Uitgepraat en uitgeschreven?

Het valt jullie vast op dat het zo stil is hier. Mijn aandacht wordt momenteel opgeslokt door andere zaken. Het is met mijn energie nog steeds zo dat als ik het ene doe, dan moet ik het andere laten vallen. Op dit moment zijn er hier twee mensen erg vaak over de vloer, er wordt regelmatig meegegeten en gelogeerd. Dat heeft gevolgen voor wat ik dan verder nog kan doen met mijn dag.  Ook is het zo dat ik even niet zo goed weet waar ik over wil schrijven. Dat we wel of niet uitkomen met het budget? Dat we weer een aflossing deden? Dat Gerrie precies een jaar officieel onze kat is en dus weer naar de dierenarts moet voor een enting? Dat we onze paspoorten moeten verlengen. Mwah. Wat boeit dat eigenlijk? Mij niet zo heel veel op dit moment

Zo dus. Ik merk dat ik met andere zaken bezig ben. Ik ben nog volop met de Buteykobehandeling bezig. Dat slokt me best op. Ik probeer ook heel langzaam het wandelen weer op te pakken. Ik lees veel, heel veel. Het laatste net verschenen deel van de Grijze Jager ligt nu op mij te wachten, kind heeft hem al verslonden. Ik ga vandaag snel het boek uitlezen waar ik nu in bezig ben, dat is van Claudie Gallay.  Ik las nu twee boeken van haar achter elkaar, met heel veel plezier. ‘Een deel van de hemel‘ en ‘De branding‘. Beide boeken hebben een vrouw als hoofdpersoon, die recent een verlies heeft geleden door overlijden (De branding) en scheiding (Een deel van de hemel). Het gaat deels over het verwerken hiervan en hoe verder te leven zonder de geliefde. En in beide boeken staat het Franse dorpsleven centraal op een manier die me erg fascineert. Gallay schrijft over hele kleine dorpsgemeenschappen waar schijnbaar niets gebeurt maar waar zaken van soms wel 30 jaar terug nog een grote rol spelen in hoe de bewoners nu met elkaar omgaan. Prachtig beschreven, een echte aanrader deze auteur.

Verder genoten we toch van het zonnetje dit weekend, na een aarzelende en grijze start. Dat smaakt naar meer maar helaas komt het hier nu met bakken gelijk uit de hemel. Dus ga ik mijn kippensoepje maar opwarmen en naar binnen gieten. Vanmiddag gaan we naar het gemeentehuis om een nieuw paspoort aan te vragen, dat is mijn ding van de dag. Ga ik in de namiddag een lekkere pompoenrisotto voorbereiden en dan is de dag al weer klaar. Moet ik nog even nadenken wat ik nu met het blog wil. Of ik er nog iets mee wil en wat dat dan is…

33 gedachtes over “Uitgepraat en uitgeschreven?

  1. Ik weet van mezelf dat wanneer er ingrijpende dingen gebeuren in de levens van mensen dichtbij ons dat je je toch gaat beraden op; wat doet er nu eigenlijk écht toe. Je beseft dat het leven niet maakbaar is en ook nog eens eindig en alles staat in een ander perspectief.
    Misschien geld dit nu voor jou….ik lees je stukjes erg graag of het nu over poezenbeesten gaat of over financiën. Je hebt het druk met leven en vrienden, laat het blog maar even voor wat het is zou ik zeggen en beslis later of je er nog mee door wil gaan. (ik hoop natuurlijk van wel) Ik hoop dat ik er geen al te warrig verhaal van heb gemaakt. Wat ik wil zeggen is; Je doet het goed 🙂 hoe dan ook 😉

    Like

  2. Dat heb je soms, dat er andere tijden aanbreken, waardoor je aandacht verschoven wordt. Dan kunnen andere zaken, die eens zo verankerd waren in je leven, opeens niet zo belangrijk meer zijn.
    Ik wens je wijsheid, maar ach, dat ben je al.
    Bedankt voor de leestip!

