Op zoek naar zeehonden

Als een kind zo blij zit ik op de bank. In afwachting van straks. Vandaag gaan we op stap. We gaan iets doen wat ik al heel lang wil doen: met een robbenboot mee! Opstappen in Den Oever, varen en ondertussen genieten van de zee en dan na een tijdje is het de bedoeling dat we heel veel zeehonden gaan zien.

Man en kind maakten deze boottocht een paar jaar geleden. Ik was toen te ziek om mee te gaan. Hoewel ik dat wel gewend was (en ben) om vaker niet dan wel mee te gaan, baalde ik die keer toch wel enorm. Nu een paar jaar later ben ik behoorlijk opgeknapt in vergelijking met toen. Zitten in een boot moet lukken. Dus gaan we! En hoop ik dat de zeehonden zich nu wel laten zien, want toen M. en S. een paar jaar geleden zijn geweest, hebben ze heel veel gezien en kwamen ze dol enthousiast terug maar een zeehond was niet gespot….nu wel hoop ik!

12 gedachtes over “Op zoek naar zeehonden

  1. Tuurlijk ga je ze zien, het is nog heerlijk warm en zomers weer…..
    Hier bij ons zwemmen ze smorgens en/of s avonds in de vroegte wel eens langs het strand als je geluk hebt 🙂 Oudste dochter ging laatst na hetw erk nog ff zwemmen om 20 uur en toen zwom er een op 10 m afstand .
    Dat vond ze toch wel een beetje spannend zomaar 🙂

    Like

  2. wij waren in juni een weekend in Delfzijl, daar namen we op zaterdag de veerboot naar het Duitse eiland Borkum, op de zandplaat voor het eiland lagen honderden? zeehonden… we konden door de eb er een behoorlijk eind naar toe lopen. de bank zelf is verboden voor mensen. We hadden een kleine verrekijker bij ons en hebben genoten van de zeehonden. een dag om niet meer te vergeten, hoop dat jullie ook zo gaan genieten! Bieke

    Like

Zeg het maar!

