Kwijt

Ik ben mijn fut kwijt.
Ineens
was ie foetsie.
Ik keek onder de kast,
in de kast, áchter de kast.
Geen fut in, op of achter de kast.
 Waar dan wel?
Ik zoeken,
je kent dat wel.
Roepen, lokken, 
boos worden,
dreigen.
Maar wie kwam?
Een kat, nog een kat,
tot ik er vier zag,
maar geen fut.
De fut is foetsie
uiteen gevallen
in een heleboel deeltjes.
De fut gaat naar
heel veel dingen
die op dit moment
mijn aandacht vragen. 
Dus ga ik vandaag
lekker in bed liggen,
wachten tot de fut
lekker bij me kruipt.
Kan ie even bijtanken, 
en ik ook.
24 gedachtes over “Kwijt

  1. Doe maar lekker rustig aan (je kunt waarschijnlijk niet anders), dat is niet leuk, maar met 4 lieve poezen om je heen is het wel wat gezelliger. Hopelijk kun je wel een beetje lezen of heb je daar zelfs geen fut voor? Hopelijk heb je snel weer meer energie terug!

    Like

  2. Sterkte!
    Hier is het net zo. Ik heb zóveel last van astma dat ik bijna niks anders kan dan rond de bank hangen. Ik zit nu met de laptop op schoot en voel me koortsig van vermoeidheid. Bijna alle energie gaat zitten in ademhalen.

    Like

  3. Ja het regenachtige weer en de 'start' van het nieuwe seizoen. Zoveel activiteiten opeens, verplichtingen, schoolroutines en ouderavonden, pfff. Wennen!
    (Relax maar lekker. Het wordt vast spoedig weer beter)

    Like

  4. De fut is vakantie aan het inhalen: hier istie ook elke avond zoek. Ik vind m 's ochtends nog wel eens, als ik een paar uur onder/achter de matras op de loer heb gelegen ;-). Maar volgens mij houdt ie niet van jouw bed (of houdt ie niet van poezen?)

    Like

  5. Via, via kom ik op jou blog terecht. Wat een herkenbaar “gedicht” (of hoe je het ook wil noemen). Zelf heb ik fibromyalgie, mijn fut is ook weleens kwijt. Gelukkig vind ik `m vaak na enige tijd wel weer terug.
    De pagina me/cvs wil ik zeker nog eens gaan lezen.
    Sinds kort heb ik ook een blog, hier wil ik op beknopte wijze uitleg (en bekendheid) geven over fibromyalgie.
    Maar ja, dan moet je wel eerst lezer/volgers hebben… 😉

    Like

  6. Gewoon lekker rustig aan doen en bankhangen met je poezen viertal. Ik zou graag wat fut jouw kant opsturen, maar ik weet zeker dat het weer goedkomt. En voor nu….. alles nemen zoals het komt.
    Sterkte!

    Liefs Frederique

    Like

  7. Wat erg martine ik heb zeer veel respect voor jou zeg
    Wat moet dat zwaar voor je zijn om dit te accepteren
    Ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat
    Je kent mij vast van arm en toch rijk
    Er gaat steeds iets niet goed en nu moest ik weer een nieuw blog maken
    Helaas heb ik er ook niet veel verstand van
    Zou je mij als je je weer goed voelt een berichtje kunnen sturen
    Want volgens mij werkt het nog steeds niet
    Ik wens je veel sterkte en denk aan je

    Like

  8. Wat erg martine ik heb zeer veel respect voor jou zeg
    Wat moet dat zwaar voor je zijn om dit te accepteren
    Ik hoop dat het gauw wat beter met je gaat
    Je kent mij vast van arm en toch rijk
    Er gaat steeds iets niet goed en nu moest ik weer een nieuw blog maken
    Helaas heb ik er ook niet veel verstand van
    Zou je mij als je je weer goed voelt een berichtje kunnen sturen
    Want volgens mij werkt het nog steeds niet
    Ik wens je veel sterkte en denk aan je

    Like

  9. Fut doet altijd zijn eigen ding. Houdt nooit rekening met de ander. Is ook een beetje egoïstisch, houdt alle kracht voor zichzelf. Maar daar wordt hij eenzaam van. Je zal zien, hij komt op hangende pootjes bij je terug. En dan krijg je zoveel, dat het ook weer overdreven is.
    Slap geklets van mij, heel veel sterkte Martine!

    Like

Zeg het maar!

