Woensdag

Als ik er aan denk dan krijg ik de slappe lach. Vandaag ben ik 48 geworden. 48! Dat is iets voor oudere vrouwen. Dat ben ik niet. Ik ben een meisje. Met wat rimpels en hier en daar een grijze haar. Maar toch, een meisje…

Lekker verwend ben ik door de mannen. Ook al vier ik het niet echt. Want dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vind het wel leuk om jarig te zijn maar niet om het te vieren als in ‘visite krijgen en zorgen dat iedereen zich vermaakt’. Heb ik nooit fijn gevonden, ook niet toen ik nog wel over sloten met energie beschikte. En zeker niet sinds mijn vader het voor elkaar kreeg de dag voor mijn verjaardag te overlijden, daarna vond ik het helemaal niet meer nodig om het te vieren. Dus vier ik het al jaren op mijn eigen manier, gewoon met het gezin, met een lekker stukje zelf gebakken taart en verder wat tutten op de vierkante millimeter.

Het spontane plan om uit eten te gaan vanavond is vanzelf de kop weer ingedrukt wegens een acute aanval van rugpijn, ik denk niet dat ik zo lang op een stoel kan blijven zitten. Bovendien is de energie ook niet optimaal. De geplande stranddag maandag ging niet door. Eigenlijk komt er van alle plannen voor uitjes die ik vooraf had bedacht om te doen in de zomervakantie bar weinig terecht. Ach, wat maakt het uit. De zon begint te schrijven op het moment dat ik dit stukje tik. Dus gaan we lekker in de tuin liggen/zitten/staan. Genieten van het onverwachte bezoek dat wél welkom is, zoals dit egeltje:

Een heel nieuwsgierig en niet bang egeltje. Hij komt tegen schemering aanlopen en scharrelt dan wat in de tuin. Hij krijgt wat kattenbrokjes en er staat een schoteltje water. Gisteren bracht hij versterking mee en waren ze met zijn tweetjes…
Kijk Gerrie lekker triomfantelijk kijken, mooie kat in mooie doos!
Verliefde oma met Dibbes op schoot
Dagelijkse exzwervermassagesessie…
Taart! Omdat taart altijd lekker is, of je je verjaardag nu wel of niet viert 😉
Belangrijke zaken, de cadeaus: 
Glutenvrij bier gekregen van M, heel attent. 
Er staat alvast een lekker wit biertje koud te worden 
in de koelkast, ga ik vanavond van genieten.
Prachtige waxinelichtjes van S.
De laatste CD van Leonard Cohen (jeej!) 
en seizoen 5 van The Spiral (Engrenages) 
een onvoorstelbaar spannende Franse misdaadserie 
over een Parijs onderzoeksteam, echt een aanrader.

En last but not least: 3 lekkere theetjes van kind
Van mijn moeder kreeg ik geld en ik denk dat ik daar in ieder geval een andere serie van ga kopen: The Missing, een BBC serie die net verschenen is en erg bijzonder schijnt te zijn. En wat ik met het overgebleven geld doe, weet ik nog niet. Ik zet het denk ik gewoon op mijn rekening totdat het vanzelf wel een bestemming krijgt en anders ga ik er lekker een paar keer van naar de sauna!
38 gedachtes over “Woensdag

  1. Gefeliciteerd en niet zeuren, ik word deze maand 58 😦 en voel me ook 20 (in mn hoofd dan he, laten we het over het kraken en piepen van het lijf niet hebben).
    Leuke tips voor de series. Ik ken ze allebei niet.
    Fijne dag.

    Like

  2. Ehm dit doe ik al jaren, op jouw manier mijn verjaardag vieren! Gewoon, omdat ik dat niet kan, verjaardag vieren zoals de norm is. Je hebt prachtige cadeaus gekregen en prijs jezelf gelukkig: je kan tenminste in de tuin zitten/liggen/hangen/staan 😉 Mijn grote wens is … een tuin! Liefs!

    Like

  3. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heerlijk om het te vieren zoals jij dat wilt, zonder je verplicht te voelen allerlei visite te entertainen. Zo doe ik het ook al jaren!
    Fijne dag!

    Like

  4. Van harte gefeliciteerd en nog minstens 48 jaar erbij, hopelijk met een betere gezondheid. Ik moet er bijna 20 jaar bijtellen voor mezelf en vind in me in mijn hoofd ook nog steeds een meisje maar mijn lijf denkt er helaas anders over, ha ha. Heerlijk verjaardagen zonder veel bezoek, geniet er nog van, gr. Leontine

    Like

  5. Hiep , hiep hoera Martine , gefeliciteerd. Jij mag zelf kiezen hoe ie de dag invult.
    De mannen hebben weer hun best gedaan om te verwennen.
    Over 2 weken gaan wij naar Le Cluzel , verder hang ik ook rond huis en tuin.
    Astrid .

    Like

  6. Lieve Martine,
    Van harte gefeliciteerd meisje, en een hele fijne dag gewenst.
    Voor de toekomst hopelijk wat meer gezondheid en energie.
    Petje af voor hoe jij van je moeilijkheden mogelijkheden maakt.
    Een zonnige groet uit Andijk van een meisje van 67.
    liefs,
    hanna

    Like

  7. Als je jarig bent mag je zelf weten hoe of je dit wilt doen!
    “Vier” het lekker met je eigen clubje en zorg dat je nog wat energie over hou voor de komende tijd.
    Plannen maken, en afspraken maken is altijd moeilijk, ik heb wel geleerd mijn mond te houden (zodat ik me eigen en andere niet steeds een teleurstelling bezorg) en bedenk en zeg op het laatste moment wat ik kan en wat ik wil.

    Van harte gefeliciteerd meid, en maak er een goed nieuw levensjaar van voor je eigen!!

    Vr. gr Kathy.

    Like

  8. Nog gefeliciteerd! Gisteren had ik een blog-vrij dagje dus had ik het gemist. Ook eens lekker 🙂
    Ik ben ook niet zo'n fan van verjaardagen. Het is koppijn vooraf, koppijn tijdens en koppijn achteraf. Laat mij maar gewoon doen wat ik leuk vind, dan vind ik het al prima.

    Like

Zeg het maar!

