Gedoe en irritaties

Disclaimer vooraf: ongenuanceerd zeik- en klaagbericht dat wel lekker oplucht….

Op het moment lijkt het alsof er maar heel weinig in één keer goed gaat met betrekking tot verwerking van bestellingen die we doen of zelfs hypotheekaflossingen die we storten. En valt het me op hoeveel energie het slurpt om alles recht te trekken wat krom/kapot/verkeerd afgeleverd of verkeerd verwerkt is.

Kind kocht vlak voor de zomervakantie een andere laptop, ik schreef al eerder dat hij dat van plan was. Het ding werd geleverd maar kon weer retour wegens een defecte audiopoort. Wat volgde was een eindeloze en gekmakende mailwisseling met de firma Dell. Toen de laptop eindelijk ter reparatie werd opgehaald viel het echter stil en werd er überhaupt niet meer gereageerd op onze mails. M. belde op nadat we samen behoorlijk wat tijd spendeerden aan het uitzoeken naar welk nummer we konden bellen. Veel bedrijven proberen telefonisch zo onbereikbaar mogelijk te zijn en proberen alles via de site af te handelen. Maar soms wil je gewoon wel eens iemand live kunnen uitfoeteren een echt mens spreken dat gewoon antwoord geeft op een vraag. Toen M. eindelijk het juiste nummer had gevonden, werd hij eindeloos doorverbonden en in de wacht gezet. Meerdere malen werd hem het unieke nummer van de laptop gevraagd, wat we dus niet hebben want waar die laptop is weten we inmiddels niet meer, in ieder geval niet hier maar dat betekende wel dat er geen correcte keuze in het keuzemenu kon worden gemaakt, de verbinding wordt nu verbroken, dank u wel en tot ziens.

Veel mensen herkennen dit vast. Er gaat iets mis met een bestelling en voor je het weet verdwaal je in een digitaal en telefonisch bos om er nooit meer uit te komen.
– Nee we hebben geen statusnummer meer van onze melding want die heeft u op afgesloten gezet maar die is feitelijk niet afgesloten want de laptop is nog steeds niet terug…

Ik heb zelf als klantenservicemedewerker gewerkt en weet als geen ander wat er mis kan gaan. Maar ons werd wel geleerd klanten te laten uitspreken. Maar om ze halverwege af te breken en door te zetten naar een andere afdeling waar je nooit aankomt omdat je in het keuzemenu toch weer &YYT*)Y&^&%^&GRRRRR het unieke nummer van je laptop moet invoeren wat we dus niet hebben…..

Zo was er meer ellende (natuurlijk niet op de schaal van wereldnieuws, we hebben het hier over klein doch rete irritant leed). Onze hypotheekaflossing van eind juli van €300,- werd niet goed verwerkt en er werd ons ‘een oor aan genaaid van maar liefst € 1,47. Natuurlijk een klein bedrag maar juist al die kleine bedragen bij elkaar moeten zorgen voor ons sneeuwbaleffect! Het leuke van aflossen is nu juist dat op elke nieuw leningoverzicht het te betalen maandbedrag is gezakt. Waarschijnlijk ben ik een enorm kniesoor maar door het jarenlange aflossen kan ik zo oplepelen wat we waar voor betalen en zag ik meteen dat er iets niets klopte. En stuurde ik een mail.

En mailde ik naar de sportkledingwebshop om door te geven dat de gekochte scheenbeschermers niet pasten maar werd mijn ruilverzoek niet in behandeling genomen. Ik mocht wel retour zenden, geld terug krijgen en opnieuw bestellen. Maar mijn eerder gekregen korting (omdat ik jarig was) die was ik nu kwijt ook al had ik technisch gezien niet van de korting kunnen genieten.

En mailde ik naar de leverancier van een nieuw mobieltje dat het volgens hen bijpassende stootvaste telefoonhoesje toch echt niet paste. En moest dat weer worden geregeld en opnieuw worden uitgezocht. Maar hadden ze het hoesje dat wel paste bij nader inzien toch niet. Dus bestelden we dat vorige week ergens anders maar waar dat blijft?

En mailde ik naar de Praxis. Na het opnieuw bestraten van de voor- en achtertuin hielden we tegels over en na een belletje mocht dat retour waarna we het toch wel behoorlijke bedrag van € 233 zouden mogen tegemoet zien op onze rekening. Volgens de mail van de Praxis, eind juni verstuurd. Maar we ontvingen niets. Dus mailde ik en hoorde niets. Toen maakte ik een klacht aan via de site. Ontving een mail dat we snel het geld zouden ontvangen. Wel veel irritatie maar geen geld. Dus mailde ik maar weer eens met de vraag waar het bleef. Of we dan het juiste rekeningnummer wilde doorgeven. Wel ja, natuurlijk, geven we dat nog een keer door. Maar nog steeds ontvingen we niets, dus mailde ik deze week weer.

