Eigenlijk

Eigenlijk
moet het bed worden verschoond,
de vaatwasser leeg geruimd,
de badkamervloer weer eens gedweild.
En stofzuigen is ook bepaald niet iets
wat uitgesteld kan worden.

Maar ach,
er zit al een was
in de wasmachine.

De zon schijnt.
Het boek is nog niet uit.
En dat is ook urgent.

Eigenlijk,
wil ik gewoon
mijn boek uit gaan lezen.
en de rest negeren.
Dat is nog een hele klus hoor!
Hard werken,
het moet gebeuren,
iemand moet het doen,
want het volgende
gereserveerde boek
staat al klaar
bij de bieb.

Eigenlijk zou ik
en moet ik
maar dat doe ik lekker niet
omdat ik liever wil…

13 gedachtes over “Eigenlijk

  1. Herkenbaar! Ik zou eigenlijk een was moeten doen en boven moeten zuigen. Maar … ik ga nog even lekker zitten lezen in de zon in de tuin, uit de wind kan het waarschijnlijk nèt! Nog even genieten! Heel goed voor ons!

    Like

  2. First things first 🙂 en je moet prioriteiten stellen.
    Gek genoeg denk ik nooit bij foto's van jouw huis: wat een troep, maar: wat ziet het er gezellig uit!
    lekker lezen en fijne zondag!

    Luz

    Like

  3. Ik doe vaak hetzelfde, maar de “eigenlijks” in mijn leven zorgen toch nog (te) vaak voor een ontevreden gevoel. Dan knaagt het eigenlijk net iets teveel…. eigenlijk. groetjes Esther

    Like

Zeg het maar!

