Kennen jullie die mop van de tafel?

Ineens hakten we de knoop door. Een andere tafel. Redenen te over. Niet omdat wij de huidige tafel lelijk vonden – al denken jullie daar duidelijk heel anders over 😉 – maar omdat hij onpraktisch was. Onhandig formaat, iets te klein, weinig beenruimte. Dat soort dingen.

Een andere tafel werd gezocht en gevonden via internet. Een steigerhouten blad met industrieel onderstel. Moest alleen wel even zelf door ons in elkaar gezet worden. Het moment van afleveren bleef lang spannend want op de bestelbon stond niet ons telefoonnummer maar dat van een Engels sprekende meneer die veelvuldig door Gigameubel is gebeld met de vraag wanneer ze langs konden komen en pas na een flinke tijd kwamen ze op het idee dan maar per mail contact met ons op te nemen. Ik gaf ons correcte nummer voor het geval dat, noteerde de dag en de man nam vrij op de afleverdag en ging aan de slag met hulp van kind. Bij het uitpakken viel meteen op dat er aan de zijkant van het blad een fikse scheur zat. En dat het blad zelf  een mooie helft had en een lelijke helft. En met lelijk kunt u denken aan plankdelen die niet goed aan elkaar gelijmd zijn en gaten in het tafelblad die op zijn gevuld met stopverf en loslaten als je ernaar wijst. Oei. Dat was niet wat we voor ogen hadden bij rustiek tafelblad met industrieel onderstel…

Dat de tafel niet in elkaar te zetten was omdat de voorgeboorde gaten in het tafelblad niet matchten met de voorgeboorde gaten van het onderstel, deed ons enthousiasme ook weinig goed. De eventuele oplossing om zelf gaten te boren durfden we niet aan gezien de toch al prominente scheur vlak naast de plek waar geboord zou moeten worden.

Afijn de tafel werd zo goed en kwaad als het lukte in elkaar gezet met 4 schroeven en hoewel het idee heel leuk was, werden we er niet blij van. Door de verkeerde boorgaten zat alles scheef. Dus maakten we foto’s van de gebreken en mailden we dat we best teleurgesteld waren. Per omgaande kregen we bericht. We mochten kiezen: of €50 retour of een reparateur die de boel zou fiksen. Nou valt er weinig te fiksen aan een scheve tafel met lelijk stopverf-tafelblad en we hadden bovendien weinig trek in een lelijke tafel met korting, dus gaven we aan de tafel liever te willen omruilen voor een goed exemplaar.

Dat was geen enkel probleem. Precies een week later zouden ze komen omruilen, voor het weekend konden we een linkje verwachten met de aflevertijd. Dat linkje kwam niet en toen ik daarom op de afgesproken afleverdatum contact opnam werd mijn vraag doorgezet naar de afdeling bezorgingen. En toen hoorden we niets meer. Jammer dat de man weer een dag vrij had genomen.

Dus namen we weer contact op aan het eind van de dag met de mededeling dat we flink de pest in hadden. Daarop kregen we een heel zielig klinkend mailtje van de afdeling bezorging:
Goedemiddag, ik probeer u te bellen maar het nummer dat wij van u hebben blijkt niet te kloppen. Ik krijg steeds een engels sprekend persoon aan de lijn. Dus dan maar hier via de mail.  Bij ons in het magazijn is het niet goed doorgekomen dat wij bij u langs moesten komen vandaag. Ik begrijp dat u tevergeefs heeft zitten wachten op ons. Onze excuses daarvoor. Maar in ons systeem stond de order op geleverd en ik kon er ook niet uit op maken dat er iets met uw tafel aan de hand is. Vandaar is mijn vraag dan ook, moet er omgeruild worden? Moet er er iets gemaakt worden? Ik begrijp dat dit vast niet goed over komt maar ik heb nog geen idee wat er moet gebeuren. Graag daarover wat informatie. Zodra wij dit hebben kunnen we een afspraak gaan maken wanneer we langs gaan komen.

