Hoe eerlijk ben jij?

Vorige week kwam er weer een grote Albert Heijn bestelling binnen. Een paar weken geleden deed ik voor het eerst maandboodschappen online. Ik bestelde voor 3 weken vooruit. Het enige wat er nog af en toe gehaald moest worden tussendoor was groente, fruit, zuivel, brood en eieren.

Omdat dit heel goed is bevallen, plaatste ik na start van de boekhoudkundige maand weer een bestelling, voldoende om de maand oktober door te komen. Omdat het werd geleverd vlak na het avondeten en ik na 5 uur in de middag totaal niet meer scherp ben, mijn moeder er ook was en tegen me aan stond te kletsen,  heb ik betaald en samen met kind gecontroleerd of wat ik had besteld daadwerkelijk was geleverd. Dat was de eerste keer niet het geval, toen miste er wat. Nu was alles compleet en kind hielp me alles in te ruimen.

Wat ik niet deed was de factuur controleren. Pas toen ik de administratie deed zag ik in internetbankieren dat wat ik heb betaald €100,- minder was, dan wat ik had besteld. Met de verrekening van de ingeleverde kratten heeft de bezorger een fout gemaakt en in plaats van €16 maar liefst 116,- van het te betalen bedrag afgetrokken.

Ik zal eerlijk zeggen dat er een heel stout duiveltje in me zei: ‘joepie wat niet weet wat niet deert‘, Maar, zo zit ik uiteindelijk niet in elkaar. Voor je het weet raakt de bezorger bovendien zijn baan kwijt door zo’n stommiteit. Ik had zelf ook alerter moeten zijn.

Dus stuurde ik een mail naar de klantenservice:
Afgelopen dinsdag werd er een bestelling bij mij afgeleverd. Nu zag ik zojuist pas dat wat door mij betaald is, niet matcht met het te betalen bedrag volgens de factuur. Ik zou 225,28 moeten betalen. Ik heb 4 kratten ingeleverd, dus kwam het te betalen bedrag uit op 209,28.
Nu zie ik op internetbankieren dat er 109.28 is afgeschreven. Ik heb net de pakbon er bij gepakt en zie dat de bezorger zich vergist heeft bij het afrekenen. Volgens hem is 225,28 minus 16 109,28.
Natuurlijk ben ik het braafste meisje van de klas om dit te melden maar ik zou het vervelend vinden als de bezorger hierdoor problemen krijgt. Wel moet hij even zijn rekenvaardigheden aanscherpen lijkt mij.

Hoe lossen we dit op?

Dit soort dingen is me natuurlijk vaker overkomen, al is het te weinig betaalde bedrag dan niet zo heel schokkend hoog. Meestal gaat het om wisselgeld en wordt er een vergissing gemaakt met briefjes, krijg je twintig terug in plaats van een tientje, zoiets. En altijd als je een winkelbediende daar op attendeert, is de reactie blij en verrast. ‘Dank u wel, wat fijn dat u dat eerlijk zegt‘.

Zo niet de klantenservice van Appie. Die vraagt gewoon heel droog hoe ik wil betalen, met een factuur of een eenmalige machtiging. Of wil ik het verrekenen met de volgende order?

Nou ja zeg, graag gedaan hoor! Natuurlijk ben ik heel kinderachtig. Iets in mij verwacht dat ik beloond word met een enthousiaste reactie voor mijn eerlijkheid gezien de grootte van het bedrag. Maar dat is te veel gevraagd blijkbaar.

Zou jij meer enthousiasme verwachten als je eerlijk meldt dat je te weinig hebt betaald? Zeg je het überhaupt?

Advertenties

42 gedachtes over “Hoe eerlijk ben jij?

