Opgeruimd en drugs die nodig zijn

Niets beter voor muizenissen in de kop dan een goeie griep. Echt opvallend hoe ik me nu voel in vergelijking met 1,5 week geleden. En dat terwijl ik nog een enorme snotkop heb en onder de koortsuitslag zit én (ik ga voor de overtreffende trap zoals jullie zien) gekneusde ribben heb en aan een kant helemaal ingetapet ben. Maar toch. De wereld ziet er weer anders uit. Ik zal het er wel uit gesnoten hebben maar het komt ook zeker door het zonnetje.

Elk jaar zo eind januari, begin februari wacht ik ademloos af tot de zon over de daken van de huizen aan de overkant heen komt. En als die zon hoger staat, dan is daar ‘ineens’ het magische moment dat ik met de deur open in het halletje in de zon kan zitten. Uit de wind. Met een bak koffie. Jongens wat is dat fijn!


Morgen gaan we met Dibbes naar het Dierenziekenhuis in Amsterdam waar hij een hartecho krijgt om te onderzoeken waar de hartruis vandaan komt. Dat is best wel spannend en geeft ook wat stress. Dibbes en artsbezoeken is geen fijne combinatie. Dus krijgt hij alweer een week antidepressiva om hem vooraf optimaal gelukkig te maken en krijgt hij morgen een sterker kalmeringsmiddel. Even zag het ernaar uit dat dit niet mocht. Mijn dierenarts was nogal stellig dat dit niet gegeven mag worden voorafgaand aan een hartecho, terwijl ik dat wel heb nagevraagd bij het maken van de afspraak. Dus belde ik met het Dierenziekenhuis en dat werd een enorm gedoe omdat ze daar met de telefooncentrale bezig waren en ik echt iedereen in het pand daar heb gesproken, van spoedopname tot receptie tot radiologie. Dus nu weet iedereen dat Dibbes komt morgen ;-). Gedrogeerd, want dat was geen probleem. Gelukkig maar anders hadden we de hele afspraak wel kunnen vergeten. Duimen jullie voor ons?


25 gedachtes over “Opgeruimd en drugs die nodig zijn

  1. Ja, natuurlijk duimen we voor Dibbes! Geef de poezen alle vier een aai van me. (En eigenlijk zou ik jou ook er ook een willen geven.)
    Goede moed morgen, voor alle betrokkenen.
    Katrien

    Like

  2. Heel veel sterkte met Dibbes. Ik duim! Lief dat je alles wat in je vermogen ligt voor hem doet. Als iedereen zo was als jij zag de wereld er zonniger uit voor de dieren!
    Liefs
    Carola

    Like

  3. Ik duim voor jullie allemaal. Mag ik je even verwijzen op de netipot. Door dat elke dag te gebruiken heb je veel minder kans dat je verkouden wordt en je holtes blijven schoon. Het zorgt er ook nog voor dat je minder last hebt van hooikoorts. Ik heb geen aandelen, puur mijn ervaring.

    Like

  4. Heerlijk dat je zo genoten hebt van het zonnetje. De hele wereld ziet er zoveel mooier uit met een lekker warm zonnetje. Ik ga heel erg hard duimen dat alles vlekkeloos verloopt met Dibbes en natuurlijk duim ik voor goed nieuws. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.

    Like

  5. Jullie zullen al wel onderweg zijn of in A'dam…maar toch alsnog: sterkte vandaag met Dibbes, hopelijk komt er niet iets uit wat onbehandelbaar is!
    En voor jezelf ook sterkte/beterschap…pijnlijk..gekneusde ribben.

    Like

Zeg het maar!

