Nieuwsflits

Zojuist maakte ik €300,- over naar de hypotheekverstrekker. Daarmee komt het totaal afgeloste bedrag in 2015 op € 6000 te staan. We zitten op koers.  Volgende maand is het plan om €500 af te lossen. Ik hoop dat dit lukt, we hebben veel kosten gehad de afgelopen tijd dus de buffer moet ook weer wat worden gevuld.

Verder gaat het leven hier in een vertraging. Dit komt deels door de vakantie en deels door een forse terugslag. Ik kom tot weinig. Maar ook dan kunnen we genieten. Een kleine impressie van de vakantie tot nu toe: lezen, taart, ijs, ortho controle en getut met katten….

een geweldig gelukte taart, al zeg ik hetzelf, en helaas op….
Orthocontrole, alle draden werden aangedraaid. Helaas schoot aan het eind een slotje los en kon alles weer opnieuw gedaan worden. Ik vertrok dus met kloppende mond en knallende hoofdpijn de praktijk…
Inmiddels in deel 4 van de Broederband beland. Tussendoor las ik het eerste deel van
De geheimen van de onsterfelijke Nicholas Flamel, de Alchemist wat ik ook erg leuk vond dus de rest van die serie is nu ook aangevraagd bij de bieb… 
 Met de armen vol kat. Die moeten overdag nu inhalen wat in de nacht niet meer kan aangezien ze niet meer bij ons op de slaapkamer mogen slapen, aahhhhh, zielig hè….
De katten liggen in wisselende combinaties steeds meer en vaker bij elkaar maar nooit met meer dan 3 tegelijk, waarom dat nou is?

Deze bloem hadden we vorig jaar ook in de tuin…
De felbegeerde laptop van kind arriveerde vorige week maar vertoont tot nu toe nogal wat mankementen, een grote teleurstelling dus. Het is een nieuwe laptop en de klantenservice van Dell reageert traag tot niet. Als er vandaag geen oplossing wordt gevonden, sturen we de laptop terug.

Eten blijft wel een dingetje met een slotjesbeugel. Ik heb hem nu een maand en het went wel maar sommige dingen kunnen beter niet meer gegeten worden. En alles met hele kleine hapjes, dat is even wennen want ik ben nogal een schrokop….

Ah lief!
Zo, dat was de nieuwsflits. Ik ga verder met mijn blogpauze. Ik lees ook vrijwel nergens mee met blogs en kijk eigenlijk alleen maar één keer per dag of ik mail heb en of er leuke posts zijn op FB maar verder niets. Ook wel eens heel fijn merk ik. Wat een rust. Ik mediteer nu twee keer per dag in de hoop het brein nog meer te kalmeren en zo beter te slapen. Het lukt de laatste paar nachten iets beter. Laatst vroeg ik op mijn blog of lezers tips hadden om beter te slapen. Helaas had niemand dé tip die ik nog niet had geprobeerd. Oordopjes, lezen, bijnieruitputting aanpakken, na 6 uur niets meer eten, ik deed het allemaal al. Wat ik nu doe is alle avonden alles weer in een vaste volgorde doen. Half 9 naar boven, douchen, me insmeren met magnesiumolie, kopje kruidenthee maken en drinken, kleine meditatie, uurtje lezen en dan katten de kamer uitwerken, deur dicht en slapen. Dat begint wel iets te werken merk ik want ik sliep de afgelopen paar nachten toch weer wat beter. Hopen dat dit doorzet!
Dag!

17 gedachtes over “Nieuwsflits

  1. Wat een heerlijkheid, dat je jezelf die rust (en de taart, en… en… ) gunt! Doe dat nog maar een poosje langer. En dank voor de mooie poezenfoto's! Lief. Lief. groetjes Esther

    Like

  2. Beste Martine, ik had een aantal jaar geleden een flinke burn-out en zocht hulp bij een psycholoog/hypnotherapeut. Door het jarenlang negeren van stress signalen had ik een overprikkeld zenuwstelsel met oa al jarenlang slaapproblemen. Ik sliep redelijk goed in maar werd na enkele uren wakker en was dan klaarwakker, en kon dan met geen mogelijkheid meer in slaap komen.
    Ik kreeg van haar een set leefregels mee, om eerst de chronische stress te verminderen. Een van die regels was: niet lezen of een beeldscherm gebruiken, om de informatiestroom en de prikkeling te verminderen. Dus geen boeken, kranten, tv, computer….. dit was vreselijk moeilijk, en gek genoeg had ik tot dan toe deze activiteiten vaak als ontspannend ervaren.
    Door niet meer te lezen merkte ik dat ik eigenlijk altijd wel iets las, mijn ogen waren altijd aan het scannen op tekst.
    Maar het hielp wel want na vier maanden sliep ik voor het eerst weer een nacht door….. wat heerlijk was dat na jarenlang wakker liggen!
    Deze tip had ik nog niet gelezen, plus daarbij het gegeven dat je heel veel leest, dus ik dacht misschien heb je er wat aan.
    Groet Janke

    Like

  3. Mmmmm wat ziet die taart er lekker uit!
    Leuke foto van jou met de katten.
    Ik kan me voorstellen dat je moeilijk eet met de beugel. Dat lijkt me echt een ramp.
    Genietze verder!

    Like

  4. Janke…ik schrok enorm van jouw reactie, dat even een fractie van een seconde dat IK het geschreven had…ik herkende alles en ben dit nog niet eerder tegengekomen.
    Ben bezig mijn ervaringen te bundelen en zou graag eens met jou van gedachten wisselen.
    Geen idee of Martine het een goed idee vindt dat ik dit zo hier op haar blog poneer…zo niet dan sptijt het mij en dan laten we het hierbij 🙂 Groetjes Luz

    Like

  5. Ook ik heb deze maand 300 euro afgelost wat mij 0,12 per maand minder aan hypotheekrente betalen scheelt. Dit bedragje motiveerd mij niet zo om af te lossen,maar ik denk dan maar “het is een schuld de hypotheek”.Dus elke maand weer 260 euro naar de aflossing.
    gr.marina

    Like

Zeg het maar!