  1. Heel begrijpelijk hoor, je wilt tenslotte wel beloond worden voor je goedheid. 🙂 Mijn ervaring is dat het ook wel gebeurd. Alleen een klantenservice is weer zo onpersoonlijk. Degene die daar zitten – denk ik vaak – hebben er geen persoonlijk belang bij. Het zal hun worst zijn…..
    groet, Joanne

    Like

  2. Tja, zo kan het ook gaan. Bij het ene bedrijf dien je geen klacht in en wordt je beloond met een tegoedbon, bij de ander geef je eerlijk een door hen gemaakte fout aan en staat daar niets tegenover. Ik heb zelf altijd de neiging om dit soort ervaringen in mijn hoofd tegen elkaar weg te strepen. Het zij zo, punt! Zaken zijn en blijven zaken. Maar je weet nooit wat AH nog doet na het lezen van dit stukje he 😉
    Lieve groet, Jolanda

    Like

  3. Oh ik ben niét eerlijk, ik zou de 100€ gewoon houden! Erg? Misschien…bij een kleine zelfstandige zou ik het misschien wel zeggen. Maar zo een groot bedrijf kan écht niet failliet gaan voor zo iets. 🙂
    Groetjes,

    Like

  4. Ik ben voor eerlijkheid.ik hoop dat als ik een fout maak de ander ook zo vriendelijk is. Dat er niet in de handjes wordt geklapt door de helpdesk is een gemiste kans voor ze om eerlijkheid te belonen. Toch vind ik dat het gevoel van eerlijk handelen genoeg moet zijn om de volgende keer weer zo te doen. Ik vind het super goed van je.

    Like

  5. Ik snap je desillusie op de lauwe zakelijke reactie heel goed. Het is toch fijn als iemand even een blijk van waardering geeft!

    Dan geef ik het je bij deze: Ik vind het heel sympathiek en eerlijk hoe je dit hebt aangepakt. De Albert Heijn boft met klanten zoals jij!

    Huisvlijt

    Like

  6. Ik zou het stiekem ook fijn gevonden, als het wat enthousiaster op gereageerd werd! Ik had het pas met een krat bier. Vergeten af te rekenen en ik kwam er op de parkeerplaats pas achter. Ik ben toen een paar dagen later bij de klantenservice langs gegaan. Daar waren ze idd toch echt wel even blij. En dat ging maar om een kratje bier.

    Like

  7. Ik zou het ook gemeld hebben maar eerlijk gezegd zou ik ook graag worden bedankt voor de eerlijkheid 😀
    (Maar eigenlijk is het niet meer dan normaal natuurlijk om zo'n fout te melden, als het in jouw nadeel was geweest had je zeker weten aan de bel getrokken, en ik ook)

    Like

  8. Vroeger eens gehad bij de plaatselijke slager waar ik toen nog met een check betaalde. Toen ik het geld terug betaalde wilden ze me niet geloven. Ze hebben het geld wel in dank aanvaard.
    Die bezorger kan het in ieder geval niet achter over gedrukt hebben als je niet kontant heb betaald.

    Like

  9. Vroeger eens gehad bij de plaatselijke slager waar ik toen nog met een check betaalde. Toen ik het geld terug betaalde wilden ze me niet geloven. Ze hebben het geld wel in dank aanvaard.
    Die bezorger kan het in ieder geval niet achter over gedrukt hebben als je niet kontant heb betaald.

    Like

  10. Met ''Eerlijk duurt het langst'' ben ik opgevoed en om zo m'n leven te leven voelt nog steeds goed. Zowel zakelijk als prive. Mijn ervaring is dat maar heel weinig zaken positief reageren als je ze verteld dat ze benadeeld zijn. Toch laat ik me daar niet door tegenhouden. Zoals al eerder in de reacties werd genoemd, ik hoop dat ook een ander het meldt als iets ten onrechte in mijn nadeel is gedaan of berekend. Jij hebt de goede keuze gemaakt en aan het einde van de dag is dat wat telt. Janny

    Like

  11. Ik zou terug melden: “Uw reactie is jammer genoeg teleurstellend. Hoewel u enthousiast had kunnen melden het fijn te vinden dat ik zo eerlijk aangeef dat het mis is gegaan stimuleert u mij op deze manier oneerlijk te zijn. Meestal worden klachten erg netjes afgehandeld, waarom deze zeken dan zo kort en zakelijk.

    Graag wil ik op volgende manier betalen.”

    Je zult de persoon achter de emailservice waarschijnlijk nooit zien, maar je maakt ze er wel attent op dat er iets schort aan hun mores.

