Nooit meer een Kobo e-reader!

Nou, deze ezel stoot zich zonder probleem meerdere malen aan dezelfde steen! Omdat mijn Kobo e-reader kapot was en niet meer te maken, kreeg ik mijn geld retour van Bol. Het viel nog ruim binnen de garantie van twee jaar. Ik wist niet goed wat te doen. Een andere merk kopen of hetzelfde merk, ervan uitgaand dat het waarschijnlijk gewoon vette pech was dat het ding al na 8 maanden zijn laatste adem uitblies?

Eén ding wist ik wel, ik moest niet zo tutten. Veel lezers vonden het onzin dat ik wilde wachten op een aanbieding en eigenlijk hebben jullie gewoon helemaal gelijk. De vorige kocht ik ook in een aanbieding en dát geld kreeg ik retour. Deze knieperd had geen zin om er geld op toe te leggen. Maar, uit jullie reacties bleek dat ik wel erg streng ben voor mezelf. Vanwege dat én de reactie van de man (koop dat ding gewoon, is voor jou een levensbehoefte) besloot ik te gaan voor het makkelijkste en het snelste: een nieuwe Kobo maar dan een upgrade, net een maatje groter omdat het me prettiger lezen lijkt. De Kobo Glo die ik had is namelijk wel heel erg klein. Dus kocht ik een maatje groter.

Die kwam zaterdag al binnen. Jeej! Alles inpluggen dan maar. En wat gebeurde er? Niets. Helemaal niets. Ook dit apparaat werd niet herkend door mijn laptop, of die van kind wat ik voor de zekerheid wel even controleerde. De sony-reader van de man maakt daarentegen wel zonder problemen contact met de laptop en met mijn calibre-ebibliotheek. Maar die e-reader wordt helaas niet meer geproduceerd, anders wist ik het wel.

Die Kobo ging dus dezelfde dag al weer retour. Wat het is? Bloglezeres Ilse wist een gelijksoortig probleem met haar Kobo te melden na een windows 10 update. Wat heel goed mogelijk is en veel verklaart. Wel jammer dat de reparatieservice van Bol daar geen melding van maakt. Ik ben vast niet de enige met dit probleem. Kan me zo voorstellen dat de Bol klantenservice nu vast overspoeld wordt met Kobo e-readers. De klantenservice van Kobo zelf had trouwens ook geen zinnige verklaring. Mijn mail met vragen naar de Nederlandse klantenservice leverde een volslagen onbegrijpelijk antwoord op, waarbij overduidelijk google translate een rol in heeft gespeeld.

Dus nu verkeer ik in een impasse en weet ik het even niet.  Ik ga alle tips die jullie mij gaven naar aanleiding van de eerdere blogposts hierover maar even teruglezen. Waarvoor hartelijk dank trouwens! En na het lezen van die tips stort ik me op de fysieke boeken die ik gelukkig hier nog hebben liggen. Lang leve papier!

Advertenties

35 gedachtes over “Nooit meer een Kobo e-reader!

  1. Zou kunnen Windows 10 maar ookkan het simpel aan het kabeltje hebben gelegen. Ik probeerde gisteren mijn kobo glo op te laden maar niks niet de hele dag niet. Toen aan een kabeltje van de hema die het echt goed doet en voila die avond volledig opgeladen. Ook kan ik met verschillende kabeltjes niks op mijn ereader zetten en die van man, ook een kobo die hij dagelijks gebruikt, geldt dit ook. Met die van de hema wel. Heel apart maar we doen het er maar mee.

    Like

  2. Wat vervelend! Ik gebruik ook een Sony e-reader en was van plan een Kobo te kopen maar nu wacht ik nog maar even. Het scherm van mijn Sony is niet verlicht en het lampje op de beschermhoes is een waardeloos geval. Zal de Consumentengids er maar weer op naslaan!

