Vakantie

Eergisteren schreef ik dat ik de draad weer oppak na een paar slechte weken. Maar waar te beginnen. Wat ga ik doen? Er is zoveel dat ik wil doen. En zoveel dat ik zou moeten doen. Daarom besloot ik dat ik dat ga doen wat voor nu het meeste oplevert. Kind heeft vakantie, twee weken, en ik doe lekker met hem mee. Omdat vakantie een fijn ontspannen gevoel oplevert en ik dat wel kan gebruiken. Lekker ontspannen, herstellen, voorzichtig wat bewegen.

Dus slapen we uit, gaan we straks een spelletje monopoly spelen, lees ik veel, ga ik heel even een frisse neus halen en verder doe ik niets. Nou ja niets, genieten. Dat is heel wat.

Morgen is het een feestdag! Daarom geef ik iets weg,
Kom morgen hier even kijken als je van katten houdt.
(en nee, ik geef niet Dibbes weg!)
12 gedachtes over “Vakantie

  1. Wat een goede en verstandige, verantwoorde en gezellige keuze…!

    Zonder je onder druk te zetten ben ik erg benieuwd wat er met je lijf gebeurt als je je herwonnen energie niet meteen opmaakt, maar “gewoon” een buffer opbouwt die wij, mensen zonder CVS, allemaal hebben…

    Like

  2. Mooie vraag Marimma en heel begrijpelijk.
    Mijn buffer is sneller leeg dan jouw buffer. Daar komt t op neer.
    Evengoed moet ik nu eerst weer en basisbuffer hebben voordat ik bijvoorbeeld weer een keer naar de bieb kan gaan.
    Ik kan wel iets bouwen aan buffer maar ik word niet beter van rusten. Sterker nog van alleen maar plat liggen word t slechter. t probleem is vooral hoe mijn lijf op actie reageert. Ik ben een auto die benzine slurpt doordat ik verkeerd afgesteld sta. Zoiets 🙂

    Dus ik word niet echt beter van rusten maar als ik teveel doe word ik slechter.

    Daarom zijn de keuzes nu zo belangrijk. Als ik ben zoals nu (slecht) kan ik beter de energie stoppen in een heel klein loopje dan dat ik bezoek krijg ( veel prikkels).
    Van beiden word ik moe, van beiden krijg ik spierpijn ( echt) maar t loopje levert me meer op aan ontspanning en het gevoel dat ik nog iets beweeg. Buiten zijn gaat dan nu boven sociaal doen.
    Buiten dat is uitrusten denk ik een ander begrip voor mij dan voor jou. Omdat ik bij moet komen van douchen. En in etappes de was afhaal. Dat soort dingen.

    Like

  3. Gezien het feit dat de wereld redelijk is blijven doordraaien in je slechte tijd, kun je ook de zaken die op je liggen te wachten schiften: zijn er echte problemen? Nou ja, die ga je eens oppakken.
    En anders … er was toch iets van ziek zijn (zelfs een dokter heeft daar OK tegen gezegd en je officieel ziek verklaard mbv uitkering). Dus dan mag ook een keer gewoon alleen maar mama-zijn. Da's zeker een belangrijke taak. En daarnaast gewoon wat genieten. Da's een normaal dagprogramma, toch? 😉
    Met je blog doe je al veel voor veel mensen. En je mamaschap en huismoederschap, waar je toch nog wel wat in doet. Je doet niet nix. En als ik dat afzet tegen je energie (was afhalen in etappes, OKeeeeh. Dan ben je echt wel laag-in-energie. Dat is lastig voorstellen voor me), dan ben je een stuk effectiever en efficienter dan een hoop mensen die officieel werken in een baan.

    En dan nog: wie ben ik om je te beoordelen? Je doet je best om beter te worden, je lijf weigert categorisch op alle manieren. Tja. Dan ben je dus ziek. En speel je monopoly met je kind. Kan slechter hoor: je bent nog aardig voor m zo. Hebben jullie boonanza al eens geprobeerd? Een spelletje waar je makkelijker wint als je veel weggeeft….

    Like

  4. Nou ja zeg, heb ik me verheugd dat ik met al die dames kan strijden om Dibbes, houd je hem zelf:).

    Fijn dat je eerst vakantie gaat vieren en lekker gaat genieten van het fijne gevoel dat vakantie meebrengt. Hier begint om 15.15 uur precies de vakantie, geen minuut later:). Ik heb zoveel behoefte aan samenzijn met mijn gezin en gewoon even helemaal niets hoeven. Bewust geen arts en fysio afspraken ingepland.

    Heel veel plezier.

    Like

Zeg het maar!