    Like

  12. Het is niet zo handig van AH dat ze niet iets aardigs zeggen over deze vriendelijke actie van jou. Gewoon 'Dank u wel voor uw moeite' zeggen kost hen niets extra en geeft jou een prettig gevoel. Dit geeft toch een beetje een domper.
    Ik had laatst iets soortgelijks: Ik vond een RABO bankpasje op straat. Ik fietste naar het kantoor en wilde vragen of ik het adres van deze klant van hun kon krijgen zodat ik het even terug kon geven. Maar de mevrouw daar pakte het pasje aan en zei heel vlot dat zij dat dan wel even zou regelen. Vroeg ook mijn naam niet om eventueel aan de gedupeerde klant te kunnen doorgeven. Voelde me toen ook een beetje afgescheept.
    Hoe anders toen een paar weken geleden mijn schoonouders een telefoon vonden op straat en mij vroegen om degene te traceren van wie de telefoon was. Dat was niet al te moeilijk omdat de achternaam van het meisje niet vaak voorkwam. Toen ik belde waren zij en haar moeder dolblij dat de telefoon terecht was en kwamen ze even later de telefoon ophalen met een grote bos bloemen.
    Dat had AH niet hoeven doen, maar iets vriendelijks zeggen of iets aardigs aanbieden vind ik wel zo klantvriendelijk. En daarmee wordt jouw eerlijkheid op waarde geschat.
    Maar evengoed: Goed gedaan! En ook een goed voorbeeld voor je zoon. Fijne dag!

    Like

  13. Grappig dat binnen een bedrijf dit soort dingen zo verschillend afgehandeld worden (AH en bol.com zijn beide onderdeel van Ahold). Ik vermoed dat je bij bol.com een stuk enthousiaster zou worden onthaald.

    Uiteindelijk draait het allemaal om wie je aan de lijn hebt. 🙂

    Like

  14. Zoiets heb ik begin dit jaar gehad. Ik bestelde 2 sportbroeken en stuurde er 1 terug, maar kreeg het totale aankoopbedrag terug. De klantenservice gebeld en doorverbonden met de administratie, maar volgens hen klopte het. Toen heb ik ze bedankt voor de gratis broek, die draag ik nu wel met een goed gevoel.
    Francien

    Like

  15. Ik zou het ook eerlijk melden maar zeker ook teleurgesteld zijn als ik zo'n reactie zou krijgen. Dat zou ik geloof ik ook nog wel terugkoppelen.
    Trouwens ook een heel eerlijke reactie van Martine die als enige zegt het niet te melden!

    Like

  16. Ook ik zou het zeker melden maar net als jij, zou ik een 'dankjewel' o.i.d. wel zo netjes vinden. Blijkbaar waren ze niet zo klantvriendelijk deze keer.
    Beetje een afknapper maar ja, neemt niet weg dat je het , denk ik, ook een volgende keer toch gewoon weer meld.

    Like

  17. eerlijk gezegd een naieve reactie,
    concerns van die grootte hebben verliezen door misrekeningen, winkeldiefstal,.. gewoon al doorgerekend in de verkoopprijs van het geheel van hun producten

    Like

  18. Ik vind het eigenlijk geen reactie voor AH, ik vind ze altijd heel vriendelijk bij de klantenservice in de winkel. Van deze reactie zal AH niet blij mee zijn want klantvriendelijkheid staat vlgs mij hoog in het vaandel. Zo stimuleren ze wel een beetje om oneerlijk te zijn en ik vind dat je een mooie bos bloemen verdient hebt!

    Like

  19. Ik had dit een keer bij KPN…na een hoop ellende met hun klantenservice ging het wederom fout (nu gelukkig een keer in mijn voordeel), elke maand werd er maar 5 euro automatisch afgeschreven van mijn rekening voor het gebruik van Digitenne. Ik belde op en meldde netjes dat dit 12,00 moest zijn want dat was immers het maandelijks tarief destijds. Ik kreeg als reactie…goh netjes mevrouw maar wilt u echt slapende honden wakker maken. Mijn broek zakte af en heb het toen maar zo gelaten. Ik heb het in totaal 3 maal gemeld maar blijkbaar kwam het niet door, de laatste keer werd het eindelijk gecorrigeerd. Ik had echter gezegd dat van terugvorderen geen sprake kon zijn want dit was niet mijn fout, gelukkig deed men dat ook niet. Ik ben na ellenlange ellende met hun klantenservice overgestapt.

