Zaterdag

De week gleed wat suf voorbij. Op dinsdag hadden S. en ik een ingreep bij de tandarts ter voorbereiding op ons beugeltraject. Woensdag en donderdag lag ik vooral plat. Kind had geen les meer op school maar nog wel wat toetsen. Kat Moos ving een merel en legde die als offerande onder het bureau van M. die hem daar donderdag vond op zijn thuiswerkdag. Gerrie en Dibbes lieten zich voor het eerst kammen met een vlooienkam door mij. Vrijdag ging ik even naar mijn moeder om mijn tante en haar vriend gedag te zeggen die daar op bezoek waren. Mijn tante woont in Duitsland (eigenlijk is het de nicht van mijn moeder) maar heeft in haar jeugd ook enkele jaren in Nederland gewoond. Ze heeft nu verkering met haar Nederlandse vrijer van toen. Zo leuk om te zien, twee verliefde zeventigers.

Het normale ritme is hier ver te zoeken. S. heeft geen les meer. Maandag heeft hij zijn laatste toetsen. En dan zijn de echte verplichtingen klaar. Omdat hij afgelopen week ook al niet meer les had, genieten we dus al een beetje van het vrije leven. Geen brood meer smeren om mee te nemen maar gewoon in de middag samen lunchen, echt fijn.

Gisteren toog M. even naar de bouwmarkt waar we de tegels voor onze tuin hebben gekocht. Zowel de voor- als achtertuin is klaar. Alleen, nu hebben we een hele pallet met tegels over. Echt precies 1 pallet. Waar het nu mis is gegaan weten we niet, maar we hebben ergens een rekenfout gemaakt. Dus staat die pallet nu al 1,5 week op de parkeerplek voor ons huis verschrikkelijk in de weg, want even verplaatsen doe je zo’n pallet niet. Dus nu ging M. maar eens proberen of ze de tegels eventueel terug willen nemen.  Het zijn nieuwe tegels, het plastic zit er nog om heen. Nadat hij op aanraden van de ene medewerker een formulier invulde met alle relevante gegevens, kwam een andere medewerker vertellen dat zoiets tegenwoordig via het hoofdkantoor moet worden geregeld. Dus belde hij na thuiskomst met het hoofdkantoor en gelukkig bleek dat te kloppen. De pallet kan wel worden terug genomen en we krijgen er ook geld voor terug. Wel met aftrek van eventuele ophaalkosten maar dat vind ik wel logisch. De verwachting is dat we er toch nog wel iets van €180 van terugkrijgen, dat zou een mooie meevaller zijn!

Dit weekend zijn de Hoornse Stadsfeesten, een weekend lang is de binnenstad de plek voor muziekoptredens, dansvoorstellingen en verschillende vormen van theater. Ik ben er nog nooit geweest maar ik hoop dit jaar voor het eerst eens te kijken wat het is. Het trekt natuurlijk veel mensen dus ik ga kijken of ik me goed genoeg voel om me even in een mensenmassa te begeven, al is het alleen maar om even de sfeer te proeven!

Fijn weekend allemaal!

5 gedachtes over “Zaterdag

  1. Zou mooi zijn als je 180 euro terug zou krijgen, dat is inderdaad weer een meevaller! Als jullie naar de stadsfeesten gaan wens ik jullie heel veel plezier en in ieder geval een fijn weekend verder!

    Like

  2. Wat een pracht bericht van de week over die omroeper in je hoofd. De mijne is ook met vervroegd pensioen , en een rust dat dat geeft!
    De feesten bezoeken, ik vind dat soort dingen vaak erg overweldigend en je begeeft je makkelijker in de massa dan dat je er weer uitstapt, erg eng, als je lijf en hoofd STOP roepen.
    Maar wie nooit eens iets probeert……. veel plezier en een aai voor de katterds

    Like

Zeg het maar!

