Jarig

img_20160716_165608742

Natuurlijk moet ik enorm uitkijken met wat ik schrijf – niets gênanter voor een puber dan een jubelende moeder – maar ons zonnetje is vandaag 15 jaar geworden.

S. is het liefste  en leukste kind ooit. Echt. Zeg ik zonder enig voorbehoud. Grappig, lief, zorgzaam, nieuwsgierig, dol op katten (een pré in dit huis), slim, sociaal bewogen, hart op de juiste plek, gul, kan enorm genieten van uit eten gaan, ergens wat drinken en nu zich in rap tempo losmakend van zijn ouders.

Een puber in huis is echt andere koek weet ik inmiddels ;-). Maar evengoed hebben we het hier heel fijn met elkaar, discussiëren we er vrolijk op los en begeleiden we hem bij de grote en kleine dingen van het leven maar beslissingen nemen kan hij inmiddels prima zelf. Hij heeft een geweldig goed beoordelingsvermogen (kan ik nog wat van leren), laat zich niet gek maken en voelt scherp aan wat goed voor hem is.

Straks als hij uit school komt vieren we dat met chocolademuffins, vanavond laten we pizza komen van de Italiaan en zondag vieren we het iets uitgebreider met familie.

blog

1 dag oud

(tekst en foto’s vooraf goedgekeurd door de puber)

28 gedachtes over “Jarig

  1. Gefeliciteerd met jullie zoon!! Haha… ‘foto’s en tekst goedgekeurd’: dat herken van hier thuis ik 😉 Mijn oudste zoon wordt volgende week al 18… wat gaat de tijd toch snel.

    Liked by 1 persoon

  2. Gefeliciteerd met je zoon!
    Mooie jongen maar vooral veel belangrijker een mooi mens als ik het zo lees.

    Ik vind dat leuk om te lezen als een moeder schrijft dat ze blij is met haar kind. Ik wens hem dat het hem lukt om voor altijd zo’n mooi mens te blijven.

    Fijne dag!

    groetjes
    Tanja

    Liked by 1 persoon

  3. Van harte gefeliciteerd met je zoon .Wat een mooie jongen en niet alleen de buitenkant als ik het lees ,heerlijk om zo trots te kunnen zijn .Geniet maar van alles deze dagen .
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  4. Gefeliciteerd met je mooie zoon. Goed dat je ook kan zeggen dat je wat van hem kan leren.
    Zelfkennis dus. En heel herkenbaar. Als mijn man soms iets zegt kan ik het niet hebben, als het kind (32) iets zegt kan ik het altijd hebben. Wel gaat het soms in discussies er verhit aan toe, maar dat geeft niet. Ook ik kan soms veel van hem leren. Geniet hiervan en fijne dagen met elkaar.

    Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