    Like

  20. Het zal een reactie zijn die kant en klaar min of meer daar ligt voor de klantenservice als zou t wel netjes zijn even te bedanken voor de melding. Verwachten doe ik niets. Zou ik t zeggen? Met zo'n bedrag wel.
    Kleine bedragen? Ligt er aan. Zie ik een jonger iemand zweten op zijn of haar eerst dag bij de kassa dan zou ik t wel zeggen, desnoods met die persoon terug rekenen. De reactie die je vaak krijgt is dan een sorry en dank u wel en een rooie kop van t kassapersoneel. Maar als ik al hufterig ben geholpen in die winkel of ik heb door dat iemand daar al heel lang zit maar van het voor gekauwde bedrag wat ze alleen terug moeten geven nog presteren te veel terug te geven, meer belangstelling heeft bij vrienden/vriendinnen dan de klant dan houd ik mijn mond. Ben zelf cassiere geweest, en ja dat hoor je als je veel te kort hebt. Ooit 1 keer op kantoor geroepen had 50.- gulden toen nog kas tekort. Ik had geen idee hoe dat kwam en hoefde t gelukkig niet zelf terug te betalen. Ik heb echt lopen denken en denken. Maar de andere dag was die 50.- er weer, bleek dat de hoofdcassiere een briefje in haar jasje had laten zitten bij t wisselen voor een zakje guldens. Ik wist al dat ik geen fout gemaakt had daar ik altijd met de klant terug telde, ook voor pinnen en cheques was er portocol. Heb zo ooit ook eens de bedrijfsleider toestemming daar voor gevraagd omdat ik 2 totaal verschillende handtekeningen op cheques had van 1 persoon. Die zei oké. Kijk dan kan ik er ook niets aan doen en heb ook hem zijn paragraaf naast die van mij er op laten zetten als bewijs.
    GrPdepooh

    Like

  21. Bedankje had er wel af gemogen ja, slechte beurt voor de AH. Wat eerlijk van je om er achteraan te bellen!

    Ik heb ooit een tas gekocht die middels automatische incasso betaald zou worden. toen ze eindelijk (bijna twee maanden later) de 280 euro afschreven, stond er niet genoeg saldo op mijn betaalrekening en werd er automatisch gestorneerd. Ik heb toen gebeld hoe ik kon betalen, en volgens de klantenservice had ik gewoon betaald. Ik heb afgewacht of er nog een keer afgeschreven werd, maar na een dikke maand nog maar eens gebeld. Nee hoor, was gewoon betaald. Misschien had ik verkeerd gekeken?
    Dus liet ik het maar, met in mijn achterhoofd een knagend gevoel dat er nog wel eens een deurwaarder voor aan zou bellen (ik ben een tikje dramatisch in mijn hoofd). Nu, 8 jaar later, heb ik de tas nog steeds niet betaald. Wel pas verkocht voor 100 euro 🙂

    Like

  22. Nou ja zeg… natuurlijk kunnen ze je even bedanken voor de eerlijkheid! Ik heb ook eens zoiets gehad: een kampeerplaats op een camping voor 2 weken gereserveerd en toen de factuur kwam, hadden ze maar 1 week berekend. Dat ging wel over een paar honderd euro! Dus ik gebeld naar die camping dat ze een fout hadden gemaakt in hun nadeel. Ik kreeg dezelfde reactie: Oh, dan mag u het restant naar hetzelfde rekeningnummer overmaken… Toen gingen mijn nekharen toch wel een beetje overeind staan en heb ik heel brutaal gevraagd (zou ik anders echt nooit doen, schaam) of er dan niets tegenover gesteld kon worden, omdat ze anders toch een flink bedrag waren misgelopen. De receptioniste aan de telefoon moest het navragen en jawel hoor: We mochten met het hele gezin (5 personen) gratis komen eten in het restaurant van de camping. Zo hield ik er toch een goed gevoel aan over…

    Like

  23. Klopt, ze zullen zeker niet failliet gaan. Maar dat vind ik zelf eerlijk gezegd geen leidraad voor wel of niet eerlijk zijn. Inschatten of een bedrijf het makkelijk kan missen die 100 euro (ook al is het door eigen schuld) is natuurlijk wel een beetje een glijdende schaal 😉

