Leven in het moment (met 2 opdringerige katten)

Het is ochtend,
ik lees de krant
en drink mijn koffie.
Het huis is leeg,
op mij en 2 katten na.
Het is tijd
om wat te gaan doen.
Het lijf voelt goed.
Aankleden dan maar.
Misschien een boodschap.
Of een was erin.
De katten denken
daar heel anders over.
Die zien een schoot
en strijden om die plek.
Gerrie hangt over me heen
en in antwoord daarop
kruipt Dibbes op schoot.
Ze zitten kont aan kont.
En maar duwen met die kont.
Hé jij daar,
ik was eerst!
Ga weg!
Na wat geduw en gedoe,
is de vrede gesloten.
Twee knorrende tevreden katten.
Daar zit ik dan.
Eigenlijk wilde ik opstaan.
Nog even blijven zitten dan maar.
De koffie is op,
de krant gelezen.
Ik zit nog steeds op de bank.
Niets te doen.
Nou ja, niets.
Noem het maar niets.
Zó veel geluk op schoot.
Het was hard werken hoor
die twee katten zover krijgen!
Nou.
Zit ik dan.
Te zitten.
Ik aai.
Ik kijk wat,
mijmer wat.
Eigenlijk wel heel prettig,
zo zitten en niets doen.

19 gedachtes over “Leven in het moment (met 2 opdringerige katten)

  1. De liefde die je voor poesenbeestjes kan voelen , als ze in rust op je schoot liggen voelt onbeschrijfelijk mooi…..vooral omdat zij zelf Hun moment uitkiezen .Is extra genieten dus. 🙂
    Gr Lisa

    Like

  2. Hmmm, heerlijk… Ik ga zelf bijna spinnen bij het beeld dat je oproept. Je doet wel degelijk iets: je geniet van wat er is. En omdat je er zo mooi over schrijft, geniet ik mee…

    Katrien

    Like

  3. Oh wat een heerlijk berichtje. Ik word er blij van. Genieten is ook een drukke aangelegenheid hoor:) Dat er nog maar veel van dit soort zalige gelegenheden zich voor mogen doen.

    Like

  4. Wat een leuk katten berichtje weer, ik geniet van je kattenverhalen keer op keer.
    Hier geniet ik ook intens van mijn 2 poezen kinders, dus heel herkenbaar voor mij.
    Geniet van deze mooie momenten, je hebt al heel wat weten te bereiken met deze bijzondere katten met een toch wel sneu verleden die je nu een heel mooi leven gunt,en geeft, ze boffen met jou… zijn je duidelijk heel dankbaar,en geven je er enorm veel liefde ervoor terug…top!.

    Lieve groet, Sis

    Like

Zeg het maar!