De lust om nog vriendelijk en begripvol te reageren verdween:
Jullie hebben een verkeerd nummer van ons genoteerd. Ik heb al eerder het correcte nummer door gegeven: 06-xxxxxxxx.
Ik stel voor dat je eerst met je collega heer of mevrouw van D. kort sluit wat er aan de hand is en wat er is afgesproken want jullie werken duidelijk langs elkaar heen.

Ik verwacht wel dat het zsm wordt opgelost want wij zitten nu al een week zonder eettafel. Dat eet niet echt prettig.

Want ja we zaten inmiddels zonder eettafel. Voortvarend als we zijn (echt nooit maar nu eens wel) hadden we besloten de oude eettafel alvast om te bouwen tot sidetable. Leuk joh:

Ik verwacht niet dat jullie de sidetable mooi vinden aangezien jullie massaal op zeer tactische wijze lieten weten niet gecharmeerd van de originele tafel te zijn, maar het gaat even om het idee en om een zeer langdradig verhaal op te leuken met een plaatje.

Dus. Opnieuw een afspraak gemaakt. De tafel zou weer een week later worden omgeruild. Maar toen. Ja. nou, toen waren we het eigenlijk wel zat. We hadden er inmiddels nog weinig vertrouwen in dat de nieuwe tafel wel in orde zou zijn. De afdelingen werken daar langs elkaar heen en de tafel zelf zag er uit als broddelwerk, erg liefdeloos gemaakt.

Dus er maar weer een mail er tegen aan gegooid, dat we wilden annuleren en ons geld retour. Daar werd met begrip op gereageerd en met de verzekering dat ze nog steeds de tafel de volgende week dinsdag zouden komen ophalen. U krijgt nog een linkje over de aflevertijd, blabla.

Natuurlijk kregen we geen linkje.

)(&(*^*&^^&

Dus vroegen we nog maar eens hoe laat ze de tafel op zouden komen ophalen op de afgesproken datum 29 november. Een allervriendelijkst mailtje informeerde ons dat ze de tafel 13 december zouden komen ophalen. Toen werd ik boos. Heel boos. En belde de planner de volgende dag dat ze toch de 29e zouden komen tussen 16 en 18 uur. En kreeg ik een uur later een mail. Of ik even aan kon geven of ze de 29e tussen 16 en 18 uur de tafel konden komen ophalen. En belden ze de 29e of ze eerder mochten komen want ze waren toch in de buurt.

Nou ja, het ding is ons huis uit zullen we maar zeggen. Blij toe.

En nu? Ja, nu eten we aan de tuintafel. We bestelden bij een andere winkel een tafel die we eigenlijk stiekem mooier vinden. Hopen we, want hij wordt pas in februari geleverd. Tot die tijd eten we zo:

En hopen we dat deze tafel wel gaat bevallen:

Hij is iets anders (vooral het onderstel) en het blad is van gebruikt eiken in plaats van steigerhout maat het idee is wel hetzelfde.

Moraal van het verhaal? Tja niet echt. Nou, misschien dit: verzaag niet je oude tafel voordat je zeker weet dat de nieuwe tafel oké is (kuch) en koop nooit iets bij Gigameubel. Gelukkig hebben we er een nieuwe uitdrukking bij. Op zijn gigameubels: situatie waarin alles en iedereen langs elkaar heen communiceert, er slecht werk wordt geleverd en afspraken niet worden nagekomen.

Herkenbaar? Of hebben jullie zoiets nooit mee gemaakt?

Advertenties

23 gedachtes over “Kennen jullie die mop van de tafel?

