Geweld

Na het opstaan vanmorgen knalde het wereldnieuws mijn brein binnen. Angst, ellende haat en verdriet sijpelden zó vanuit Parijs huiskamers van over de hele wereld binnen, via de TV of de krant, twitter en Facebook. Het domineert onze gesprekken. Ernstig geweld is dagelijkse realiteit voor veel mensen. Gisteren in Parijs, eergisteren in Syrië en morgen op weer een andere plek. Wat denken mensen hier mee te bereiken? Ik hoef het niet te lezen om me in te leven. Ik hoef het niet te zien om mee te voelen. En begrijpen doe ik het niet.

3 gedachtes over “Geweld

  1. Ik begrijp er ook niks van. Ik weet alleen dat mensen uit liefde geboren worden en dat het ergens fout gaat.
    Wat ik ook niet begrijp is dat mensen verlangen naar vrijheid en in de EU komen wonen. Wonen ze hier willen ze weer leven met een dictator, geen vrijheid.
    Het zwarte pieten gedoe snap ik ook niet. Kleine kinderen hebben geen boodschap aan negatief gedoe, ik ook niet,

    Like

  2. Machtswellust is het. Mensen jouw wil opleggen met geweld. De mensen die zichzelf opblazen zijn gehersenspoelde zielepoten die door de machtwellustige misdadigers worden misbruikt als kanonnenvlees. Het is om te huilen en ik vrees dat er niks aan te doen is…..
    In mijn ogen heeft het niks te maken met welk geloof dan ook.

    Like

Zeg het maar!

