Groter kind, groter bed

Dit jaar staat er het één en ander op stapel qua verbouwingen in huis. De bedoeling is dat we de keuken gaan renoveren, dat gaat hopelijk binnenkort gebeuren. En later in het jaar breiden we de zolderkamer van S. uit met een dakkapel. Op zich is zijn slaapkamer best ruim qua vloeroppervlak. De loopruimte is echter zeer beperkt door de schuine wanden aan beide kanten. Een dakkapel aan één kant zal dus extra leef- en loopruimte opleveren.

Het plaatsen van de dakkapel is meteen een mooie aanleiding om de kamer op te knappen en de inrichting wat aan te passen. De wanden hebben een opknapbeurt nodig en dat gaan de mannen doen als de kapel geplaatst is. Daarnaast werd het tijd voor een ander, groter bed. Het eenpersoonsbed waar hij nu in ligt is wel lang genoeg maar erg smal en er steken regelmatig knieën uit als hij lekker opgekruld ligt.

Nou ben ik weliswaar heel goed in vooruit denken en sparen maar ook wel wat verstrooid en ik vergeet regelmatig uitgaven te begroten, zoals voor een ander bed. Dat het eraan zat te komen wist ik wel maar in mijn plannen voor 2017 kwam dat nergens voor. Terwijl dat best een kostenpost is. Dat betekent dat ik niet weet of ik alle financiële doelen van dit jaar ga halen want ik ben weer eens erg vooruitstrevend geweest in wat ik denk dat we kunnen aflossen en sparen. Nou ja, we zien wel.

Er is een groter bed aangeschaft, een twijfelaar van 140 breed, een matras en ook meteen ander beddengoed aangezien we niets in de maten voor het nieuwe hadden. Al met al kwamen we uit op ca. €500 voor een bedombouw, bodem, matras, beddengoed en een dekbedovertrek. Best een smak geld maar op zich niet buiten proporties voor deze spullen. Een goed matras is natuurlijk heel belangrijk.

Het bed is een bouwpakket van steigerhout dat we kochten bij dezelfde zaak waar we ook onze tafel kochten die naar verwachting over 2,5 week geleverd wordt. M. wilde eigenlijk zelf een bed bouwen maar we hadden geen hout op voorraad meer en de prijs van het bouwpakket van steigerhout was zodanig dat het wel heel gunstig uitpakte. Het is natuurlijk prettig dat alles op de juiste maat is gezaagd. Dat scheelt ook weer tijd en kosten.

Afijn, binnenkort wordt dus niet alleen de tafel maar ook het in elkaar te zetten bed afgeleverd. Dan is dat deel van de slaapkamerplannen al in orde gemaakt. Nu de rest nog! En even bedenken wat ik nog meer ben vergeten op te nemen in de begroting voor dit jaar.

dit bed, we kochten het hier
11 gedachtes over “Groter kind, groter bed

  1. Ook extra lang dekbed? Ik kan me nog herinneren hoe onze oudste over kou klaagde, na een groeispurt op zijn zestiende. Nieuw dekbed en nieuwe hoezen, extra lang net als onszelf. Jongste volgde later met eenzelfde groeispurt, en de standard maten dekbedden zijn nu voor de loges…

    Like

  2. Mooi bed! Hopelijk valt het verder mee met de kosten.
    En qua vergeten… volgens mij hebben we allemaal wel eens van die plotseling opkomende veranderingen die geld kosten (ik wel tenminste ;-))

    Veel sterkte en succes met het gedoe en veel plezier alvast met het resultaat.

    Like

  3. Het is echt een mooi bed Martine, S had eigenlijk al heel lang problemen met een uiteenvallend bed, en ze worden gewoon wel groter en zwaarder en ze hebben ook een rug. Toch zat ik er tegenaan te hikken er een grote uitgave voor te doen. Van marktplaats kochten we een bed die had gefungeerd als logeerbed met een gloednieuwe matras. maar ik had het ook niet voorzien dus, door de marktplaats aankoop bleef de schade beperkt tot €50.

    Like

Zeg het maar!

