Zaterdag

deze week konden we bijna alle dagen buiten lunchen!

Drukke week gehad deze week. Het begon met een etentje vorige week zaterdag. Zus  was met Nicht een paar dagen bij Oma op bezoek en om dat te vieren stelde Oma voor om met zijn allen uit eten te gaan. Het bleef tot de laatste minuut voor vertrek spannend of ik mee zou gaan want ik voelde me niet goed. Maar uiteindelijk bedacht ik dat ik me de dagen erop volgend sowieso door het verschuiven van de klok niet echt denderend zou voelen. Kon ik net zo goed over mijn grenzen gaan en toch mee uit eten. Blij dat ik het deed, heerlijk gegeten en het was erg gezellig.

Deze week kreeg ik maar liefst twee keer bezoek. Vriendin M. at hier op donderdag en vriendin I. kwam vrijdagochtend een bakkie doen en lunchen. Ik ging twee keer naar de bieb, haalde migrainemedicijnen voor de man bij de apotheek, ging een keer naar de kringloop, de Turkse winkel  én de Hema. En ik ging twee keer naar de huisarts voor de injecties. Buiten dat vond ik ook nog tijd om 4 boeken te lezen! Ongehoord veel activiteit dus voor mijn doen.

Aanrader! Zie de recensie van komende dinsdag.

Mijn conclusie is dan ook dat het goed met mij gaat. Ik merk echt positief effect van de B12-injecties. Het vreemde is dat het nog niet echt voelt alsof ik meer energie heb (voel me nog heel vaak moe) maar ik merk dat ik wel meer dingen onderneem en dat dit allemaal nét iets makkelijker gaat. Ook hoef ik iets minder vaak te rusten overdag. Evengoed lig ik meestal om 9 uur compleet uitgeteld in bed, zoals hiervoor, maar met dat verschil dus dat ik meer heb kunnen doen. Dat is bij elkaar echt enorm veel vooruitgang. Nu zo met het mooie weer verwacht ik zeker nog meer vooruitgang aangezien ik in het voorjaar en de zomer meestal een opleving heb.

Wat een reacties op mijn stuk over Vegan before 6! Via de mail kreeg ik ook heel veel reacties van lezers, ik ga daarom niet iedereen afzonderlijk antwoorden. Maar ik houd jullie op de hoogte en ga echt niet over één nacht ijs. Ik vul braaf alle dagen de eetmeter van het Voedingscentrum in om eens te kijken wat ik nu zoal binnen krijg op een dag.

Ook kreeg ik van verschillende lezers de vraag hoe het zit met mijn gehoorapparaatjes. Nog niets te melden op dat gebied. Ik sta op een wachtlijst voor verder onderzoek bij het audiologisch centrum in Alkmaar en met een gemiddelde wachttijd van 12 weken verwacht ik niet voor eind mei aan de beurt te zijn.

Dit weekend zijn er geen plannen anders dan kijken hoe de dag zich voor me uitrolt, lekker lezen en hopelijk genieten van mooi weer.  Ik ga me wel rustig houden want ik ben door alle activiteiten een beetje manisch in het brein geworden. Dus nu weer even de overprikkeling weg laten vloeien. Doe ik dat niet dan meld ik me voor ik het weet aan voor de dam-tot-damloop. Dan is het weer hoog vliegen en hard vallen en dát liedje ken ik nu wel ;-).

Fijn weekend allemaal! Wat zijn jullie plannen?

5 gedachtes over “Zaterdag

  1. Wat mooi dat het toch iets beter ging deze best drukke week voor jou .Zelf ben ik eigenlijk altijd moe al vanaf dat ik een kind was .Als ik dan lees hoe weinig energie jij hebt vind ik mezelf vaak zo een zeur .Ik wens je een mooi rustig weekend
    groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Martine! Wat heerlijk om te horen dat je wat meer energie krijgt/hebt.
    Ik kan me zo voorstellen dat je dit bijna niet durft te schrijven omdat je bang bent dat het zo weer uit je vingers glipt.
    Voor nu: hoera!!!
    liefslinda

    Liked by 1 persoon

  3. Wat fijn om te horen! Die langere dagen en meer zon maken hier in ieder geval verschil. 🙂 Zo fijn dat we de winter achter ons kunnen laten. Ik merk nu met kind (anderhalf) dat die winter zooooo lang duurt. Ben sinds januari elke 2 weken ziek geweest (en kind ook), elke keer weer een ander virus.

    Liked by 1 persoon

  4. klinkt echt heel goed wat je allemaal gedaan hebt deze week. wat een verschil met een jaar geleden. ik ben echt blij voor je en hoop dat je steeds meer kunt doen. gelukkig weet je wel waar de grenzen liggen en pak je op tijd je rust.

    Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

