Ochtendlicht en uitzicht

Sinds drie maanden ga ik twee keer per week naar de huisarts, voor een b12 injectie. Altijd op dezelfde tijd, tien voor negen in de ochtend. En dus ben ik voor het eerst sinds jaren ineens vaker op straat in de ochtend. De eerste weken was dat een aanslag op mijn lijf. Opstarten ging meestal moeizaam en het duurt vaak een paar uur voor de pijn wegzakt. Maar inmiddels merk ik echt wel de positieve effecten van de B12 en is dat geen issue meer. Nu overheersen de voordelen van het vroeger buiten zijn.

Als het even kan, loop ik naar de praktijk. Een wandeling van 10 tot 15 minuten. Daar kan ik even bijkomen omdat ik altijd even moet wachten tot ze me roepen. Dan krijg ik de injectie en loop ik weer terug. Die route is best mooi, hier de wijk uit en dan over een brug waar ik elke keer weer een fenomenaal uitzicht heb op de opkomende zon richting het IJsselmeer. En dat doet me goed. Heel goed. Ondanks de auto’s die ook daar rijden, voel ik op die plek altijd het oude van de stad. Ik geniet ervan om in een oude stad te wonen. Dat is een onbedoeld en onverwacht bij-effect van het prikken, twee keer per week een wandeling met uitzicht op moois. En dát ik die wandeling kán doen is natuurlijk super.

afb. afkomstig van oud hoorn.nl

10 gedachtes over “Ochtendlicht en uitzicht

  1. Fijn dat je er zoveel baat bij hebt! en mooie bijkomstigheid die wandeling, zelf had ik vage klachten door vit d gebrek, dacht ook aan b12 maar volgens de dokter was dat niet zo. Fijne dag verder Gr. Anne

    Like

  2. Wat fijn dat je 10 tot 15 minuten kan lopen en weer terug dat is toch bijna een half uur! Hopelijk blijft de vitamine B12 goed werken en kan je steeds een beetje meer!

    Like

  3. Wat heerlijk dat die injecties hun werk doen. Ik meen me te herinneren dat jij niet echt een tekort had maar dat het iets was om te kijken of het een positief effect op je energielevel zou hebben. Of ben ik dan in de war?

    Like

  4. Oud-Hoorn is mooi. Gelukkig hoef je 1 van de buitenwijken niet in 😉 Ik zat eind jaren '80 op de RSG West-Friesland en moest vaak van daar naar het station lopen, maar vond dat vaak wel leuk. Vanwege de keuze in verschillende routes door de oude stad. Fijn dat deze nieuwe 'therapie' je op 2 fronten goed doet!

    Like

  5. Wat heerlijk dat je er baat bij hebt en ook kunt genieten van de wandeling! Ik ben ooit een keertje in Hoorn geweest met de stoomtrein vanaf Medemblik met 3 kinderen (35 jaar geleden) maar als ik dit lees wordt het tijd om weer eens te gaan!

    Like

  6. Dank je voor je mooie beschrijving. Weer op een nieuwe manier geleerd hoe ME jouw leven veranderd. Ik vind het steeds knapper worden dat en wat je blogt.
    Mijn man was diep onder de indruk van je verhaal. NB: hij fietst vaker en verder dan ik. Voor hem was jouw niveau van wandelen onvoorstelbaar. Hij fietste tijdens de fulltime verbouwing van ons huis tussen de huizen heen en weer – 25 km enkele reis. Het duurde een paar minuten voor hij zich kon voorstellen wat het moet zijn als je zo kunt verbeteren dat 2x per week 2x 10 minuten een feestje is. En hij is diep onder de indruk van je!
    Ik vind dat je de instelling van een topsporter hebt. Je lijf werkt niet mee, maar je probeert echt alles om te verbeteren, en schuwt bepaald geen ongemakken daarbij. Petje af!

    Like

Zeg het maar!