Natuurlijk kun je ook bellen naar bedrijven. Maar bellen kost mij meestal te veel energie en ik laat me altijd met een kluitje het riet in sturen. Mailen en schrijven gaat me veel beter af. Bovendien heb je met mail later altijd iets op papier staan met betrekking tot gemaakte afspraken Maar het kost wel heel veel tijd. Op zich allemaal geen drama en heel vaak gaat het wél goed met bestellen en verwerken maar soms ook niet en in die fase zitten we hier al weken jammer genoeg.

Herkenbaar?

Advertenties

21 gedachtes over “Gedoe en irritaties

  1. Herkenbaar…soms wil ik het wel eens laten zitten omdat het te veel negatieve energie kost…maar dan denk ik: hier rekenen bedrijven juist op en zet dan toch door, zowel per mail als telefonisch. Ik vraag ook altijd naar de naam van degene met wie ik gesproken heb, dit werkt ook goed!

    Like

  2. heeel herkenbaar, en wat dan ook nog zo grappig kan zijn, dat je dan een tevredenheid enquête wordt gevraagd in te vullen over de afwikkeling van de klacht,( waar ik nu nog geen antwoord op heb)

    liesbeth

    Like

  3. AAAArrrchchggg…. ik word altijd woest van dit soort dingen. Mail en bel me suf. Ik krijg het meestal wel voor elkaar maar het kost een bult energie!
    Ik denk dat het de zegeningen van de vrije markt zijn. Wel verkopen en geld innen maar service verlenen ho maar!
    Of is dat nu weer TE kort door de bocht?
    Joanne

    Like

  4. Ja, vast voor veel mensen herkenning. Afgelopen twee jaar tropenjaren ivm mantelzorg. Nee, niet de mantelzorg zelf. Instanties! Echt, moordlust krijg je er van.
    Woning moeder moet nu verkocht dus van big brother overheid moet je een energielabel, aan te vragen door de eigenaar. Die is overleden. Alles mag alleen digitaal. Dus inscannen en uploaden van verklaring erfrecht en volmacht notaris (dat mijn moeder mij gemachtigd heeft). Duurt ruim 3 weken!
    En dan door zo'n site heen, alles moet je bewijzen en documenten toevoegen, hou toch op. We hebben alles op het allerslechtst gezet, label G, klaar. Niks meer uploaden. Nog 15e moeten betalen voor de “deskundige” die het met blinde ogen accepteert. Label G, bij de makelaar zijn de echte gegevens wel, en het scheelt een boete van 400e.

    Van de makelaar hoorde ik dat heel veel mensen in dit soort situaties zeggen: we betalen de boete wel… cashen voor de overheid; eigenlijk misbruik maken van mensen die door verdriet (een woning van overledene moeten verkopen is echt afschuwelijk) murw zijn van gedoe en geen zin meer hebben in nog meer gedoe.

    Like

  5. Contact zoeken met bedrijven is een ramp, vandaag de dag. Probeer je op een website een telefoonnummer te vinden, hebben ze een ontmoedigingsbeleid. Vind je het nummer na een tijdje toch, lukt het je niet om een levend wezen aan de lijn te krijgen, maar krijg je een menu en een uur lang muzak, 500 x onderbroken door de mededeling: wist u dat u voor de meest gestelde vragen ook de website kunt raadplegen?

    Krijg je uiteindelijk toch iemand aan de lijn ('dit gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden') en word je schofterig behandeld, dan is er het klachtenformulier op de site. Waar je vervolgens nooit meer iets op hoort.

    Wel krijg je herhaaldelijk computergegenereerde enquetemails, 'omdat we de kwaliteit van de dienstverlening willen blijven waarborgen'. Meestal heb ik het tegen die tijd al opgegeven, en vul ik de enquete tóch in, hoor ik er nooit meer wat van.

    GRRRRRR!!!!! Eigenlijk zouden we het met zijn allen moeten verdommen om nog ook maar iets te kopen of watvoor dienst dan ook af te nemen, en in een hutje op de hei gaan wonen. De ellende is dat al die bedrijven zo uit hun voegen zijn gegroeid, dat het een beetje vechten tegen windmolens is geworden…
    Dus ja, dan maar even lekker zeiken op blogspot, we moeten toch wat?

    Like

  6. Gelukkig niet herkenbaar. Kapotte koffer kon kosteloos retour en ik heb al een nieuwe. Trampoline mocht na een jaar kosteloos retour, ook daarvan staat het geld op de rekening. Kapotte ligbedjes bleken 3 jaar garantie te hebben en mochten na een mailtje ook retour voor geld. Woningbouwvereniging maakte binnen 1 dag na mijn mailtje de teveel betaalde stookkosten over. Dus ik zit in een 'goede flow' denk ik.

    Maar ik begrijp wel wat je bedoeld hoor. Heb zelf als klantenservicemedewerkster bij mobiel zakelijk van KPN gewerkt. Een luisterend oor bieden loste vaak al een groot deel van de frustratie op. Daarna afspraken maken die dan ook daadwerkelijk nagekomen werden. Leuk werk was dat. Om echt iets te kunnen betekenen voor iemand.

    Hoop dat volgende week weer een betere week voor je is. Digitale knuffel.

