou he, die drie cijfers achter de komma (of juist wel, haha) en de bedragen niet rechts uitgelijnd maar gecentreerd 😉
    Lekker dat je binnen je budget bleef. Als we in Nederland zijn zal ik wel weer diep in de buidel tasten voor allerlei fijn houdbaar biospul…

    Like

  3. Ik dacht ook al, is het al zo ver? Jij wordt vrij vroeg uitbetaald. Ik heb nog een week voor ik aan de afsluiting begin, maar op het eerste zicht ben ik er nog niet in geslaagd minder uit te geven aan uitstapjes en geschenken. Ach, tijd genoeg om het te leren.

    Like

  4. hihi die 3 cijfers is een beetje toeval, gewoon zoals exell ingesteld stond, maar centreren is wel een bewuste keus, ik doe alles om mijn manische geest in bedwang te houden 😉
    Lekker weer inslaan straks. Kun je geen handeltje gaan opzetten daar in het Noorse. Biospul bij jou laten afleveren en dan weer door verkopen? Kun je geen Noorse vestiging van Pit en Pit gaan opzetten of zo?

    Like

  5. Om dezelfde reden dan die van jou heb ik niets gehaald. Wij zijn naar Den Bosch en Amsterdam geweest. Een flinke deuk in het kledingbudget. En Amsterdam heb ik van het vakantiegeld van manlief betaald. Manlief krijgt in april altijd vakantiegeld. Toch qua boodschappen goed rond het budget gebleven.
    Juni is bij mij ook alweer begonnen. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Deze maand heeft voor mij 5 vrijdagen dus 500 euro boodschappengeld.

    Like

  6. Wat goed van je dat je zo goed onder het boodschappen budget bleef, zeker met bio en paleo! Jullie tuin zal straks weer supermooi worden als het klaar is en daar kun je (blijvend) van genieten.
    Weet je dat ze bij A.ldi ook biologische kokosolie verkopen? Het is wel de ontgeurde variant (maar die gebruik ik zelf voor het bakken) een kuipje van 500gr voor 2,99 euro.

    Like

  7. Welk voer koop je voor de katten en waar koopje het? Of 'mag' je dat niet hier vermelden. Ik heb 1 kat en een budget van 40 euro per maand. Daar zit ook een spaardeel bij voor dierenartskosten.

    Like

  8. Dierenartskosten en vlooien bestrijding en wormenpillen gaan hier van een ander budget.
    Ik bestel meestal droogvoer van biofoof en/of Carocroc dat haal ik bij huisdierplein of bol.com, net wanneer het waar in de aanbieding is.
    Natvoer is meestal witvis gewoon uit de super en diverse merken blikvoer, ik wissel momenteel af tussen biowhiskas en felix blikvoer. Bio whiskas koop ik bij Zooplus, het andere gewoon bij de super.
    Ik kocht altijd volledig bio natvoer van Yarrah maar dat blieven de heren niet meer.
    Ze eten erg moeilijk momenteel, dus ik wissel zo veel mogelijk af. Nu vinden ze het huismerk van de deen bijvoorbeeld erg lekker, maar geheid dat ze daar volgende week ineens weer hun neus voor ophalen…
    hart en dergelijke wordt alleen mee gegooid maar niet gegeten,….

    Like

  9. Tot een aantal jaren terug hadden we een hond (uit het asiel). Eentje met een ingewikkelde spijsvertering. Na allerlei geëxperimenteer met dieetvoer en anderszins kwamen we uit bij het bulkvoer van de Lidl. Tot onze stomme verbazing waren alle darmproblemen voorbij. Een beetje beschamend vond ik wel dat we aan voedsel voor onze hond maar 7,99 per maand kwijt waren. Hij is er oud mee geworden… Anna

    Like

  10. En weg is mijn reactie, dus hier komt ie nog een keer.
    Bedankt voor je antwoord op mijn vraag over het voer. Ik zal het binnenkort opzoeken op internet.
    Mijn kat eet graag tonijn uit blik.
    Aafke

    Like

Zeg het maar!

