Drugs

Wat een kussentje gevuld met valeriaan al niet kan doen, voor katten. Doe mij er ook maar één!
Ze vinden het allemaal geweldig.
Dibbes:

 Smoes:

 Gerrie:


Alleen Moos geeft geen sjoege. Maar dat is dan wel weer heel erg des Moos…
Jullie merken het al, een dieptepunt in blog inspiratie ;-). Of eigenlijk in energie. Dus ga ik nu verder met wat ik aan het doen was… dat is niets doen afgewisseld met lezen en rusten. Later op de dag krijgen we bezoek van Oma, Zus en Nicht….
Fijne dag vandaag!

24 gedachtes over “Drugs

  1. Lang geleden had ik een valeriaanplant in mijn tuin! Het was werkelijk een vermaak, al die katten, die er door aangetrokken werden, inclusief mijn eigen! Die rollebolden over deze plant, lagen in katzwijm naast de plant. Gelukkig was het een sterke, krachtige plant die al die katten prima de baas kon en er niet aan onderdoor ging. Voor zover ik mij kan herinneren werden katten niet het hele jaar door hoteldebotel van de geuren, maar was het in bepaalde periodes.

    Like

  2. Plassende Kater, even een update over Heino, onze driepotige kater die na een onfortuinlijke lancering van het kattenbakdeksel sinds maart niet meer op de bak plaste en poepte.. na het plaatsen van het bericht, moesten wij een nachtje weg.. Heino bleef voor het eerst alleen thuis.. omdat het koud en nat was, besloten wij hem in het kleine kamertje met kattenbak, zonder deksel en daarin een paar scheutjes gloor op de korrels achter te laten. Voordat we vertrokken, vertelde ik hem, dat we heel graag wilden dat hij rustig in zijn mandje zou slapen en vooral zijn plasjes en hoopjes in de bak zou deponeren, ik legde hem uit dat de bak voor hem was en niet eng.. en als hij wel buiten de bak zou plassen wij genoodzaakt werden hem ook in de winter buiten te laten als we weg moeten.. We vertrokken en Heino mauwde zijn longen uit zijn lijf… we vonden het heel lastig om te doen.. maar hij zat er warm, er was eten en een bak.. Om 10.30 de volgende ochtend waren we weer thuis en Heino lag rustig te slapen in zijn mandje en in de bak zat een drol en plasjes… wat wij we blij.. ik heb hem uitbundig geprezen.. en vanaf nu poept hij als hij binnen zit en wij zijn aanwezig om hem naar buiten te laten in de bak en als we wel thuis zijn, dan gaat hij nog steeds bij de achterdeur gillen dat hij eruit wil en dat vinden we ook prima.. kortom.. wat een goed gesprek en veel geduld, vooral, niet boos worden teweeg kan brengen.. voel mezelf bijna een kattenpsycholoog, maar dan wel een heel gelukkige! Bieke

    Like

  3. Heerlijk, deze berichten als je geen inspiratie hebt! Ik lees je blog erg graag, maar de kiekjes van de katten vind ik helemaal geen straf! Ik ga ook eens een zakje maken voor poes. groetjes Esther

    Like

  4. Fijn die kattenberichten! Ik was al nieuwsgierig naar Dibbes, daar had je een tijdje niets over gemeld.
    Ik ga ook op zoek naar iets voor onze Femke, die zo op jullie Smoes lijkt.
    Onze Femke is een buitenkat, die het liefst muizen of vogels vangt, en met de doodgewone kattensnoepjes doe je haar geen plezier. Maar misschien is dit iets.
    Ik lees ook wel eens over “catnip”, kennen jullie dat?
    SB

    Like

  5. Hmm, ik heb vorige week hoedenelastiek gekocht en dat om het blad van de eettafel gedaan. Midden onder de eettafel een stuk elastiek naar beneden met een dot krantenpapier. Fantastisch. Ik heb hem wel een paar keer heen en weer bewogen. Maar mens, wat een lol. Die dot krantenpapiet moet ik vernieuwen. Dat is de prooi. Knabbelt ze wat papier vanaf en smijt het op de vloer en gaat weer uit haar bol.

    Gisteren zat ze op een stoffen stoel. Dat vind ik niet erg, maar ze heeft soms de nihging om die stoel als krabpaal te gebruiken. Het lukte me niet om haar van een afstand er mee op te laten houden. Uiteindelijk een kussen gepakt en haar richting uit gegooid. Ze had de boodschap al lang begrepen… Maar die kussen hielp. Nog steeds vrienden , ik heb haar vandaag weer binnen gezien, de kat van de buren.

    Valeriaan ken ik, die zat vroeger om kartonnen krabpalrn. Misschien opnieuw kopen.

    Like

  6. Wat fijn zeg dat het zo afgelopen is. Dat moet een hele opluchting zijn. 🙂 Moet je hem nu altijd opsluiten als jullie weg zijn, of doet hij het dan gewoon ook op de bak als hij los in huis is?

    Like

  7. We doen de deuren naar woonkamer en slaapkamers dicht, hij kan dus in de keuken, zijn eigen kamer, daar staat een mandje voor het raam en op de voorzolder staat een stoel waar hij graag ligt. Hij heeft dus aardig wat ruimte en twee trappen.. vind hij heerlijk.. trap lopen, hij heeft jaren op een flat gewoond, hij holt heel wat keren per dag van boven naar beneden, gewoon voor de lol denken wij..

    Like

  8. wat fijn om te lezen Bieke! Een grote opluchting voor kat en mens…
    Dat heen en weer rennen doen ze hier ook. Inderdaad voor de lol, blijdschap, omdat ze speels zijn. Mijn eerste kat deed dat altijd onder het slaken van woeste kreten, was zo leuk om te zien en te horen…

    Like

  9. Ik vond net zulke kussentjes bij Zoo+, besteld en ze zijn net binnen.
    Nu maar wachten totdat Femke zich meldt, met of zonder muis.
    Ik ben heel benieuwd naar haar reactie!
    SB

    Like

Zeg het maar!

