Smoes en zijn schaduw

Als ik uit het raam kijk,
loopt Smoes net voorbij
En twee meter achter Smoes,
hobbelt Dibbes.
Dibbes achtervolgt Smoes,
al 2 jaar,
altijd.
Smoes kijkt achterom.
Zal ik hem afschudden‘?
Ik zie het hem denken ;-).
Smoes schiet ineens
links de steeg in,
net op het moment
dat Dibbes even niet oplet.
Dibbes komt tot stilstand?
Hè?
Waar is Smoes?
Net was hij nog hier!
Kijkt naar links en naar rechts.
Loopt dan maar rechtdoor.
Smoes rent de steeg weer uit.
Hup, zo de straat op.
En natuurlijk nét op dat moment,
kijkt Dibbes achterom.
Dáár is Smoes!
Ik was je kwijt!
Ik kom eraan hoor!
Ik zie Smoes weer voorbij lopen.
En Dibbes er weer achteraan,
Smoes gaat rennen,
Dibbes ook.
Smoes zit stil,
Dibbes ook.
Smoes komt weer in beweging
en Dibbes doet met hem mee
Smoes heeft een schaduw,
die iets dikker is dan het origineel.
Vrienden voor het leven,
tegen wil en dank. 

16 gedachtes over “Smoes en zijn schaduw

  1. Wat zijn dat toch geluksmomenten, het leven van onze huisdieren kunnen observeren! En wat fijn dat ik ook jouw observaties kan volgen zo af en toe, op deze manier. groetjes Esther

    Like

  2. Zo heerlijk die Smoes en Dibbes. Onze kittens (nou ja ze zijn al 8 maanden inmiddels) doen aan achtervolgen van onze hond, volgens mij denken ze dat ze een hele grote kat is. Als ze in haar mand ligt proberen ze ongemerkt erbij te kruipen. Het lukt ze vaak ook nog.

    Like

Zeg het maar!

