Willen + Wensen = Wilskracht

Als Willen en Wensen
sterker zijn dan Weten,
dan loop je op Wilskracht.
Dus liep ik collecte
voor de Dierenbescherming.
Dat kind mee moest
om de collectebus
te dragen
die te zwaar 
voor mij is,
had natuurlijk
een teken aan de wand
kunnen zijn.
Als ik had gekeken.
Vooraf 
ging ik
naar het oplaadpunt
voor Wilskracht
en zei gooi maar vol!
Weet u het zeker?
vroeg de pompbediende,
Van Wilskracht 
heeft u
al te veel.
Net als
Eigenwijsheid
 en Doorzettingsvermogen.

Wilt u liever niet wat
Gezond Verstand?
of Realiteitsbesef?
Die tanks zijn 

zo te zien

nogal leeg

bij u.

Ik haal 
mijn schouders op
en dring aan.
Volgooien, nu!
Ik loop 
de collecte,
bel overal aan,
troggel mensen 
hun geld af
voor de dieren
en heb het best leuk,
zo met kind.
 De volgende dag
wordt er aangebeld.
Ik doe open.
Voor de deur
staat een man
met een hamer.
Ik breng u
de rekening!
zegt de man
en haalt flink uit.
En met die uithaal
zijn meteen 
de tanks met
Realiteitsbesef 
en Gezond Verstand
in één klap gevuld.
Denk ik.
Hoop ik.
Zeker weten
doe ik dat niet
want bij het uitdelen
van Willen en Wensen
zit ik altijd vooraan
en dat blokkeert
het uitzicht nogal.
16 gedachtes over “Willen + Wensen = Wilskracht

  1. Wat herkenbaar! We zijn echt uit hetzelfde hout gesneden. En mooi beschreven. Maar dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat het rot is dat die rekening nu weer gepresenteerd is. Sterkte met opkrabbelen.

    Like

  2. Hè, jeetjemina Martina, nu had ik je toch inmiddels een beetje wijzer gedacht…
    Doe nou de volgende keer gewoon een creatieve aktie via je website voor de zielige diertjes, dan kun je lekker op de bank blijven liggen en haal je ook nog eens véél meer op.

    Bedenk alvast iets, daar ben je goed in!

    Like

  3. Je zou bijna een bordje op je deur hangen: Mannen met Hamers hoeven hier niet aan te bellen. Heb zelf een paar weken terug voor de Nierstichting gecollecteerd en dat is best 'arbeidsintensief'. Laat staan voor iemand met weinig energie.
    Lekker bijtanken nu hoor.

    Like

Zeg het maar!

