De laatste vakantieweek

Hoewel iemand hier in huis doet alsof de vakantie geen einde kent – ik noem geen namen maar hij is minderjarig en moet over een week weer naar school – is toch echt de laatste vakantieweek aangebroken. Hoewel het onderwerp ‘einde vakantie’ verboden is door de persoon in kwestie, kwam de realiteit via de post toch ons huis binnen gedenderd in de vorm van een grote doos vol met schoolboeken.

Tja, nog maar een week! Gelukkig zijn de weersvoorspellingen heel goed en is er dus hoop dat er wat buitenactiviteiten gedaan kunnen worden. Aan het eind van de week hopen we naar het strand te gaan, op de vrije dag van M. En verder vermaken S. en ik ons over het algemeen heel goed. We lezen veel, spelen eindeloos veel kaartspelletjes. Er is in geval van slecht weer Netflix en verder tutten we wat.

Ik vroeg wat hij nog graag wil doen in de vakantietijd die er nog is. Hij wil graag een keer uit lunchen en eventueel een keer naar de bioscoop. Nu kunnen we dat laatste volgens mij beter bewaren voor slecht weer, maar we zien wel hoe deze week verloopt.

Ik ben in ieder geval voorbereid. Ik voel me niet goed momenteel maar bekijk gewoon per dag wat kan en wat lukt en heb voor de zekerheid een vriezer vol met maaltijden die ik vorige week extra kookte. Zodat ik in geval van een spontaan plan, mijn energie niet hoef te besteden aan het koken van de avondmaaltijd.

Hebben jullie nog plannen voor deze laatste vakantieweek? Of zit je er nog middenin?


6 gedachtes over “De laatste vakantieweek

  1. Geniet van de laatste vakantieweek. Het wordt mooi weer!
    Hier moet de jongste vandaag weer naar school (roostee halen enzo dus stelt niet veel voor) en de oudste begint volgende week met stage dus die heeft nog heel even respijt. Korfbal is vorige week alweer begonnen dus langzaamaan komen we in het gewone ritme

    Like

  2. Dochter is met oma en nichtje en tante nog kamperen. Met zwemplas en zwembad op terrein en recreatie van 10 tot 23 uur voor pubers dus die vermaakt zich wel. Hier dus gewone ritme al min of meer met een man die werkt en ik als huisvrouw.
    Maandag moet dochter boeken halen op school en kaften we ze meteen. (Ze heeft kant en klaar hoezen/kaften en 4 ofzo die met papier moeten) Ook krijgt ze dan haar rooster en dinsdag is het beginnen, nu ja kennis maken met je nieuwe klas en klassedocent. En dan woensdag weer voor t eggie
    Gr Pdepooh

    Like

  3. Owww arme S. dat klinkt als een flinke ontkenningsfase haha. Wat een stapel met boeken, jullie hebben heel wat te kaften gok ik maar zo. Ik hoop dat je goed genoeg bent om nog wat leuke dingen te kunnen ondernemen. Mijn dochter is ook nog vrij deze week. Helaas staan er wat arts afspraken op de agenda. We zien wel per keer wat we kunnen gaan doen. Gelukkig is ze snel tevreden en speelt ze het allerliefste lekker buiten met de buurkids. Als ouder krijgen wij hier vaak te horen neeeeeee ik wil niet zwemmen ik wil lekker buiten blijven spelen:).Geniet van de mooie dagen die gaan komen.

    Like

Zeg het maar!

