Zaterdag

Zo, wat een rare week was dit. Door Pinksteren, de verjaardag, extra opgenomen vrije dagen en het geklus in de tuin door M. ontbreekt een normaal ritme hier volledig en ben ik nogal gaar. Een normaal ritme dat is doordeweeks iedereen behalve ik het huis uit zodat ik de rust heb om de dag voor me uit te laten rollen, passend bij mijn energieniveau van het moment. Natuurlijk vind ik het altijd veel gezelliger en leuker als de mannen er zijn maar ik heb ook oplaadtijd nodig…

Tussendoor loopt er een omzettingstraject voor de hypotheek. Ook dat genereert drukte in mijn hoofd. Ik moet uitkijken dat ik niet blijf rekenen en scenario’s blijf bekijken. Ook is het ophoesten van zoveel boeterente echt wel een ‘dingetje’ voor mij. Nu nog wel, als ik dat eenmaal heb betaald, kan ik meestal wel snel een knop omzetten maar vooraf loop ik er tegen aan te hikken en ben dan bang dat ineens alles kapot gaat in huis. En dat gebeurde natuurlijk ook prompt, nou ja, de laptop sputterde. Dat is niet hetzelfde als dat alles kapot gaat maar in een vermoeide en overprikkelde toestand denk ik al snel dat iets ‘een teken is dat we er toch maar van moeten afzien’.

Ook dat weet ik wel weer te onderdrukken. Ik laat me minder dan vroeger meeslepen door mijn eigen overprikkeling en kan snelller denken dat mijn gepieker een teken is dat ik gewoon wat moe ben. Dat is heel positief.

Positief is ook dat de laptop weer snel kon worden gemaakt. Het probleem zat in de ingang van de laptop, waar je de stekker van de lader instopt. Hij maakte geen contact meer en kon daardoor niet meer laden. Nu weer wel en we zijn weer € 125 lichter…

En verder, de tuin, ja de tuin! Hij lijkt 3 keer zo groot. Hier een impressie van het klussen..

eerst groot gat graven voor de loodgieter

loodgieter klaar, gat weer dichtgegooid, tuin leeg maar waar zijn de tegels?

hèhè, tegels met een dag vertraging geleverd, aan de slag!

tussendoor taart want M. was jarig1

dan serieus aan de gang

Klaar! nog wel even dagelijks zand vegen om alles goed in de laten zakken

Binnenkort (volgens mij volgende week al) gaat M. verder met de achtertuin. Dat is wel een véél groter oppervlak dus dat wordt even flink buffelen. Er zijn al wat stenen uitgehaald en er is al een restje gelegd van wat er over was van voor. Nu dus even bij komen en dan weer container huren, tuin leeghalen, tegels bestellen….Met dit soort dingen baal ik wel dat ik niets kan. Nou ja niets, ik bak taart en doe de catering en moedig aan, dat is ook belangrijk 😉 .

Fijn weekend allemaal!

12 gedachtes over “Zaterdag

  1. Wat mooi geworden! Wij hebben gisteren de sleutel van ons nieuwe huis gekregen (en hadden nog flink stress want we waren vergeten 13000 euro over te maken naar de notaris…oeps.. – Normaal gesproken niks voor mij maar sinds ik zwanger ben, ben ik blijkbaar heel selectief in de dingen die ik onthou….). En van die 13000 euro is 10000 euro voor het bouwdepot (dus we kunnen het nog wel spenderen aan bijv een nieuwe keuken enzo) maar toch voelt het stom om dat dan bij de bank te hebben staan waar we er verder niet direct bij kunnen. Is niet helemaal hetzelfde als zo'n boete, maar wel een beetje. Het moet gebeuren, want uiteindelijk worden dingen er beter van, maar op dit moment voelt het toch als geld weggooien.
    Mariska

    Like

  2. Hallo Martine, ik doe het maar even op deze manier. Gisteren probeerde ik je via de mail aan de zijkant van je weblog iets door te sturen over vermoeidheidsziekte. Ik had de indruk dat dat niet goed lukte. Dus ik doe het nog een keer. Gisteren stond er in de Trouw een stukje over verschillende ziektes zoals chronisch moe zijn en fybromyalgie. Er was een onderzoek gedaan en de onderzoekers waren verontwaardigd te merken dat deze ziektes niet erkend worden, want het is zeker een ziekte. Het wordt nu onder SOLK geplaatst. Het was een interessant stuk. Dan weet je dat. Groetjes en succes met de tuin. Carola

    Like

  3. Wauw dat ziet er al prachtig uit onder de dikke laag zand:) De heren hebben het super gedaan. Complimenten voor de kokkin en de cheerleader:)

    Like

  4. Hoi Carola, ja ik had het gelezen via twitter. Ik wond me wel een beetje op over de ene CVS patient die werd opgevoerd die vertelde dat hij van een therapie waarbij hij de ene week 2 minuten mocht wandelen en de volgende week 4 minuten wandelen en zo verder (uitbreiden volgens een vast schema dus) zo was opgeknapt. Want als iets niet werkt bij ME/CVS dan is het uitbreiden volgens een vast schema en nu denken zo veel lezers en artsen weer: zie je wel gewoon trainen…
    Attent dat je aan me dacht, dank je wel.

    Like

  5. Ben benieuwd waarom niet. Omzetten met boete zou voor ons nu ook showsropper zijn. Maar gaan het binnenkort met hersteladvies toch maar eens vragen bij adviseur. En wanneer anders wel de moeite waard.

    Leuk tuin vernieuwen. Beetje bij beetje je tuin of huis opleuken geeft altijd lekkere energie. Zo wassen wij eindelijk de lamellen (katoen) terwijl we dachten dat het niet kon bang voor krimp, is niet gebeurd. Altijd gedacht het te moeten laten doen of iets nieuws kopen. Niet nodig dus.

    Like

  6. De tuin ziet er heel mooi uit, hard gewerkt! De catering is ook heel belangrijk en de taart ziet er heerlijk uit, die ga ik binnenkort ook eens maken!

    Like

  7. Dank voor het delen, ik ga artikel snel zoeken.

    Bij mij werd 30 jaar geleden de term fibromyalgie genoemd door een fysiotherapeute die me moest helpen rugspieren te versterken. Juist omdat ik dat uitbreiden volgens schema niet aankon kwam zij daarmee en toen werd het nog helemaal niet als “volksziekte/hype” bestempeld. Huisarts had er ook al moeite mee.
    Achteraf kan ik zeggen dat ik het al mijn hele leven al heb, altijd over al onverklaarde pijntjes gehad. en minder gekund dan leeftijd genoten. Mijn oma, moeder en dochter hebben het. echt familiaire aandoening.

    Like

  8. Ja gek hé, dat zoiets leuks als een stel extra vrije dagen je volledig uit je ritme kan brengen…
    Dit zijn ook altijd lastige maanden voor ons om lessen in te plannen, om de haverklap zijn de kinderen weer vrij.
    Of ze hebben sportdag, of zijn op kamp… Dan start de werkweek weer op dinsdag, dan eindigt hij weer op donderdag…. Leuk natuurlijk, maar het lijkt een beetje alsof je de hik hebt, je kan niet echt 'doorpakken'.
    Toch klaag ik niet, want het is fijn om lekker veel buiten te zijn en van de lente te genieten. Je tuin ziet er netjes uit!

    Like

Zeg het maar!

