Fotospam

Even geen inspiratie voor een heel blog, dus dan maar foto spam.


Toen ik nog in Amsterdam woonde ging ik heel vaak naar de bioscoop, meestal op zondagochtend. Heerlijk. Voor mij is dat het ultieme uitje, in het donker zitten, kijken naar een andere wereld. De laatste jaren kwam het er niet zo veel van, om logische redenen.  Nu wil ik dit echt weer gaan oppakken. Gewoon in mijn eentje naar die films waar de rest van het gezin geen zin in heeft maar ik wel. Dus zag ik A street cat named Bob en hoop ik als ik me goed genoeg voel morgenmiddag naar Lion te gaan. Het boek staat al een tijdje op mijn leesverlanglijst maar nu word ik ingehaald door de film.

Ik ben dol op dit weer. Knallende zon en lekker koud! Het nodigt uit tot naar buiten gaan! Dat lukt tegenwoordig bijna alle dagen want in de tuin staan telt mee 😉

Ach gut, weesappeltjes. Ondanks alle appelflappen, appelcake, gebakken appel door het eten en appelcrumble hebben we niet de hele appeloogst – van wel 1 boom – weten op te eten. De vogels vinden dat prima.

Tja, hier valt weinig over te zeggen. De heren zijn gelukkig. En dat ontroert me toch weer elke keer als ik zie hoe veilig en goed ze zich voelen na de eerste ellendige jaren.

Mijn dag begint meestal zo: met veel katten op bed en de krant. Als man en kind zijn vertrokken dan ga ik meestal nog even in bed liggen met een bak koffie erbij, rustig opstarten en het wereldnieuws lezen.

Een paar jaar geleden verkocht ik veel boeken en dvd’s via Bol. Tot er niets meer te verkopen viel. Nu was er dan toch weer een stapeltje verkoopwaar en de eerste DVD-serie is al weer verkocht Ik denk eerlijk gezegd dat het vanaf nu niet meer heel veel voorkomt want er is zo veel keus op Netflix dat ik weinig lust tot kopen voel.  Alhoewel, als het nieuwe seizoen van Engrenages verschijnt….

Ik bak één keer per week glutenvrij brood van Teffmeel. Dit is smakelijk en voedzaam brood en is nog gezond ook, in tegenstelling tot de glutenvrije broden die verkocht worden in de winkel. Ik maak het mezelf zo makkelijk mogelijk. Het meeste werk is toch het afwegen van het meel en het toevoegen van gist en andere dingen. Om te zorgen dat ik ook op slechte dagen toch kan bakken, bereid ik tegenwoordig wat zakjes voor. Hier hoef ik alleen nog wat vocht aan toe te voegen, mixen in de Kenwood en hop in de oven.

Slapen blijft heel moeizaam gaan. Na jaren van voorgeschreven slaapmedicatie ben ik daarmee gestopt omdat ik last kreeg van bijwerkingen. Het middel werd erger dan de kwaal zeg maar. Sindsdien heb ik geaccepteerd dat ik vaak slecht slaap. Ik slaap niet goed in en niet goed door en de slaap zelf is niet diep genoeg en daardoor niet voldoende herstellend. Dat verzin ik niet, dat was de uitkomst van een slaaponderzoek. Sinds 1,5 jaar gebruikte ik theannine, een groene thee extract. Dat werkte redelijk, in de zin van dat ik als het niet nam helemaal niet sliep en nu in ieder geval wel wat sliep. De laatste tijd werd het toch weer slechter. Ik had de afgelopen weken een paar keer 4 slechte nachten op rij. Dat is echt jammer want zo werd het positieve effect van de B12 injecties wat teniet gedaan. Wellicht is de oorzaak gelegen in het feit dát de B12 injecties effect hebben. Ik heb iets meer gedaan dan anders maar dat maakt ook dat ik meteen meer overprikkeld ben en daardoor weer slechter slaap. Deze week bestelde ik CBD olie, oftewel cannabisolie en sodeju, wat slaap ik goed! Je wordt er niet high of stoned van en het is gewoon legaal verkrijgbaar. Als jullie het interessant vinden, kan ik er van de week wel iets meer over schrijven.

Ga ik nu een bak koffie drinken en de dag starten. Fijn weekend allemaal!

20 gedachtes over “Fotospam

  1. Ik vind die kattenvoetjes altijd zo lief. 🙂
    Was vannacht laat naar bed gegaan maar vanmorgen om 9 uur lagen er ook drie van de vier kattenmeiden bij me op bed. Zachte hint om toch vooral snel te komen voeren dus alsnog op tijd op.

    Klinkt inderdaad interessant die olie, ben benieuwd naar je blogpost.

    Like

  2. Zo hoor/lees je nooit wat van Teff en daarna twee keer in één week. Had daarvoor geen idee wat het was, nu wel.
    De eerdere keer deze week sprak ik een ambassadrice van een Spaans familiebedrijf die ook via haar hier in Nederland Teff verkoopt. Ze is dus meteen ook verkooppunt zowel voor bedrijven als particulieren. Ze kon er echt heel bevlogen over vertellen.