  1. Wat een ellende dit soort dingen. Wij hebben net veel gedoe gehad met C. oolblue. Wat ik altijd zo'n fijn bedrijf vond. Nu hadden wij een koelkast in aanbieding gekocht. Kleine week later wilden we dat deze in weekend geleverd werd, want wij moesten nog deel van de keuken afbreken. Ipv inbouw wordt het nu vrijstaande koelkast. Kregen we op dag van bezorging mail dat de koelkast niet geleverd kon worden. Zit je met deel afgebroken keuken en koelkast leeg. Alles maar weer provisorisch terug gebouwd. Na tig mails/telefoons kreeg ik 20 euro cadeau tegoed. Maar het ergste, de aanbieding stond al die tijd en staat nog steeds op internet. Maar koelkast is dus helemaal niet te leveren, als je dezelfde 'soort' wil, ben je in ieder geval 400 euro meer kwijt. We hebben de koelkast uiteindelijk nu via andere winkel gekocht. Ik had dit nooit van Coolblue verwacht en heb er helaas een erg nare smaak van over gehouden.

    Like

  2. Ik heb hier hardop zitten lachen om je verhaal (bijv. “Ik verwacht niet dat jullie de sidetable mooi vinden aangezien jullie massaal op zeer tactische wijze lieten weten niet gecharmeerd van de originele tafel te zijn, maar het gaat even om het idee en om een zeer langdradig verhaal op te leuken met een plaatje”). Hilarisch!
    Maar eh, voor jullie vind ik het wel heel vervelend. Succes verder!
    Stefanie

    Like

  3. Sorry, het was vast heel moeilijk maar ik moet er wel om lachen. Zelf heb ik erg weinig geduld de laatste jaren dus ik zit alles en iedereen heel snel achter de vodden. We hebben wel met onze provider (fiber) problemen gehad. En mijn -zeer geduldige- geliefde is net zolang doorgegaan (tot aan de geschillencommissie) tot ie gelijk kreeg. Ik had inmiddels hartklachten…..
    joanne

    Like

  4. Gewoon bij de plaatselijke (of een plaats in de buurt) winkelier kopen. Niets vooraf betalen, pas als alles op zijn plaats staat en in orde is, dan betalen. En mijn ervaring is dat als je de eventuele internet prijs vertelt dat je het dan ook voor die prijs krijgt. Internet is een mooi medium maar voor mij niet om iets te kopen.

    Like

  5. Vervang 'eettafel' door 'bankstel' en 'tuintafel' door 'tuinstoelen' en je hebt ons verhaal van een paar jaar geleden. Duurde ongeveer vier maanden tussen de afgesproken leverdatum nieuwe bank (en dus het de dag ervoor verkopen van oude bankstel via marktplaats) en de daadwerkelijke levering nieuwe bank… tussendoor hebben we wel drie keer (!) dezelfde verkeerde bank aan de voordeur gekregen

    Like

  6. Het lijkt wel een soap! Ik zou hier inderdaad gewoon om kunnen lachen als ik niet wist hoeveel energie het jou moet kosten en dat je dan weer keuzes moet maken in je alledaagse leven. Dat valt niet terug te storten op je bankrekening en een gemeende sorry.Helena

    Like

  7. wat een achterlijk laag bedrag ter compensatie. En ook de service is niet oke. Misschien kan je een koude douche via Tros Radar gaan uitreiken voor de service. Ik weet dat het je bergen energie kost maar t was wel weer grappig geschreven. Hoop dat de nieuwe zonder gedoe op afgesproken dag in je kamer staat te pronken.
    Gr petradepooh

    Like

  8. Hahaha, herkenbaar verhaal! Zo'n situatie heb ik net achter de rug met onze nieuwe keuken:in juli gemonteerd, afgelopen maandag na ongeveer zes monteurs, 24 telefoontjes en 5 mails (waarvan de laatste in kapitalen) eindelijk gereed. Als je ontploft en, niet netjes ik weet het, dreigt is ineens veel mogelijk. Maar wat een tijd en energie het je kost. Zeker in jouw geval. Pfff…

    Like

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s