    Like

  3. Wat ontzettend veel pech heb je zeg!

    Na deze blogpost ben ik toch maar eens die van mij aan mijn laptop aan gaan sluiten, die heeft van de week ook een windows10-update gehad, en die van mij wordt ook niet meer herkend. Zo ontzettend vervelend, want ik heb hem nog maar een paar maanden, maar lees er wel erg graag op! Straks eens kijken of het op de laptop van mijn man wel lukt, en anders misschien op de vaste computer. Ik hoop het maar …

    Like

  4. Heb lang moeten sparen voor een Kobo van inmiddels 3 jaar oud; door omstandigheden toch nauwelijks gebruikt en al even kaduuk. Na Windows 10 zijn de problemen begonnen, hoewel hij de eerste tijd daarna nog wel te resetten was. Bijzonder jammer, geen garantie meer. Ben nu ook weer over naar ( bieb-) boeken en heb het wel even gehad met een ( Kobo-) e- reader.
    Jeannette

    Like

  5. Op Marktplaats staan nog wel tweedehands e-readers van Sony te koop. Zou je dat niet eens durven te proberen of heb je toch een voorkeur voor een nieuwe van een ander merk?

    Like

  6. Het scherm van de Sony readers is niet verlicht omdat het e_ink is. Rustiger aan de ogen en ook te gebruiken in de zon. Ik wil juist alleen een reader met e-ink. Mocht jouw Sony reader het nog goed doen en je wilt hem verkopen.dan heb ik wel interesse!

    Like

  7. Nooit problemen gehad met mijn kobo en w10. Ik zet mijn boeken er wel op via de verkenner of Windows commander (gratis versie). Jammer dat je er weer problemen mee ondervind, ik vind de kobo toch wel een van de betere ereaders vooral vanwege het wat grotere scherm.
    In elk geval hoef je niet zonder boeken te zitten, papieren boeken zijn ook leuk.
    Groetjes
    Janneke

    Like

  8. Mijn Sony e-reader loopt op zijn laatste benen (nogal vaak moet ik hem resetten) en ik zat ook al naar een Kobo te kijken. Aangezien ik de Sony alleen gebruik in vakanties als ik buiten lees denk ik dat ik nog maar een tijdje wacht. Binnenshuis lees ik via de Bluefire Reader app op mijn Ipad mini, dit bevalt heel goed.

    Like

  9. Heeft niks met e-readers te maken, wel met Consumentenbond. Wij kochten eens een wasmachine van Bauknegt die als beste uit de test kwam. Waardeloze wasmachine, continu kleding tussen het manchet, kapotte kleding. Die machine werd in een paar maanden tig keer gerepareerd tot we gem inruilden voor een machine van een ander merk.

    Like

  10. Ik lees tegenwoordig ook boeken op mijn smartphone.
    Ik had het niet verwacht, maar het bevalt prima.
    Ik heb een eenvoudige samsung van 100 euro.
    Misschien een tijdelijke oplossing voor je?
    Groet Lisa

    Like

  11. Wat jammer ! Mijn Kobo touch heb ik een jaar of drie. Nog geen problemen ondervonden, ook niet sinds Windows 10. Ik heb wel problemen gehad met de Adobe Digital Editions.
    Mijn e-reader zou ik niet willen missen. Ik woon niet in Nederland en het kopen en downloaden van een e-boek gaat heel wat sneller en is goedkoper dan het laten opsturen van een papieren boek.

    Like

  12. Vervelend voor je. Ik zou er inderdaad klaar mee zijn. Ik had vorige keer al gereageerd over een Tolino. Misschien ook een fijne optie voor jou als je graag ligt, hij kan ook in Landscape worden vastgehouden. Mia

    Like

  13. De consumentenbond is niet meer zo onafhankelijk, dus daar ga ik nooit meer op af. Wij hebben ook zo'n “beste koop” afwasmachine gekocht….. doorlopend problemen mee. De CB is niet transparant en verdient behoorlijk aan de prijsvergelijkingen. Zij meldt dit niet in haar jaarverslagen.
    jeanne

    Like

  14. Wat leuk dat je me zo noemt in je blog. Ik had gelezen op de site van Raymond Snijders (http://rsnijders.info/vakblog/inhoudsopgave/ebooks-en-ereaders/). HIj schrijft alleen maar over ereaders, ebooks en calibre. Ik heb door zijn site al heel wat problemen opgelost.

    Inmiddels doet mijn kobo het ook weer na een nieuwe update. Hoera! Ik had 2 boeken klaarstaan in calibre die ik dolgraag wil lezen. Het is niet de fout van Kobo dat ze niet meer herkend werden. Windows/Microsoft had de drivers niet goed overgenomen. Dus als je de moed hebt, kan je er toch zo weer eentje bestellen 🙂

    Groetjes,
    Ilse

    Like

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s