Weekend zonder de mannen

Vandaag halverwege de dag vertrekken M. en S. richting schoonouders. S. blijft daar dan tot zondagmiddag en M. rijdt door naar een vriend en vriendin van hem, met wie hij naar North Sea Jazz gaat. M. haalt S. zondag weer op en samen gaan ze dan naar de laatste dag van het Jazzfestival. Zondagnacht komen ze weer naar huis, met een thuis vol cd’s waarschijnlijk. S. valt trouwens met zijn neus in de boter want naast het muziekfestival gaat hij met zijn opa en oma ook naar Cirque Éloize, een soort spektakelcircus a la Cirque due Soleil…

Ik heb dus 3 dagen het rijk alleen hier en dat is inmiddels een jaarlijks terugkerend ritueel. M. gaat al zo lang als ik hem ken 3 dagen naar North Sea Jazz, behalve die ene keer dat ik per ongeluk onze zomervakantie zo boekte dat het jazzweekend toevallig nét viel op het zelfde moment als onze vakantie in Toscane. Een fout die mij nog lang is nagedragen maar ik blijf halsstarrig volhouden dat hij dan ook maar beter had moeten opletten toen ik hem de data door mailde. Inmiddels ben ik wel zo ‘afgericht’ dat ik weet dat het 2e weekend van juli heilig is.

Sinds twee jaar gaat S. met M, mee op de laatste dag van het festival en hij vindt het geweldig. Ze bespreken vooraf het programma en wat ze willen bekijken en komen razend enthousiast terug. Voorgaande jaren vond ik het soms wel moeilijk om alleen achter te blijven. Het is gewoon niet heel leuk als je weet dat je gezin allemaal leuke dingen gaat doen en jij achterblijft omdat je je als een vaatdoek voelt. In de jaren voordat S. en M. samen gingen, was ik het hele weekend dan alleen met S. en was dat voor mij best zwaar, ook al kreeg ik vaak hulp van mijn moeder. Als je de hele dag plat ligt is het echt fijn als er een partner in de buurt is die je kind of jou kan verzorgen. Ik kon wel iets natuurlijk, maar niet veel en tegen de tijd dat M. op zondagnacht weer thuis kwam, was ik altijd helemaal uitgepoept. Dat klinkt niet aardig naar S. toe, ik bedoel dat ook niet onaardig, het was en is het liefste en makkelijkste kind ooit, maar het hebben van ME is geen grapje. In zo’n situatie een paar dagen alleen voor je nog kleine kind zorgen is dan gewoon echt zwaar. Toch heb ik M.  altijd enthousiast uitgezwaaid en nooit gezegd dat ik niet wilde dat hij ging. Die 3 dagen muziek zijn voor hem zó belangrijk en het hoogtepunt van het jaar. Ik heb het hem dan ook altijd van harte gegund en genoot ervan om na 3 dagen zo’n heerlijk ontspannen man terug te krijgen.

Dit jaar heb ik voor het eerst helemaal geen moeite met het ‘alleen achter blijven’, het voelt zelfs compleet anders en ik besef me dat dit komt omdat ik me zo veel beter voel. Ik heb een DVD-serie die ik wil gaan kijken in de avonden (seizoen 2 van The Legacy), op zaterdag komt er een oud-collega van mij op bezoek (van mijn eerste baan meer dan 20 jaar geleden), iets waar ik me enorm op verheug en verder ga ik gewoon van het weer genieten, veel lezen, lekker tutten met de katten en genieten van het alleen zijn. De mannen gaan iets leuks doen en ik ook. Dat voelt goed!

Fijn weekend allemaal!

14 gedachtes over “Weekend zonder de mannen

  1. Veel plezier voor de mannen. Ik wens jou ook een gezellig weekend toe met je oud collega. Geniet van de extra Martine tijd en de dvd's. Ik vind het van veel liefde getuigen dat je nooit iets hebt laten merken aan m. Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe erg het is om aan de zijlijn te staan. Ik vind het fijn dat je nu ook geniet en niet verdrietig achterblijft. Je bent echt een toppertje.

    Like

  2. Toen ik van de week die foto van jou met kat waar je ziek en uitgeput op de bank realiseerde ik me weer even goed hoe je er aan toe bent geweest. Wat heb jij een sprongen gemaakt en wat heb je daar veel voor moeten doen en laten.
    Ben zo ontzettend blij voor jou!
    Fijn weekend!
    Linda

    Like

  3. Het moet voor jou toch heel erg aanpassen zijn geweest en verdriet hebben gegeven dat je niet met je man en kind mee kan om plezier te maken. Fijn dat je je er bij neer hebt kunnen leggen, lijkt me heel moeilijk.
    Geniet van de Legacy 2. Bij ons staat hij ook al klaar voor de start 😉

    Like

  4. Wat fijn om te lezen dat het nu anders is .En dat je je je er nu op verheugd .Is dat nu wat Gupta retrainen gedaan heeft ? Niet meer zo gefrustreerd over vermoeid zijn en niet kunnen. En dan in de vicieuze cirkel belanden.
    Het klinkt (leest) alsof het nu gewoon gewoon gaat 😉 Mooi en spannend ,voor mij dan ,wat het kan gaan brengen .Fijne dagen .Irma

    Like

  5. Ben benieuwd hoe the Legacy deel 2 is. We hebben genoten van eerste seizoen en vind het eigenlijk wel prettig week op vervolg te wachten.

    40 jaar in Den Haag gewoond maar ik hou niet van Jazz dus daar nog nooit geweest.

    Prettig weekend en geniet.

    Like

Zeg het maar!

