Gezeik

Vrijdagavond kreeg ik flinke buikpijn. Even dacht ik nog dat het mijn eisprong was. Ik kan daar best last van hebben, maar zaterdag drong het tot me door dat het een blaasontsteking was. Dus ging ik aan de berendruifthee. Mijn methode om een beginnende blaasontsteking de kop in te drukken, althans dat is me al een paar keer gelukt de afgelopen jaren. Bij mij werkt dit beter dan cranberrysap.

Alleen nu werkte het niet. Ik lag echt krom van de pijn. En zat elk kwartier op de plee. Omdat ik nu al drie weken aan het kwakkelen ben met achtereenvolgens verkoudheid, koortslip, keelontsteking en oorpijn leek het me beter niet zelf te blijven aanrommelen. Dus belde ik de huisarts. Die was op vakantie. De waarnemer zat gelukkig niet heel ver van onze praktijk en ik bracht daar mijn ochtendplas.

In de middag kreeg ik de uitslag. Niets gevonden. Voor de zekerheid werd de urine in het stoofje geplaatst. Dat klinkt heel gezellig, vinden jullie ook niet?. Ik kreeg in ieder geval allerlei fijne culinaire beelden op mijn netvlies. De realiteit bleek te zijn dat ze de urine dan in een warmtestoof plaatsen, als er niet meteen iets uit een urinecheck komt maar er wel klachten zijn. Na ongeveer een etmaal kunnen ze dan zien of en welke bacteriën er groeien.  Afijn, de uitslag kwam dinsdag, het is toch een ontsteking en ik ging toch aan de antibiotica. Iets wat ik normaal altijd probeer te vermijden maar nu gezien de pijnklachten maar liet gebeuren want het was echt niet fijn. Een kuur van 5 dagen en daarna weer de urine laten controleren.

een zeikpotje 😉

Jammer genoeg moest ik hierdoor maandag de orthodontist verplaatsen. Ik had maandag een controle-afspraak voor de beugel. Maar ik kan niet én naar de huisarts én naar de orthodontist. Die energie is er gewoon niet. Forceer ik mezelf toch, dan is de hersteltijd nog langer. Dus verschoof ik de laatste een week.

Schreef ik vorige week nog lekker met kind vakantie te willen houden en bij te willen komen van het gekwakkel, dat ging dus gewoon nog even door. Ik voel me nu nog behoorlijk ziek, zit nu op de tweede dag van de antibiotica, het duurt meestal even voordat het aanslaat. Mijn zus en nichtje logeren deze week een nachtje bij mijn moeder en zouden ook hier even langs komen. Daar had ik me erg op verheugd want we zien elkaar veel te weinig, gezien de reisafstand. Dat heb ik helaas moeten afzeggen. Ik baal hier echt wel van. Mopper, mopper, klaag, klaag (GRRRRR*&*^*&^)&*Y)*&!!!!

Nou, ik wilde duidelijk even mijn hart luchten maar nu is het klaar met het gezeik! Morgen lezen jullie meer over onze keukenrenovatie- en dakkapelwensen en zaterdag horen jullie wie er het boek Bob de straatkat gaat winnen! Wil je nog meedoen met de loting, plaats dan even een reactie onder het bericht van zaterdag 15 oktober.

18 gedachtes over “Gezeik

  1. Nou, je bent ook wel aan de beurt, kan me je frustratie goed indenken. Gun je zo een beetje meer gezondheid en energie, misschien als alle ontstekingen uit je lijf zijn.. Gr. Julia

    Like

  2. Hoop dat je je snel beter voelt en dat ook je energielevel snel weer op (jouw) peil is. Enorm balen dat t je net in de vakantie moet overkomen. Wij hadden ook grootste plannen, maar na twee dagen merkte ik ook dat mijn hoofd meer wilde dan mijn lijf toelaat. Dus nu maar een beetje in huis aan t aanrommelen. Het leukste vind ik wel dat wanneer ik dochter vraag wat vond je nu t leukste van de vakantie dat dan t thuis knutselen aan een mooie beukennootjeskrans het heeft gewonnen van de dag dierentuin en een dag naar zee. Maak je dus niet druk over wat t voor je zoontje betekend want die vermaakt zich waarschijnlijk ook prima thuis. En misschien komt er ook wel een oplossing zodat je toch nog even met je zus kan bijpraten? misschien vinden ze het wel leuk een middag je zoontje op te halen drinken ze wat bij je en nemen hem daarna even mee. Kan wellicht leuk zijn voor je zoontje en jij kan dan in die tijd even bijtanken. Wens je t beste toe luister naar je lijf. Dikke knuffel.

    Like

  3. Dank je wel, komt goed hoor. De plannen met kind waren vooral binnenshuis, een keer een spelletje monopoly doen of zo. Maar dat lukte niet, ik kan niet zo lang aan tafel blijven zitten als ik me niet goed voel. 'Zoontje' vermaakt zich evengoed wel, t is een slungel van 14 dus redelijk zelfstandig. Knutselen of zo is niet meer aan hem besteed 😉

    Like

Zeg het maar!

