Zaterdag

Smoes geeft een demonstratie ‘ontspannen en bijkomen doe je zó’

Deze week was er weinig Pippipret. Ik lag op de bank, las, keek Netflix, schreef wat stukjes, warmde eten uit de vriezer op en knuffelde met de katten. Meer was er niet. Maar het was goed zo. We vierden de verjaardag van S. afgelopen zondag en het was erg gezellig. Ik genoot en ouwehoerde voor mijn doen heel veel en verdomde het om me vooraf druk te maken over de terugslag achteraf (dat is ook wel Pippi, bedenk ik me nu). Die komt toch wel, of ik daar nu over pieker of niet dus dat doe ik niet meer. Dus had ik me er op ingesteld, de agenda vrijgehouden, gezorgd voor een volle vriezer en voldoende leesvoer en dan vallen dingen altijd mee. Echt.

Omdat ik veel plat lag heb ik de deur niet opengedaan toen de deurbel ging. Ik verwachtte geen pakjes of zo en als mensen aanbellen terwijl ik me zo voel hebben ze pech. Ik doe niet open. Achteraf gezien bleek het de glazenwasser te zijn die eens kwam kijken of wij goed voor zijn ladder hadden gezorgd die hij begin februari bij ons in de achtertuin had achtergelaten, “het is maar voor een paar dagen hoor”. Of het was niet de glazenwasser en dan is nu zijn ladder gejat, dat kan ook. Maar dat is niet mijn zorg.

Dit weekend houd ik me nog rustig. Ik voel wel dat ik al weer iets opkrabbel maar moet nog wel uitkijken.  Als ’t lukt gaan we morgen even kijken naar een keuken. De man die onze keuken gaat renoveren, heeft voor zijn eigen keuken frontjes gemaakt en hij kwam laatst met een voorbeeld aanzetten waar we erg gecharmeerd van waren. In zijn keuken kunnen we zien hoe dat uitpakt en dan een beslissing nemen.

Verder geen plannen. Ik verwacht dat ik vanaf hier wel weer verder opkrabbel en dan pakken we de draad weer op. En misschien binnenkort dan weer wat Pippi-pret!

Fijn weekend allemaal. Wat zijn jullie plannen?

12 gedachtes over “Zaterdag

  1. mooi weer
    dus we gaan bloemetjes zaaien
    en een beetje snoeien
    vorig jaar gezien dat er in de zomermaanden wel wat kleur gemist wordt in de tuin
    en verder…… lekker niets doen
    lezen… outlanderserie
    leuk
    groetjes van tilleke

    Like

  2. Hopelijk snel weer Pipi-pret, en wat leuk dat je weer even terug kwam op de ladder van de glazenwasser. Ik moet nog steeds glimlachen als ik terugdenk aan het vorige artikel dat je over hem schreef 🙂 Hopelijk wordt vervolgd!

    Like

  3. Na een weekje rennen en vliegen houd ik mij vandaag ook rustig, er komen best nog pittige dagen aan.
    Vanavond begin ik weer met werken en mag dan 4 dagen achter elkaar aan de slag.
    Zit nu op de bank met de hond bovenop mij 😉

    Like

  4. Niet piekeren over de dagen na een inspanning is al veel winst. Dan wordt inspanning niet zo beladen en zie je het wel. Het ergste wat immers kan gebeuren is dat het een keer flink tegenvalt, maar soms valt het ook mee qua herstel. Op naar weer wat meer leuke Pippi dingen. En ontspannen zijn is op zich inderdaad ook Pippi.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik vind het juist hartstikke Pippi! Je niet van te voren druk maken om wat komen gaat, maar toch stiekem al een beetje voorbereid zijn op wat je daarna nodig hebt. En, Beck is leuk!! Dus zeker een kijktip!

    Like

  6. Moet weer erg om je stukje lachen en vind het best pippi-achtig. Ook al is het misschien pippi met ME. Hoop dat je je snel weer beter voelt.
    Hier ook ME, maar met een ligstoel buiten en een goed boek vind ik het prima dit weekend. Eindelijk weer een beetje goed weer!
    Groetjes Esther

    Liked by 1 persoon

  7. Ik heb ook van die dagen dat ik vrijwel niets doe. In de beleving van dat niets doen zit zeker een ontwikkeling. Vond ik eerst dat dat eigenlijk helemaal niet kon en dat ik in ieder geval “iets productiefs” moest doen. De stem van mijn moeder in mijn achterhoofd: “stel niet uit tot morgen wat gij heden kunt doen.”
    Sinds kort, eigenlijk verbazend kort als je bedenkt dat ik dit jaar 65 word, ga ik daar relaxter mee om en doe ik met genoegen een dag en soms ook een heel weekend gewoon niets! Ik doe geen wassen, ik doe geen boodschappen, want ik heb genoeg kleding en voorraad in de kast en ik rust heerlijk uit. Op zich werkt dat een stuk beter dan wanneer ik mezelf die rust eigenlijk helemaal niet toesta, ik kan er van genieten.
    Zou dat komen omdat ik bij jou lees, is het jouw Pippi-invloed?

    Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

