Inspiratie gezocht

Van de week mailde een bloglezeres mij een vraag en voor ik het wist zat ik een stukje te tikken. Blijkbaar brengt dat de inspiratie op gang die ik de laatste tijd een beetje mis.

Dus, waar willen jullie over lezen, welke vraag wil je beantwoord zien? Er zijn wel wat spelregels: ik beantwoord de vraag alleen

  • als ik er verstand van heb (of denk te hebben)
  • als ik er enige ervaring mee heb 
  • als ik er zin in heb
  • als het niet over mijn persoonlijke gezinsleven gaat (maar vragen over omgaan met ziekzijn; ME/CVS; mindfulness; loslaten; zwerfkatten; eten zijn wel welkom)

Dus niet vragen hoe ik M. heb ontmoet of hoe ik was als kind want op dat soort geleuter zit niemand te wachten maar vragen over het nut van hypotheken aflossen, sociale dwang en geld uitgeven of wat je moet doen als jij wel wil besparen maar je partner niet vind ik leuk om te beantwoorden in die zin dat ik er dan een stukje over schrijf.

Dus: u vraagt, ik schrijf. Om te voorkomen dat mijn brein volledig doordraait: een vraag insturen staat niet garant voor een stukje en er wordt niet vooraf over gemaild. Mocht je vraag wel tot een blog leiden, dan informeer ik je wel even per mail.

Vraag maar raak zou ik zeggen: aanminofmeer (at) gmail punt com. Een reactie hieronder achterlaten mag ook.

15 gedachtes over “Inspiratie gezocht

  1. Ik ben benieuwd, hoeveel geld er uit gaat naar gezondheid. Dus behalve premie zorgverzekering,ook vitamines, gezond(er) eten, fysio, tandkosten, sport, medicijnen buiten de apotheek zoals pijnstillers.
    Alleen als je het wilt delen natuurlijk. Mijn achterliggende reden is dat ikzelf naast zorgverzekering nog veel geld kwijt ben aan ziekte en ziektekosten voorkomen. Voor mij betekent dat dat ik 20%van mijn inkomen hieraan kwijt ben.

    Groet,Greet

    Like

  2. Leuk,

    Goed gevonden.
    Ik stel geen vraag en heb vaak weinig commentaar.
    MAAR ik wacht met liefde op een “getikt” stukje.
    Rustig op welk onderwerp dan ook.
    Ze zijn gewoon leuk / mooi.
    AJ

    Like

  3. Bij ons vliegt er maar steeds allerlei geld uit voor onvoorziene zaken; zoals een extra fiets omdat oudste zoon op kamers is gaan wonen, extra benzinegeld en nog wat spullen om hem op weg te helpen. Verder moest jongste nieuwe sportkleding hebben en zijn er wat extra schoolkosten. Ook zijn de boompjes in de tuin die voor onze schaduw zorgen een voor een doodgegaan waardoor we nu vier nieuwe bomen moeten aanschaffen of een pergola oid, zo is er lijkt wel elke maand iets wat ons beperkt in het sparen. Heb je hier tips en adviezen voor? of hoe ga je zelf om met allerlei onverwachte kosten.
    Wij eten redelijk gezond maar dat is wel duur voor vier volwassenen heb je daar tips voor en hoe denk je over gezond eten/prijs/kwaliteit/hoeveelheid?
    Wat te doen als het huis is afgelost? Pensioensparen?
    Sociale druk vind ik ook een interessant onderwerp bijvoorbeeld met verwachtingen omtrent verjaardagen. Wij zijn daar altijd veel geld aan kwijt. Hoe daarmee te stoppen?
    Veel succes en plezier met schrijven, ik lees alles van je graag 🙂

    Like

  4. oke ik heb een vraag.. sinds december woont Heino bij ons, een kater van 15 jaar met een geamputeerde voorpoot na kanker. Hij kwam bij ons, was direct gewend, zindelijk en blij.. tot maart, toen is hij op een nacht de kattenbak uitgesprongen, denk drie poten, en de deksel van de bak zat los en daardoor sprong hij tegen de deksel en is daardoor zo geschrokken, denk getraumatiseerd dat hij niet meer op een bak durft te plassen/poepen.. hij doet het dus in onze tuin.. vinden we niet heel erg.. want we ruimen de poep op met zakjes.. maar het wordt zo winter.. en we kunnen hem niet bewegen om het weer op een bak te gaan doen.. wat hebben we al geprobeerd… deksel eraf, nieuwe kattenbak, bak buiten zetten, andere kamer, eten in de bak aanbieden, opsluiten in de kamer waar bak staat, erbij blijven zitten, hem buiten laten, hem binnen opsluiten, dan doet hij zijn behoefte in huis, ander grit erin, lekkere luchtjes in de bak spuiten, hem erin zetten, kortom… ik heb meer dan 30 jaar ervaring met allerlei soorten getraumatiseerde katten.. maar sta hier met mijn mond vol tanden.. weet geen oplossing voor dit ik wil niet meer op die enge bak probleem.. heb jij nog ideeen?? Er zijn geen andere huisdieren.. dus daar ligt het ook niet aan .. willen echt graag een goed advies, want Heino is echt een leuke kater maar een onzindelijke kat in huis is echt niet fijn.. Bieke

    Like

  5. Ik ben benieuwd naar eten/drinken voor visite. Wij eten/drinken best gezond/saai.
    We drinken water, thee en koffie. verder niks. Eten zelf nooit koekjes en missen het niet.
    Dit doen we voornamelijk om lijntechnische redenen, ik weeg 100 kg en mijn man 90.
    Aangezien wij in het centrum wonen komen er regelmatig vrienden/familie aanwaaien.
    Heel gezellig maar zijn zijn allemaal superslank en niet bezig met zuinig leven.
    Vaak betrap ik me er op dat er toch een pak sap, blikje cola, pak koekjes in mijn winkelmandje beland met het oog op visite. Ik kom oorspronkelijk uit het zuiden en daar is gastvrijheid heel belangrijk.
    Maar eigenlijk baal ik ervan want vaak eten we dan een koekje mee…,en als het pak eenmaal aangebroken is…….
    Kortom niet handig. Eigenlijk wil ik er vanaf en geen ongezonde en dure dingen meer kopen voor de visite maar ik voel een drempel. Hoe doen jullie dat ? elke keer zelf iets bakken lijkt me ook zo'n gedoe

    Like

  6. Hoi Martine,

    Ik heb eigenlijk ook een vraag…. Ik zit er al een poosje over te denken om de administratie om te gooien. Nu begint onze maand op de 1e van de maand, maar ik zou dat graag willen veranderen naar de 26e, omdat dan het salaris van Sander binnenkomt. Maar hoe pak ik dat goed aan? Want er zit dan een paar dagen overlap in als ik overstap waardoor sommige uitgaves dan zowel in het oude als nieuwe “systeem” staan en ik aan het eind van het jaar dat weer allemaal moet gaan uitpuzzelen dan….

    Like

Zeg het maar!

