Synchroon dutten

Een zachte bank,
een kussen,
rug aan buik,
synchroon dutten.
Het leven is goed
als je zorgen
zich beperken 
tot hoe laat 
de brokjes 
worden geserveerd.

Het leven
speelt zich af
van dut naar dut
met tussendoor
 knuffels en eten,
in plaats van
opgejaagd te worden.
Niet meer aan denken.
Dat was toen,
niet nu.
Nu 
is een zacht kussentje
en de zekerheid
van een aaiende hand.
18 gedachtes over “Synchroon dutten

  1. Aaaaaaah wat lief! Wat zijn het toch een bofferds dat ze nu bij jou wonen. Ze zien er zo mooi en goed uit. Ik heb stiekem een lichte voorkeur voor Dibbes. 😉 Hij lijkt mij altijd zo grappig.

    Like

  2. Dibbes is ook zeker heel grappig Immie, alles is bij hem koddig en heftig en dramatisch en ontroerend en over de top en dat maakt dat we heel vaak om hem moeten lachen. Gerrie is veel rustiger en bedachtzamer. Maar hem zo te zien genieten tegenwoordig ontroert ook enorm

    Like

  3. Nou ik had wat lieve smileys neergezet, maar dat wordt niet gepakt. Ook een pootje van Dinkie mijn eigen zwervertje die nu languit in de zon in de vensterbank ligt!

    Like

  4. Ineke, ik ken je wel niet maar weet wat het is om een dier in te laten slapen. Overweldigend verdriet….ik zal aan je denken. Vee sterkte en geef het de tijd. Het was vast een bijzonder diertje en je zal veel van haar hebben gehouden. Carola

    Like

  5. Wat een moppies zijn het toch. Tja het poezenleven kan toch echt zo bijzonder mooi en simpel zijn. Mooi voorbeeld voor de mensen. Geniet van elkaars gezelschap en wees blij met hetgeen je hebt:)

    Like

Zeg het maar!

