Hypotheek mijlpaal!

 

Zojuist maakte ik € 500 over naar de hypotheekverstrekker. Omdat we dit sinds een paar jaar heel regelmatig doen, bereikten we met deze aflossing van vandaag een mijlpaal. We zijn onder de twee ton gezakt met de hypotheekschuld! Van €262.500,- naar €199.861,11! De maandlasten zakten in deze periode van €1250 naar €974,33. En met het dalen van de lasten stijgt de gemoedsrust. We merken nu al dat er zo veel meer ruimte is. Tijd om het te vieren, ik denk dat we onszelf gaan trakteren op iets lekkers! Pizza of toko? Of misschien zelfs wel uit eten?

18 gedachtes over “Hypotheek mijlpaal!

  1. In september 2015 schreef jij dit (ik heb het net aangeklikt):

    De volgende mijlpaal weet ik ook al. Dat is als we onder de 2 ton gaan zakken met de schuld. Nog €12.143,00 te gaan….dat lukt binnen twee jaar hoop ik (bij leven en welzijn zoals de oude meneer Brink altijd zei, voor wie ik tijden mij studententijd kookte).

    Nou, had je gelijk of niet?? Gefeliciteerd hoor, en maak er wat leuks van.

    Liked by 2 people

  2. Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ja, het geeft zoveel rust als je hypotheek lager is. Wij hebben nu een maandlast van 270 euro. Ik merk dat wij nu minder fanatiek willen aflossen omdat de hypotheek nu heel betaalbaar is. Mogelijk gaan we aflossen tot we op 200 euro staan en dan is het wel goed. Volgend jaar laten we ons huis schilderen en we hebben nog zo wat plannen voor ons huis. De annuiteitenhypotheek wordt toch wel afgelost. We zien wel 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Fijn! Ja dat mag je zeker wel vieren. Dat hoort bij mijlpalen toch? Met de hitte zou ik voor lekker pittig eten bij de toko gaan. Daar komen jullie vast wel uit voor het etenstijd is.

    Groet,Greet

    Liked by 1 persoon

  4. Wij bereiken volgende maand een mijlpaal,, dan gaan we over de grens van €50000 afgelost. In 2010 en 2011 samen losten we €20000 af en eind 2015 €1500, om vanaf juli 2015 consequent af te lossen. We zullen nog een lange adem nodig hebben, maar gaan gewoon stug door. Gefeliciteerd met het behalen van je mijlpaal! Weet je al waar je volgende mijlpaal ligt?

    Liked by 2 people

  5. Wat super goed gedaan. Jullie mogen ontzettend trots zijn op hetgeen jullie in relatief korte tijd bereikt hebben. Echt een voorbeeld voor velen. Jij bent degene geweest die mij (zonder dat je het wist) tot aflossen hebt aangezet. Ik ben je daar nog steeds dankbaar voor. Ik denk dat je vele mensen gemotiveerd hebt om te beginnen met aflossen:).

    Wij zijn begonnen met een hypotheek van € 145.400. Inmiddels is er € 59.707,34 afgelost. Bij dat bedrag zit ook wat mindering i.v.m. de annuïteiten hypotheek. De hypotheek is nu € 85.692,66. Onze maandlasten zijn netto € 422. Dit geeft ons zoveel lucht. We blijven zolang het gaat aflossen.

    Geniet van de mijlpaal en ga zo door!!!

    Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