    Like

  3. Ach wel nee joh. Even inspiratieloos, wat geeft dat. Gewoon wat minder schijven, interessante of minder interessante zaken, geeft niet, komt wel weer. Ik geniet ook als mensen over verwondering over kleine dingen of iets in de natuur schrijven. Vertel over wat je leest, ik houd daar wel van en bestel soms ze bij de bibliotheek als het me leuk lijkt. Houd ons lezers maar aan als contact naar de buitenwereld! Fijne dag, groetjes, Thea

    Like

  4. Voorlopig staat er weer een blogje ;-).
    Je hoeft daar verder toch niks over te beslissen of te vinden?
    Nu even niet, straks misschien weer wel inspiratie en onderwerpen. Relax………

    Like

  5. Doen waar jij je het beste bij voelt. Bloggen is een fijne manier om iets van je af te schrijven maar er zijn vast veel belangrijkere dingen die je aandacht nodig hebben. Je staat in mijn leeslijst!

    Like

  6. Je blog naam is nu ook heel toepasselijk ;)…. Hoop toch nog vaker van je te lezen. Ik herken me echter wel in je verhaal, heb momenteel ook wat minder inspiratie.
    Dan maar wat minder Enne. …. het is geen verplichting toch?

    Like

  7. Natuurlijk is bloggen geen verplichting, maarre het is wel f***ing jammer als je zo goed en leuk schrijf als jij om er mee te stoppen! Ben jij besodem…? 😉 Ik begrijp dat je focus nu even op iets heel anders ligt en dat je geen energie meer hebt om te schrijven. Schrijf op die momenten dat je er wel energie voor en zin in hebt, schrijf vooral over ondewerpen die jij leuk vindt en echt, ik vind jouw Gerrie en zijn vrinden geweldig! en doe verder vooral wat je hart je ingeeft… Maar ik hoop dat je vooral lekker blijft schrijven, ook al is het (tijdelijk) minder dan voorheen. En of je nu 12, 8 blogs per week schrijft of 'maar' eentje in de drie weken, ik blijf bij je lezen! Sterkte meid!!!

    Like

  8. Heel begrijpelijk. Ik heb je blogberichten, of ze nu gingen over besparen, de hypotheek, katten etc met veel plezier gelezen, juist omdat ze geschreven waren vanuit een “willen weten” en wat je geestelijk bezig hield. Maar op een gegeven moment verleg je je aandacht en energie naar andere dingen. Als je nu eens een tijdje niet omkijkt naar het blog, misschien komt de inspiratie dan een keer terug?

    Like

  9. Ik zou je wel heel erg missen, lees alles en geniet van alles al reageer ik niet of anoniem. Kan me voorstellen dat je een pauze wilt en hoop dat je daarna terugkeert. Zo niet, dan bedankt voor heel veel jaren leesplezier! Maar hopelijk tot later. Hartelijke groet Loonlijstmama

    Like

  10. Fijn weer wat van je te lezen! Ik kan me voorstellen dat de inspiratie af en toe even op is, zeker als er zoveel andere zaken spelen. Toch hoop ik natuurlijk stiekem wel dat je gewoon (al is het af en toe) blijft bloggen. Ik lees je stukjes altijd met plezier.

    Like

  11. Wat fijn een nieuwe grijze jager!! Blijf ik hier in Zweden nog een beetje op de hoogte door jou. Tja, het bloggen oftewel schrijven. Ik lees hier graag ongeacht het onderwerp, maar om eerlijk te zijn gun ik je een meer aardser leven ipv digitaal (als je begrijpt wat ik bedoel). Ik vind het al heel bijzonder dat je ons zoveel van je energie geeft door je blog. Bedankt! (ik wou dat ik je wat van mijn energie kon geven. Ik word zo nu en dan gek van mezelf;-)) Helena

    Like

  12. Het klinkt heel herkenbaar, ik sla de laatste tijd ook vaker over. Maar het is natuurlijk niet verplicht om elke dag / week te schrijven… Ik hoop dat je gewoon af en toe nog laat horen hoe het gaat 🙂

    Like

  13. Ik lees je blogs graag, ongeacht het onderwerp, maar jij schrijft ze en jij mag beslissen. Het moet niet ten koste gaan van andere fijne dingen hoor! Doe wat voor jou goed voelt.

    Like

  14. Ik zou je blogjes enorm gaan missen, maar ik herken het wel. Het was bij mij ook ineens klaar. Ik heb daarna nog twee pogingen gedaan weer een blog op te starten maar die heb ik weer in de prullenbak gegooid. Het leven houdt echt niet op zonder blog, het was mooi geweest. Neemt natuurlijk niet weg dat jij nooit mag stoppen, echt niet hoor ;p
    Nee hoor, wat jij beslist is goed, wat het ook wordt.
    Groet, Jolanda

    Like

  15. Moet eerlijk zeggen dat ik je blogs de laatste tijd inhoudelijk wel wat minder vind.
    Met alle respect hoor, een stukje over je poes of wat voor een taart je bakt, vind ik niet zo interessant om te lezen.
    Je was vooral goed in de tips omtrent consuminderen en de aflosverhalen las ik altijd graag.