    Like

  7. Ik word al helemaal gestresst van het lezen van hoe het gaat.
    Dit is toch vreselijk? Zeker als je zo weinig energie hebt.
    Van je vorige blog raakte ik ontroert door de woorden. Zelf honderd jaar opgesloten gezeten in huis vanwege fobieeen en ja dan zie je alles anders. prachtige foto's, prachtige vrouw.

    Like

  8. Zelf indertijd gedoe gehad met bank i.v.m. omzetten beleggingshypotheek (ja, die woekerrotzooi) naar aflossingsvrij (kon toen niet anders). Heel heel lang geduurd. Elke keer weer alles opsturen, waren alles kwijt. Kwijt? Hoezo? Moest ik het niet meer met de post sturen maar afgeven, dat was beter. Weer alles kwijt!!! Ik toch volhouden volhouden. En ja eindelijk eindelijk een goede medewerkster gevonden die zich er in vastbeet. Geweldig mens. Ben ik nog steeds dankbaar voor dat zij het toen geregeld heeft. Maar het is te gek voor woorden. En zo heb ik wel meer zaakjes gehad. Toch steeds blijven bellen, blijven schrijven. Maar als je zoals jij weinig energie hebt, is het bijna niet te doen. Het komt zo vaak voor, kijk maar naar Radar en dat soort programma's. Het is niet om uit te staan als je ziet, omdat er een programma bij komt kijken, dat alles ineens wel geregeld kan worden. Bah!
    Carola

    Like

  9. Twee keer een laptop bij Dell besteld en twee keer deed ie niet wat ie moest doen. Emailcontact was alleen in het Engels en aangezien mijn technisch Engels nogal wat te wensen overlaat verliep dit niet zo vlotjes. Voor ons nooit meer iets van Dell.

    Like

  10. Zo herkenbaar! Mijn man zegt altijd: goed dat ik niet meer werk (op vaste tijden) ik zou nooit de tijd gehad hebben om alles recht te zetten wat er scheef gaat.! Echt de paarse krokodil, om te krijsen!
    En wat het ergste is, het vreet energie. Liefs XXX

    Like

  11. Grrrrrrr om gek van te worden. Ik heb last van plaatsvervangende stressen boosheid. Je snapt niet waarom ze in deze tijden van crisis de klantvriendelijkheid niet hoog in.het vaandel hebben staan. Schijnbaar verdienen ze nog genoeg gezien het feit ze hun voeten afvegen aan hun klanten. Vooral voor s. Vind ik het zo sneu. Hij heeft hard gespaard en met hulp de laptop kunnen kopen. Ik hoop dat alles toch goed opgelost zal worden.

    Like

  12. wij doen het tegenwoordig zo; we zoeken de betreffende Twiter account op van het bedrijf en gaan via Twitter los, desnoods in 1 of 2 berichtjes. Vinden de bedrijven niet fijn want dat is slechte reclame en dan reageert er vaak wel iemand van het bedrijf van de klantenservice en is t zo weer opgelost……. Had het eerder dit jaar met een aanbieding van een tijdschrift. Ik kreeg de aanbieding van 52 weken voor 52,- euro dat was niet duur aangezien het los 3.25 kost in de winkel en ik alle nummers koop. WIlde alleen even checken op de rekening en met manlief overleggen of ze die avond erop ook even konden bellen. Manlief nam op en dacht t even af te handelen tot ik binnen kwam want de terugbelTruus had alleen aanbiedingen van 12 weken voor 12,- euro en dan volle mep. Na wat vijven en zessen van mijn kant mocht de eerder gedane aanbieding 52 weken/ 52.- opeens wel. Maar toen kreeg ik mijn tijdschrift weer niet in beloofde week. Ik kreeg dat tijdschrift altijd op dinsdag en op donderdag nadat de post was geweest maar es gebeld, maar ik mocht pas die maandag erop bellen. Waarom neem je dan een tijdschrift? Om een week oud tijdschrift te laten komen en t maar de vraag is of je die van die week ook weer krijgt? Als abonnee mag je verwachten toch dat je op zijn minst op dezelfde dag je tijdschrift in de bus hebt? Nou ik hebben alles gedaan ze t duidelijk te maken. Maar ik liep vast in een script van de klantenservice omdat mijn iets er niet in viel en de meisjes niet zelf na mogen denken en soms even out of the box mogen handelen. Dat is het bedrijf dat weet ik ligt niet altijd aan de klantenservice maar goed. Ik heb dus een paar kwaaie reacties via Twitter gedaan aan tijdschrift en uitgeverij. Binnen een uur reacties, en binnen 3 dagen alle missende nummers in huis, mijn jaarabonnement ging pas die week in (had ik ter compensatie ge eist) en nog wat extra tijdschriften als pleister op de wonde. Nu las/lees ik er de helft niet van, maar ging om principe.

    Ik zou er dus via Dell op Twitter en paar Tweets aan wijden met je ongenoegen t feit dat het om een laptop gaat van een kind dat er hard voor gespaart heeft. Nee heb je en ja kan je krijgen
    Gr petradepooh

    Like

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s