    Groetjes Lily

    Like

  3. Toevallig moest ik afgelpen week literatuuronderzoek doen voor een internist in opleiding naar wetenschappelijk bewijs voor de toepassing van cannabisolie. Ze wilde weten of het een zinvolle interventie is voor patiënten, helaas geen geschikte artikelen kunnen vinden. Ben wel benieuwd wat je er over hebt te vertellen. Olga

    Like

  4. Je vindt vooral ervaringsverhalen op internet natuurlijk.en de verkooppunten mogen geen claims leggen over wat cbd kan doen. Dus vertellen ze op die ook in slemrnete bewoordingen. Maar wellicht dat sites die het verkopen dichter bij de bron staan en wel tips voor onderzoeken hebben.

    Like

  5. Wat heerlijk gezellig zo alle katten op bed. Bij mij lukt dat (nog) niet want ze klimmen en klauteren overal in en liggen geen tel rustig, maar wat niet is kan nog komen 🙂 Ik heb sinds een paar dagen ook cbd olie om te slapen, ik doe het voor het slapen op mijn voetzolen en ik ben in ieder geval minder vaak wakker geweest afgelopen nachten. Dat je wakker wordt en dat je denkt huh? het is ochtend haha Voor de man heb ik de zalf gekocht voor op zijn eczeem benen, het is nog te vroeg om daar iets over te zeggen, maar het jeukt wel minder heb ik begrepen. Ik ben benieuwd wat je er over gaat schrijven en ik hoop dat het je helpt met slapen.

    Like

  6. Mijn zus (inmiddels blind) heeft ook een zeer hoge oogboldruk. Ik heb destijds veel informatie opgevraagd over medicinale cannabis omdat met name THC daar een goede invloed op kan hebben. Het heeft een tijdje wat gedaan, maar na een paar maanden is ze er toch mee gestopt. De verwachting was dat ze door de cbd ook beter zou slapen en minder pijnklachten zou hebben. Dat was helaas niet het geval. Maar er zijn zeer grote individuele verschillen qua reactie. Mocht iemand interesse hebben, ik heb de naam van de apotheker die er alles over weet, plus scans van alle brochures die door het ministerie over dit onderwerp worden uitgegeven.

    Like

  7. Ik zal daar eens kijken, wie weet. Voor interventies bij patiënten moet er meerdere onafhankelijke wetenschappelijke artikelen zijn gepubliceerd in biomedische tijdschriften, voordat beleid kan worden verandert. Ik vond het al heel opmerkelijk dat ze met deze vraag kwam, meestal zijn artsen wat behoudend.olga

    Like

  8. Verrassend dat je beter slaapt met CBD- olie. Als je op de website van Stichting Mediwiet gaat lezen dan wordt daar steeds gezegd dat CBD olie juist helderder maakt en beter niet 'snachts gebruikt kan worden om beter te gaan slapen. Men adviseert daarvoor toch echt 'wiet-olie'oftewel THC-olie .
    Ik heb via mediwwiet een paar jaar geleden beide olieen geprobeerd , en inderdaad werd ik van CBD juist te wakker, wel ontspannen, maar ook alert .
    Dus ik ben ook héél benieuwd hoe het jou vergaat de komende tijd hiermee. Het is blijkbaar zo persoonlijk verschillend.

    Like

  9. Ik heb RAW cbd olie van medihemp. Die bevat ook THC in een minimale hoeveelheid waardoor het volgens de leverancier breed inzetbaar is.
    Het werkt onder meer in op het zenuwstelsel en de spieren. Aangezien daar mijn grootste probleem zit, is er voor mij veel gewonnen als dat kalmeert.
    Ik ervaar niet dat het me helderder maakt, ben net zo verstrooid als anders 😉

    Like

  10. Ja, klopt, Martine; in de flesjes CBD olie zit ook een minimale hoeveelheid THC . Zo weinig dat het gewoon legaal is , haha!
    Mijn hoofdklachten zijn trouwens ook spier en peespijn , en overprikkeld zenuwstelsel ( migraine, duizelig/raar in ''t hoofd etc. ) . Maar helaas merkte ik geen positieve verandering toen ik de olie nam. Van 1 druppel was ik al totaal hyper , gonzend en 'raar' in m'n hoofd. Fijn dat het jou echt een duwtje in de goede richting geeft!

    Like

  11. Ik werd er niet hyper van maar had wel een raar vol gevoel in mijn hoofd en vooral ogen. Dat verdween gelukkig na 2 dagen. Degene bij wie ik het kocht vertelde dat je pas na 2 tot 3 weken kunt zeggen of het iets doet. Ik ben getart met een door hem geadviseerde dosis en kan evt contact opnemen na 3 weken voor overleg.
    Maar goed, ik merkte vrij snel positief effect. Is echt niet zo dat ik nu alleen nog maar geweldig slaap hoor maar tot nu toe ben ik wel tevreden.

    Like

Zeg het maar!