    Like

  24. Ik had het ook gemeld en had het net als jij fijner gevonden als de reactie wat enthousiaster was geweest. Mocht het nog een keer gebeuren, dan kan ik me voorstellen dat ik de fout dan minder snel doorgeef 'het maakt ze blijkbaar niet zoveel uit'.
    Een van mijn zoons bestelde dit weekend wat bij Bol. Hij had kort geleden een bestelling gedaan en om geen verzendkosten te hoeven betalen had hij een cadeaubon van vijf euro erbij gekocht. Afgelopen weekend activeerde hij de bon en er bleek geen 5 euro maar 22,50 op te staan! Toen heeft hij contact opgenomen met Bol en daar zeiden ze dat er niets aan veranderd hoefde te worden en dat hij hem gewoon mocht besteden. Dat was een leuke meevaller 🙂 Sowieso veel goede ervaringen met dit bedrijf.

    Like

  25. Ik moet hier wel om lachen. Iedereen vindt eerlijk zijn erg belangrijk maar…..er 'moet' wel iets tegenover staan, op zijn minst een bedankje , dat vind ik ook redelijk, maar nog liever iets tastbaars. Ik wacht vol spanning af, Martine, waarmee AH nu over de brug komt!

    Like

  26. Dat is mijn behoefte aan een galante omgang denk ik Janne. Iemand houdt de deur voor je open en jij zegt dank je wel. Iemand waarschuwt je dat je iets laat vallen en jij zegt dank je wel. Iemand zegt eerlijk ik heb 100 euro te weinig betaalt en de ondernemer zegt tof dank je wel.
    Ik verwacht echt geen bloemen hoor in dit soort gevallen maar wel een welgemeend dankjewel. Zo zit ik in elkaar 😉

    Like

  27. Ik heb eens iets vergelijkbaar gehad. Op een spaarrekening waarop maar enkele transacties per jaar worden gedaan zag ik plots dat ik al vijf maanden 10,00 per maand kreeg van een rekeningnr. dat ik niet kende. Ik bellen en het klopte niet, ze hadden een verkeerd nr ingevoerd. Kreeg ik later een brief waarin ik gesommeerd werd om dat bedrag zo snel mogelijk terug te betalen, alsof het mijn fout was! Nou ja, ik heb wel even gebeld dat dat niet zo netjes was. Automatisering leuk hoor maar zorg wel dat je de brief kunt aanpassen.

    Like

  28. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, maar ook ik zou een bedankje hebben verwacht. Ik zou in jouw geval de klantenservice een mailtje terugsturen dat een bedankje op zijn plaats was geweest en dat de huidige reactie zakelijk en niet echt klantvriendelijk was.
    Ik heb wel eens minuten met een kassière gediscussieerd, omdat ik teveel geld teruggekregen had. Het ging volgens mij om iets van € 20. Ze bleef volhouden dat het klopte. Ik heb het bedrag met uitleg bij de klantenservice afgegeven. Ze beloofden de kas te tellen en als er toch een overschot was zou ik het bedrag terugkrijgen. Ik kreeg een keurig bedankje. Enige dagen later was ik weer in de zaak en werd ik geroepen. Ze hadden de kas geteld en de kassière had id een kas tekort. Ik werd nogmaals bedankt voor mijn eerlijkheid. Ik vond dat echt fijn.
    Om eerlijk te zijn vind ik het niet fijn om geld aan te nemen of te houden wat niet van mij is. De reactie dat AH niet failliet gaat aan die € 100 vind ik te kort door de bocht, zonder het naar te bedoelen, want ik vind het super dat je eerlijk durft te zeggen als je het anders zou doen. Ik weet dat er heel veel mensen winkeldiefstal plegen bij grote bedrijven want die zouden daar niets van merken. Uiteindelijk gaat de verzekering van een organisatie omhoog en dat ga je merken als klant. En ook de AH (lees medewerkers) moeten hard werken voor hun centen.

