Op zoek naar thuis: oproep voor woonruimte

Wie hier langer leest, weet dat ik een paar maanden geleden een oproep plaatste voor woonruimte voor een vriendin van mij. De meest gelezen post ooit en daar kwamen best veel bruikbare reacties op. Inmiddels heeft zij een hele fijne woning gevonden, niet via het blog maar via een andere weg. Vandaag plaats ik opnieuw een oproep, nu voor Maaike.

Afgelopen zomer heeft mijn oud-collega Maaike met veel liefde op ons huis en 4 katten gepast toen wij in Bretagne waren.  Zij past wel vaker op andermans huizen maar wat ze eigenlijk wil, is een plek voor zichzelf. Ik zou het daarom zeer waarderen als jullie bereid zijn mee te denken, te zoeken of de oproep te delen zodat zij woonruimte vindt in Alkmaar of Hoorn.

Omdat Maaike een introductie verdient op zijn Kermits, hierrrrr is Maaike!

“De kunst van te leven is thuis te zijn alsof men op reis is.”
Godfried Bomans

Mijn naam is Maaike van der Werff, en hoewel een dak boven mijn hoofd ben ik in feite al een paar jaar op reis. Nu na twee jaar bij anderen [in Alkmaar] inwonen, is het tijd mijn vleugels uit te slaan. Het is echt tijd in mijn eigen ‘thuis te zijn alsof ik op reis ben’. Daarom ben ik sinds kort op zoek naar zelfstandige woonruimte in Alkmaar of in Hoorn. Het hoeft niet groot of groots te zijn, wel zelfstandig. Dus weet je een zelfstandige woonruimte (studio, HAT, tuinhuisje, grote [zolder]kamer met alle voorzieningen) in Alkmaar of Hoorn van max. € 600,=, mag…nee, moet je me absoluut een seintje geven. Mail me op maaikes.writersblog@gmail.com.

Ik heb twee aanvullingen. Ik heb een piano die wil ik graag meenemen – als dat kan. Ik zou graag een huisdier kunnen nemen – als dat kan/mag. Dit zijn geen harde eisen – wel mijn ‘zachte’ wensen. Dus weet je van een woning die bij mij past en vice versa of weet je van iemand die een ruimte heeft en verhuurt, mail me!

Bij voorbaat dank voor je tijd moeite en aandacht.
6 gedachtes over “Op zoek naar thuis: oproep voor woonruimte

  1. Via een FB vriend zag ik een woonruimte te huur in Hillegom. Het is niet helemaal op de plek die je zoekt, maar iig wel in die richting. Als je interesse hebt. Het staat op de FB pagina van Angelique Muller. Het is een bovenwoning voor 1 persoon in de Leidsestraat en heeft een eigen opgang.

    Like

  2. Niet dat het op welke manier dan ook behulpzaam is maar…hé 'van der Werff' dat is ook de meisjesnaam van mijn oma (moeder van moeder). Zoveel kom ik dat niet tegen, dus wel grappig..
    Helaas geen tips voor woonruimte..

    Groetjes Lily

    Like

Zeg het maar!