    Martine; het ga je goed en sterkte toegewenst vooral met je gezondheid.

    Like

  16. Lieve Martine, ik vind juist alles wat je schrijft gewoon leuk inspirerend en gezellig. Ik zat net bij Teunie te lezen, en die schrijft ook gewoon over het wel en wee van haar gezin. Juist heerlijk om te lezen. Dus als je kan en zin hebt, blijf zo doorgaan. De meeste mensen die jouw blog lezen denken vast ook zo!
    Liefs Carola

    Like

  17. Lief blogvriendinnetje, ik vind het prachtig om te zien hoe je kiest. Hoe je vertelt en schrijft over je katten en minder over budgetten. Natuurlijk helpt dat mensen maar hoe meer ik lees over de Martine achter het blog, hoe fijner ik het vind om weinig te lezen van je hier. Geniet van je kattenplaatjes op fb, je bericht over het loslaten maakte oprecht mijn dag goed (he, vijf jaar lang elke dag een berichtje van iemand, dan krijg je toch een soort verbinding) en wel… ik leerde veel van je. Niet dat ik een budget moest, maar wel dat ik moest checken waar het geld heen vloog.

    Schrijven omdat je het leuk vindt is leuk en schrijven omdat het moet is saai en stom. Ik lees je graag maar ik begrijp het ook als je uitverteld bent.

    Knuffel. Stor klem! ❤

    Like

  18. Ik vind het fantastisch al je verhalen te lezen.
    In welke vorm je het ook giet en wat het onderwerp ook is. Ik geniet van elk stukje.
    Jij moet je eigen grenzen aan geven. Hoe je het wilt doen.
    Maat als je zou stoppen, zal ik je gaan missen.
    AJ

    Like

  19. Hoe meer jij jezelf bent, of je nou blogt of niet, des te fijner het voor jezelf is 🙂 kijk gewoon hoe het gaat. Je blog is fijn om te lezen maar het moet niet ten koste gaan van jezelf!

    Like

  20. Met zo weinig energie blijft het kiezen en dus momenteel minder voor je blog. Ik hoop dat je je wat beter gaat voelen nu we naar de warmere periode van het jaar gaan.
    Fijn dat je zoveel plezier beleeft aan het lezen!

    Like

  21. Martine, wil je zeggen dat je leven en je interesse langzamerhand verder gaat dan de bank, ons, je blog en de katten? NEEEEEEEEEEE! Paniek! Nee joh, goede ontwikkeling. Je hebt het consuminderen en aflossen uitgezocht, uitgeprobeerd en onder de knie. Je lijf en je leven verandert, en volgens mij ook de goede kant op. Lekker blijven doen en doorgaan.

    Like

  22. Je kunt je aandacht niet aan alles bkijven geven. Wat je aandacht geeft, groeit, en juist dat wat nu jouw aandacht en energie nodig heeft gaat voor. Keuzestress? Welnee. Probeer je blog niet als een verplichting te zien. Het is geen bedrijf he. Komt wel eeen keer en anders niet, ook goed. Jij bent in charge!

    Like

  23. Hoe meer jij jezelf bent, of je nou blogt of niet, des te fijner het voor jezelf is 🙂 kijk gewoon hoe het gaat. Je blog is fijn om te lezen maar het moet niet ten koste gaan van jezelf!

    Like

  24. Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt.
    Als dat betekent dat je stopt met je blog dan zou ik het jammer vinden want ik lees je blogs graag.

    Like

  25. Herkenbaar en ik voel en leef met je mee. Toevallig ben ik weer begonnen met de opzet van een nieuw blog. Ik weet nog niet of ik het ook daadwerkelijk verder ga vervolgen. Maar afgelopen jaar was ik ineens klaar met het gebruikelijke. Plus de nodige drukte om me heen. Ik zoek iets nieuws dat de lading dekt van mijn nieuwe fase/huidige fase. Misschien ga ik het daadwerkelijk doen, misschien ook niet. Maar ik zou het heel jammer vinden als je zou stoppen. En uiteindelijk moet je datgene doen waar jij je goed bij voelt en wat voor jou het beste is.

    Like

Zeg het maar!

