Geld lenen van mensen met een goed karakter (kuch)

Op mijn blog wordt elke reactie op een bericht ouder dan 3 dagen, automatisch in de wacht gezet, zodat ik eerst kan modereren. Dat is ook vaak nodig. Hoe ouder het bericht, hoe vaker de reactie is van iemand die geld probeert te verdienen. Waarom dat nou zo is, weet ik eigenlijk niet. Meestal besteed ik geen aandacht aan dat soort rare reacties, maar onderstaande reactie fascineerde me wel. Wat zou Phil nou denken? Dat ik overstag ga omdat hij in onbegrijpelijk Nederlands dat uit een Google translate is komen rollen, schrijft dat hij een goed hart heeft?

Hallo aanvrager,

Mijn namen zijn heer Phil Howardson, en ik ben de eigenaar van het bedrijf bekend als Phil Howardson Lening Firm. II wil gewoon om u te laten weten allemaal dat ik geef uit leningen van 1.000,00 euro tot een maximum bedrag van 10.000.000,00 euro met een lage rente van 3%.

We zijn mensen met goede karakters en met een goed hart, want we zijn gewijd aan de armen te helpen met hun behoeften, dus dat is precies wat we aan het doen zijn. Geachte aanvrager, als je een lening van ons, zul je nooit spijt van krijgen, want we zijn echt en legit en wij niet te betrekken bij elke vorm van oplichting activiteiten. Ons Engels is heel duidelijk, onze diensten zijn zeer soepel en betaalbaar, onze werknemers zijn goed gemanierd, want je kunt worden behandeld alsof je ook een familie.

Ik geef u al een 100% dat u deze lening zal krijgen nadat u een aanvraag voor het omdat we niet zal scam u, wij zijn christenen, dus scamming van onze medemensen is beperkt van onze levensstijl.

Contacteer ons vandaag via ons bedrijf e-mail die is xxxxx.com zodat de lening verwerking zo spoedig mogelijk zal beginnen.

Hij heeft er ook nog wel werk van gemaakt. Al denk ik niet dat Phil – als hij al zo heet –  zelf alle blogs afstruint en reacties achterlaat. Dat doet een medewerker voor hem. Net als die medewerkers die mij de afgelopen week maar liefst 3 keer per dag belden en heel hard in de hoorn riepen of ik Engels spreek. Of zou deze reactie computer gegenereerd zijn? Maar mooi vind ik de reactie wel, in al zijn knulligheid. Omdat hij zijn best doet de lezer aan te spreken op wat hem zelf ontbreekt: een goed hart en karakter. Maar toch, foei Phil, ga je schamen en zoek een andere verdienste!

13 gedachtes over “Geld lenen van mensen met een goed karakter (kuch)

  1. Prachtig zo'n reactie. Zulke krijg ik ook, in allerlei varianten. De meeste zijn trouwens in het Engels. Ik heb mijn blog zó ingesteld dat ik de reacties op berichten ouder dan 1 dag moet modereren. Dat is inderdaad om te voorkomen dat er slinkse verkooppraatjes in mijn reacties verschijnen. Ik denk trouwens niet dat Phil bij jouw lezers een voet aan de grond krijgt!

    Like

  2. Het blijft natuurlijk een raar fenomeen, dat juist bij blogs van consuminderaars bedrijven denken dat daar lezers komen waar ze geld aan kunnen verdienen. Dus zelfs bij zuinigerds valt geld te halen. Dat verwacht je niet.

    Like

  3. Het is een wonderlijk bericht en zou daar iemand voor vallen dan? Ik kan het me echt niet voorstellen. Ik moet er een beetje om lachen maar eigenlijk is het niet grappig. Die Engelse telefoontjes krijg ik ook geregeld, ik roep altijd hard Thank You! en dan hang ik meteen op.

    Like

  4. Ooit eens een documentaire gezien van een journalist die wou weten wie 'Phil' was. Die zoektocht bleek toch niet zo ongevaarlijk te zijn.
    Ik heb er voorlopig nog geen last van, mijn blog nog veel te klein. Stiekem hoop ik dat het nog lang wegblijft.

    Like

  5. Ik krijg gelukkig nog niet van dat soort reacties op mijn blog. Wel krijg ik regelmatig van dat soort mailtjes. Ik blokkeer deze dan gewoon.
    Helaas zijn er nog steeds mensen die hierin trappen en zo dus geld kwijt zijn.

    Telefoontjes heb ik gelukkig nog nooit gehad. Maar ze zullen een slechte aan mij hebben, want ik ben slechthorend dus indien er geen Nederlands gesproken wordt dan hang ik op. Wel vertelde mijn vader dat hij afgelopen week zo'n raar telefoontje gehad had van iemand die slecht Engels sprak en dat hij gelijk heeft neergelegd. (helpen mij mededelingen toch over 'klik nooit op links in mailtjes waarin waardebonnen en andere dingen belooft worden te winnen en geef nooit je pin en andere persoonlijke gegevens af via de telefoon en leg gelijk neer als je iemand aan de lijn hebt die slecht Engels of zeer gebrekkig Nederlands spreekt'.
    Met uitzondering van 2 van mijn schoonzussen die Nederlands met een Chinees of Indonesisch accent spreken en soms niet op de juiste woorden kunnen komen. Maar na 12 jaar herkennen we die wel als we ze aan de lijn hebben.

    Like

  6. Waarschijnlijk worden deze berichten automatisch geplaatst door een soort van script dat draait op servers. Deze zoeken specifiek naar websites die gaan over geld. Spijtig genoeg zijn er nog steeds mensen die hier op ingaan want anders zouden ze zelfs niet de moeite doen om deze berichten automatisch te plaatsen.

    Like

Zeg het maar!

