Nederlandse vertaling van het GAPS-boek

Bloglezers uit de consuminderhoek kennen bijna allemaal wel Henderina Mantel-Woudstra die een paar jaar lang het tijdschrift GELUKKIG uitgaf met daarin aandacht voor omgaan met geld en goed uitkomen binnen je budget. Naast het maken en uitgeven van dit tijdschrift heeft Henderina diverse opleidingen op het gebied van voeding gevolgd en is zij tegenwoordig werkzaam als voedings- en GAPS-therapeut. Sinds het stopzetten van GELUKKIG is zij in volle vaart verder gegaan en is ze zich helemaal gaan richten op haar voedingspraktijk.

Wat is een GAPS-therapeut? Iemand die cliënten begeleidt bij  het aanleren van eten volgens het GAPS-dieet, een dieet waarbij veel darmproblemen (verstopping, lekke darmen, voedselintoleranties) maar ook aandoeningen als eczeem of astma kunnen worden verlicht of opgelost. Natuurlijk is dit te kort door de bocht, maar dit is niet de plaats om er heel uitgebreid op in te gaan.

Omdat natuurlijk niet iedereen begeleiding wenst via een therapeut en liever zelf aan de slag gaat, is enige jaren geleden het boek Gut and Psychology Syndrome van Dr. Natasha Campbell-McBride verschenen. Dit boek is al jaren een hit maar het was helaas tot nu toe niet in het Nederlands verkrijgbaar. Henderina heeft de titanenklus op zich genomen om het GAPS-boek in het Nederlands te vertalen en dat is onlangs verschenen. Kijk snel op mijn kookblog als je meer wilt weten, daar verscheen een uitgebreide review van het boek. Ik wil jullie er hier nog even op wijzen omdat ik van Henderina 1 exemplaar van het boek weg mag geven!

Dus: Review Gut and Psychology Syndrome / Gaps Nederlandse vertaling

ps: wil je meedoen met de loting stuur dan een mail naar echtetenpuurkoken@gmail.com of via het reactieformulier van mijn kookblog
10 gedachtes over “Nederlandse vertaling van het GAPS-boek

  1. Wilma, ik heb je reactie verwijderd. Mijn bedoeling met dit stuk is mensen te wijzen op mijn review over het GAPS-boek en niet over hoe Henderina mensen wel of niet benadert. Natuurlijk heb je recht op jouw mening maar ik verzoek je vriendelijk dat niet op deze manier te ventileren. Dan gaat het voor je het weet over weer iets heel anders. Ik wil mensen wijzen op dit dieet, niet meer en niet minder.

    Like

  2. Mogen we “loten ” ? Deze exvegan gaat die kant op .En zien of ze ergens bio èn dier vriendelijke karkassen verkopen in de buurt ? Om van die gezonde soepjes te maken 😉 Irma

    Haahaha .En om te bewijzen dat ik geen robot ben moet ik plaatjes met steaks aan klikken .En laat ik nu echt niet weten welke wat waren

    Like

Zeg het maar!

