Voorraden opmaken

Het opmaken van de te grote voorraad hier gaat heel goed. Dat betekent dat we soms uiterst vreemd combinaties eten maar dat maakt niet uit. Alle bakken met restjes eten die in de vriezer stonden zijn nu wel op en wat rest is de gewone vis- en vleesvoorraad, waar we geen haast mee hebben.

Wat nu vooral op moet is de voorraad in de gewone keukenkast. Verschillende rijstsoorten, meelsoorten, 3 grote pakken kikkererwtenmeel (pffff), eindeloos veel thee….
De voorraad rijstmeel is nu op. Bedankt voor alle tips. Uiteindelijk maakte ik er een quiche mee die ik heerlijk vond en niet gewaardeerd werd door de mannen. Maar die houden überhaupt niet van quiche dus hun mening telt niet. Al waardeerde ik het zeer dat S. opmerkte dat deze quiche minder vies is dan anders.  En ik bakte koekjes (lekker!) en leerde er veel van. Het duurt gewoon even voordat je door hebt wat je er mee moet. Dus koop ik het vast nog eens, maar niet meer in emmers van 2,5 kilo….

Van het laatste restje rijstmeel maakte ik vandaag pizzabroodjes: platte broden besmeerd met knoflookolie & pesto en met wat kaas erover. Goed te doen en ze worden zo in de vriezer geschoven om als basis te dienen voor als de mannen echte pizza eten. Dan neem ik zo’n pizzabroodje en beleg dat met groenten en klaar.

het mysterieuze ding bovenop is een pasteitje gevuld met groenten en tonijn

Voor als je denkt wat een gedoe: ik eet glutenvrij. En ja dat is best wel een gedoe maar toch goed te doen en er is een reden dat ik zo eet (klachten). Ik eet meestal paleo (lees: werk sloten met groenten naar binnen) maar ben de laatste tijd toch meer glutenvrije granen aan het eten. Soms is het bijvoorbeeld gewoon makkelijk en lekker om havermoutpap te eten, zeker als ik net weer bij de orthodontist ben geweest en mijn slotjesbeugel is aangedraaid. En zo bak ik tegenwoordig soms brood van teffmeel, gewoon omdat ik daar trek in heb. Ik probeer ook op eetgebied wat minder strikt in de leer te zijn.

Omdat ik ook nog een enorme voorraad kokosmeel heb (inmiddels 1,5 jaar over datum maar het ruikt en smaakt nog prima), bakte ik ook ontbijtkoekmuffins, gezoet met banaan. Zo, en dan ga ik nu naar buiten kijken waar ondanks de zon nog steeds wat sneeuw ligt….

15 gedachtes over “Voorraden opmaken

  1. Dat gaat goed dan, het opmaken van de voorraad! Goed idee om pizzabroodjes in de diepvries te leggen dat ga ik ook eens doen! De diepvries moet bij ons ook nodig leeg (ligt te vol) en ik heb nog veel kastanjemeel wat op moet….!

    Like

  2. Ik vind kikkererwtenmeel zalig! Gisteren indiase ui kikkererwtenballetjes gemaakt, supersimpel..je kunt ze ook als pannenkoekje bij lunch maken: ui snipperen (ik bak t even), meel met komijn, chili, koriander, zout en snifje baking soda mengen met water. 5 minuten laten staan, mengen met ui en klompjes in de koekenpan gooien, in zonnenbloemolie…onion bhadjis heet het

    Like

  3. Hier gaat de voorraad ook best goed op. Mhhh ik heb ook nog havervlokken en boekweitmeel liggen wat over de datum is. Als ik het zo lees kan ik het gewoon gebruiken als het nog goed ruikt en het niet wegloopt. Ik vind dat altijd best eng. Een maandje over de datum heb ik geen moeite mee op meelgebied dan. Ik weet van de molenaar waar ik mijn speltbroodbakmix kocht dat het makkelijk een half jaar na de datum nog gebruikt kon worden en dat alleen het gist zijn werking verloor. Bedankt voor de tip. Het eten ziet er zalig uit.

    Like

Zeg het maar!

