Dure maand

De boekhoudkundige maand is nog maar net begonnen en er zijn nu al veel meer kosten dan verwacht. Kat Smoes had een abces in zijn wang. Dus konden we voor de vierde keer dit jaar met hem onverwacht naar de dierenarts. Eerder had hij ook een abces en heel recent een fikse keelontsteking. Het beest heeft flinke pech dit jaar. Hij stormt nogal enthousiast op alle katten af – ook exemplaren die buiten de eigen kattengroep staan – en niet elke kat is daar van gediend. Hij wil gewoon spelen maar ontvangt in plaats daarvan nogal eens een mep, waarschijnlijk met de nagels uit en dat gaat etteren.

Verder was de geiser kapot. Ontdekte ik toen ik onder de douche stond. Jullie weten wellicht dat ik koud afdouche maar ik begin wel met warm water. En dat kwam maar niet. Dus toen maar een volledig koude douche genomen en dat is niet fijn als je net griep hebt gehad. Omdat aan en uitzetten van de geiser geen effect had, lieten we de monteur komen. Het bleek de windvaanschakelaar te zijn.

Daarnaast hebben we extra benzinekosten deze maand door onze toer van Hoorn-Nijmegen-Capelle aan den IJssel-Hoorn door de begrafenis van Oma Fientje.

Buiten deze onverwachte uitgaven zijn er ook geplande extra uitgaven. De mannen gaan dit weekend op verjaarvisite bij Schoonouders in Zuid-Holland, dus weer een lange autorit. We waren weliswaar vergeten dat de auto ook weer voor onderhoud naar de garage moet maar op zich is dat natuurlijk niet onverwacht. Alleen ben ik helaas vergeten daar geld voor klaar te zetten. Het zou kunnen zijn dat de banden moeten worden vervangen, dus dat kan dan best een dure grap worden. Bovendien moeten drie van de vier katten deze maand worden ge-ent. Moos heeft zijn enting al gehad, die mocht meteen mee toen Smoes zijn abces werd doorgeprikt. Smoes moet nu eerst wat herstellen en dan gaat hij over 2 weken tegelijk met Dibbes op voor de enting. Tot slot deed ik een aanbetaling op de zomervakantie van volgend jaar.

Op zich allemaal helemaal niet erg, maar het is wel een beetje veel zo alles bij elkaar. Alles komt altijd tegelijk hier, bij jullie ook?

13 gedachtes over “Dure maand

  1. Jij vergeten dat de auto voor onderhoud weg moet?? Hoe is het mogelijk! Hahaha.
    Bij ons gaan zulke uitgaven van de “autospaarrekening”, dus er staat altijd geld voor klaar. Deze rekening is voor de volgende auto, maar ook voor beurten, banden enz. Benzine gaat van een andere post.
    Balen van die geiser. Koud douchen…brrrrr…..ik krijg dan een hartaanval denk ik…..
    Wij hadden ook een paar dingetjes waaronder een kapotte stofzuiger 😦 dus die hebben we moeten vervangen. Ach ik mopper niet, hij was al 20 jaar oud 🙂

    Like

  2. Ja, Murphy heet die meneer. Een hele tijd blijft ie weg zodat je hem vergeet en dan ineens istie er weer. Het lust zich vanzelf weer op maar tot dan: sterkte

    Like

  3. Hier komt het positieve even met meneer Murphy mee. Ook weleens fijn! Geld terug van de stookkosten, een extraatje via mensen waar man weleens wat doet in tuin en huis. De krant twee weken gratis. De buffer is er voor de keren dat het in het negatieve gebeurd. Geef Smoes maar een extra knuffel.

    Like

  4. Voor ons ook een dure maand…waarbij ik denk 'houdt het nu nooit eens op…'Uiteraard APK en kleine of grote beurt, verlichting doet het niet goed…kids nieuwe schoenen, kleding, Houtkachel controle, kacheltje in de keuken is stuk, kind heeft lekke achterband: wegens weinig tijd naar de fietsenmaker: nieuwe band 50,00 euro (gaan we in het vervolg weer zelf doen!), 200 euro verf voor hoognodig buitendeuren verven…en er liggen nog twee doorgeschoven rekeningen:CJIB 239,00 euro wegens niet hands free bellen in de auto (hubbie) en 44,00 fout parkeren (me)(belangrijk aandachtspunt…dit MOET voorkomen worden!!)Verwachte en onverwachte kosten…duidelijk weer in de bespaarmodus…WMT

    Like

  5. Dit hele jaar is al een duur jaar. Deels verwacht deels onverwacht dus hopelijk nu de buffer weer goed bijspijkeren. Nieuwe elektrische fiets, de oude ging steeds vaker kapot en ik had er veel kosten aan. Maar deze is het geld wel dubbel en dwars waard. kind had extra nodig voor studie die on verwacht gewijzigd werd, maar waarvan ik blij ben dat ze dat heeft gedaan. En verder het ziek zijn dat hakte er qua kosten wel in. Vloer die vervangen moest worden. Nou ja genoeg uitgegeven weer hopelijk voor een poos.

    Like

  6. Ja, hier gaat dat ook altijd zo. De ene maand nauwelijks extra uitgaven en de andere maand lijkt het niet op te houden. Mijn ervaring is ook dat als ik begin met iets aan te schaffen, ik ook makkelijker gelijk dat andere van mijn wensenlijstje aanschaf en ga zo maar verder.
    Bij jullie helaas voor het merendeel allemaal vervelende extra uitgaven.

    Like

Zeg het maar!

