Het laatste restje vakantiegeld

De vakantie is voorbij en in 6 weken tijden deden we enorm ons best het vakantiebudget op te maken. Dat lukte goed, we genoten enorm maar desalniettemin bleef er toch wat over. Nu heb ik een tik en die is dat geld in een potje met een bepaalde bestemming, op mag/moet. Ik zeg dan niet: ‘goh fijn dat er wat is overgebleven, doen we lekker in de hypotheekaflossing’. Nee, dat geld dat brandt dan in mijn zak.

Nou leef ik samen met 2 mannen die precies zo in elkaar zitten dus gaan we het restant lekker verbrassen, hopelijk dit weekend. Eerst was het plan om er in de avond van uit eten te gaan. Dat plan had 2 nadelen:
– uitjes in de avond hakken er nog steeds behoorlijk in
– het is dan ‘maar’ 1 uitje en dan is het geld ook meteen op.

Dus stelde ik voor om ervan te gaan lunchen (is goedkoper dan in de avond uit eten gaan) én naar de bioscoop te gaan. Zo hebben we 2 uitjes, die overdag gedaan kunnen worden en (nog beter) kunnen worden verdeeld over 2 dagen. Vonden de mannen ook een goed plan.

Wat doe jij met geld dat een bestemming had en overblijft? Oppotten of verbrassen?

24 gedachtes over “Het laatste restje vakantiegeld

  1. Ha, ha…met het schaamrood op de kaken…verbrassen!! Oftewel samen van genieten…daar is het toch voor bedoeld?! Je doet het al zo geweldig met je potjes…zo gedisciplineerd…lekker samen van genieten!! WMT

    Like

  2. Oppotten, verbrassen doen we hier niet 😉
    Alles naar de hypotheek aflossing, deze maand een leuke meevaller, maar niets verbrast hoor, zit niet meer in ons systeem.

    Like

  3. Verbrassen omdat er eigenlijk altijd wel noodzakelijke dingen op onze wensenlijst staan. Vandaag plunder ik de spaar rekening maar weer voor nieuwe schoenen voor zoontje, een regenpak, en nieuwe gym schoenen aangezien die van vorig schooljaar toch wel aan de krappe kant zijn. Verder willen we deze week ook weer een flinke bestelling doen bij een bouwgroothandel, gipsplaten, isolatie, bevestigings materiaal, electra spul. Dus als er iets van een budget over blijft vullen we een ander potje aan.

    Like

  4. Restjes moeten op:) Bij mij ligt de laatste tijd meer de nadruk op genieten dan op sparen. Gewoon omdat ik niet meer steeds bezig wil zijn met de toekomst, maar met nu. En dat lukt steeds beter. Geniet van je uitjes. Julia

    Like

  5. Bewaren voor een eerste komende gelegenheid die voorbijkomt en die je anders niet zou doen, omdat een andere pot leeg is oid.

    Verbrassen vind ik zonde of het moet iets blijvends zijn.

    Like

  6. Ha, ha, ik vind het weer een heerlijk blogje! Ik heb al lezend heerlijk zitten lachen! Ik ben zelf een enorme oppotter, ik kan heel slecht extra geld uitgeven, ik vind het net als Lot al gauw vreselijk zonde.
    Je oplossing om er dubbel van te genieten lijkt mij uitstekend, dat is nauwelijks meer verbrassen maar fijn samen genieten. En daar is het leven toch voor?

    Like

  7. Over? Over? is er iet over dan? Hier is het hele budget ahum op en omdat onze dakplatanen één voor één het loodje hebben gelegd hebben we een vervanger gezocht en gevonden in een eikenhouten pergola. Dus dat gaat alleen maar meer kosten. Valt ook helemaal niet onder het vakantie budget. Valt eigenlijk onder geen één budget, oeps. Maar geniet heerlijk van de film en de lunch. Ik ga zelf eigenlijk altijd liever lunchen dan uit eten.

    Like

  8. Nou ehh ik ben zwaar over budget gegaan. Voor aanvang van de drie weken vakantie zat er nog €150 in “de leuke dingen pot” en dat was zo op toen we het weekendje weg zijn geweest + het dagje Den Bosch. Dus toen heb ik mijn “overwerk pot” geplunderd. Tja shit happens en ik dacht bekijk het, ik ga genieten want ik ga immers niet een dure reis maken. Dus ik mag nog wel wat!! De overwerkpot is eigenlijk voor huis tuin en keukenuitgaven bedoeld zodat mijn reguliere loon op de spaarrekening kan. Maar daar is nu een gat in geslagen helaas. Tja en toen bedacht ik me dat ik dus eigenlijk nog naar de kapper moet, en we hebben een deur laten “verbouwen” met dubbel glas en een nieuw slot en die beste klusser moest ook betaald. En er komt nog een jarige aan…… Oeps…….

    Like

  9. Wij maken het op. We moeten altijd op de cent extreem budgetteren, geen enkel potje mag “over budget”, om €15000 per jaar af te kunnen lossen op de hypotheek. En ik heb nogal wat “potjes”. Om dat vol te kunnen houden, moeten we ook gewoon af en toe buiten de band kunnen springen en lekker kunnen verbrassen…

    Like

  10. Wij potten het op. Zeker een potje als leuke dingen/vakantiepot. Is je vakantie geslaagd als de pot op is of als je tevreden terug kan kijken? Het zou wel heel toevallig zijn als het punt waarop je tevreden en blij terug kan kijken ook precies is als je toch dat laatste restje uit de pot uitgeeft. Dus proberen we te mikken op wat we willen ipv het geld op te maken. Blijft er meteen wat over voor de keer dat je misschien nog niet helemaal tevreden/gelukkig ergens mee bent op het moment dat je geld op is..;)

    Like

  11. Super goed gedaan om het geld over twee uitjes te verdelen. Geniet er lekker van. Wij vinden ergens lunchen vaak leuker dan ergens dineren. Mijn dochtertje is er ook gek op:) Ik budgeteer altijd veel te ruim. Alles wat wij overhouden, gaat terug naar de spaarrekening. Dit jaar hielden wij bijna € 500 over. Dat was na een zalige vakantie toch een flinke boost voor de spaarrekening.

    Like

Zeg het maar!

