Jarig

49
is maar een getal.
In mij
leeft nog steeds
een spring-in-‘t-veld
van 7 jaar
die lang nadenkt
over wat ze wil worden,
en doen,
niet kan kiezen
en uiteindelijk gaat
voor de meest impulsieve 
en ondoordachte weg.
Omdat het goed voelt.

49 jaar en
nog steeds weet ik
niet veel.
Wat ik wél weet,
is wat ik wil hebben
voor mijn verjaardag:
Een betere gezondheid.
Een chocoladetaart,
een paar lieve mensen
om me heen.
De onverstoorbaarheid
van een kat.
De humor van mijn vader,
de sprankelende uitstraling
van mijn fysiotherapeute.
Wat van de levenswijsheid
van Vlasje,
het observatievermogen van Izerina,
het opgeruimde huis van Valhalla,
de sportiviteit van Mariimma,
het doorzettingsvermogen van Zuinigaan,
de ondernemingslust van het Rijke Wijf,
de inhoud van de boekenkast van Ogma,
en de looks van Lorelai Gilmore.
32 gedachtes over “Jarig

  1. Lieve Martine, jarig jetje van 7 + 42 :)) Van harte gefeliciteerd. Volgens mij ben/heb jij gewoon al een combi van alle bovenstaande mensen. Jij bent namelijk perfect zoals je zelf bent lief mens.
    Fijne dag, lekker veel taart, genieten van dat wat vandaag mogelijk is plus natuurlijk die taart.

    Like

  2. Gefeliciteerd, mooie leeftijd! Ja, die Lorelei looks… haar hele leven vond ik wel leuk. Heb wel al de goede haarkleur, jij ook volgens mij:) Fijne dag Julia

    Like

  3. Nog van harte!En geniet van wat je wel hebt! Een betere gezondheid dan wat jaren terug, een lieve man, kind en moeder en een kudde katten die je overladen met liefde.
    gr petradepooh

    Like

Zeg het maar!