    Like

  29. Wat eerlijk zijn betreft, had ik een tijdje geleden ook bij A.H. iets merkwaardigs. Er was een aanbieding van deodorant 3 halen 2 betalen. Dat stond ook bij het vak. Kom ik bij de kassa sloeg deze niets aan, want het werkte niet op de kassa met de scan. Stond er eenvoudig dus niet in gemeld. Ik zei hoe kan dat nu? Dame: dat gebeurt nu al de hele dag! Neem het maar gewoon mee! Ik wilde dat niet en ging naar de klantenservice. Ik dacht als dit de hele dag al gebeurt gaan er ik weet niet hoeveel deo's mee naar huis zonder te betalen. Ik vond dat dus niet kunnen. Klantenservice alles nakijken en beloofde het aan te passen in het systeem. Ik naar huis zonder deo. Volgende dag weer naar A.H. en dus deo's gehaald. Weer bij de kassa zelfde probleem. Toen ben ik naar de klantenservice gegaan en zei als het niet aangepast wordt op korte termijn neem ik deze dus gewoon mee, zoals geadviseerd door jullie personeel. Volgende dag was alles wel aangepast.
    Ik heb dit gedaan omdat ik ook zelf eerlijk behandeld wil worden, maar ik geef toe in dit geval had ik wel heel veel ergernis en vond het gewoon stom van het personeel.

    Carola

    Like

  30. Onlangs zag ik op mijn werkbriefje dat ik een pauze doorbetaald had gekregen waardoor het totaal aan uitbetaalde uren hoger uitkwam dan mogelijk in mijn bedrijf. En ondanks dat ik moet uitloggen als ik naar de wc ga, de pauzes dus niet doorbetaalt krijg en bij ziek zijn ik ook niks krijg betaalt, vond ik dat ik me niet net zoals mijn werkgever moet gedragen.
    Dus toch maar even gemeld en omdat ik het 'eerlijk' aangaf mocht ik die pauzetijd houden.

    En ja, is een sigaar uit eigen doos, want ligt het computersysteem eruit, dan krijg ik ook niks betaald, maar ben wel aanwezig en beschikbaar en toch vind ik nog steeds dat ik me niet net zo lullig als mijn werkgever moet gedragen.

    Like

  31. Nou ja zeg, wat een lu**ige reactie. Allereerst hadden ze je heel hartelijk moeten bedanken en dan zeggen dat er een bos bloemen of doos bonbons jouw kant zou op komen. Daarna hoorden ze pas te vragen naar je betaalwijze.
    Ik zou er een nieuw en pittig mailtje aan wagen. Niet dit mailtje beantwoorden want dan wordt het weer door dezelfde sufferd behandeld. 😉

    Like

  32. Dit is wel een heel slechte werkgever zeg. Pauzes worden inderdaad nergens doorbetaald, maar toiletbezoek en als je ziek bent wel. Ik vind inderdaad ook dat je je niet net als je werkgever moet gedragen, maar ik moet wel zeggen dat ik zo'n werkgever nooit gezien of meegemaakt heb. Gelukkig niet. Wel akelig voor jou hoor.
    Maar de banen liggen niet meer voor het opscheppen dat besef ik ook wel. Sterkte voor je. Carola

    Like

  33. Ruim 20 jaar geleden (ik was kassier, zo'n beroep bestond toen nog) kreeg ik van ABN Amro 10×10 gulden teveel geleverd (geld kwam per koerier). 100 gulden dus, voor toen gevoelsmatig meer dan 100 euro nu.

    Ik bellen, werd zeer koeltjes te woord gestaan (medewerker baalde blijkbaar meer van afgaan door gemaakte fout) en of ik het geld maar wilde komen langsbrengen, want ophalen daar begonnen ze niet aan.

    Heb ik nog gedaan ook, in mijn pauze/vrije tijd… mocht in de rij staan wachten en er kon geen bedankje af.
    Ik heb nog steeds spijt dat ik het geld niet gewoon in een collectebus van een goed doel heb geduwd.

    Like

  34. He, flauw. Voor degene bij die klantenservice moet het toch ook leuker zijn om iets aardigs te typen dan zo een flauw droog berichtje. Natuurlijk hoeft het niet met 23 kusjes en een bos rozen maar een welgemeend 'bedankt voor uw scherpe opmerkingsvermogen' dat is gewoon leuk. Af en toe iets aardigs zeggen enzo. Gezellig toch.
    Ik zeg ook altijd alles netjes. Behalve die ene keer toen ik een auto met mijn auto raakte, maar die had zo intens hufterig 2 cm bij me vandaan geparkeerd (ik moest via de bijrijdersstoel instappen en zo dik ben ik echt niet) dat ik dacht: je hebt er ook om gevraagd.

    Like

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s