De kattenschool

Hoi,

Ik ben Eddie.
The new kid on the block.
Euh, kat.
Ik ben de nieuwe buurkat
en heel nieuwsgierig.

Dat zit zo.
Ik ben net geadopteerd
en niet veel gewend,
zeker geen katten.
Ik heb eigenlijk
geen idee
wat een normale kat doet.
Dus ging ik op zoek
naar andere katten.
Om te leren wat katten doen.
Zodat ik een beetje weet
hoe ik me moet gedragen.

Ik vond de perfecte school
met een klasje van vier.
Baas Moos,
Spring in het veld Smoes
en twee kneusjes
Dibbes en Gerrie.
Dat zijn net als ik sukkels,
dat zie je zo.

Elke ochtend meld ik me.
Ik ga zitten wachten
tot de klas naar buiten komt.
Ik heb al veel geleerd.
Neusjes geven ter begroeting.
Op gepaste afstand gaan liggen
en tóch het gevoel hebben
dat ik getolereerd word.

Soms doe ik het niet goed,
dan grijpt Meester Moos in.
Daar schrik ik wel van.
Maar ik kom elke keer weer terug.
Want ik leer heel veel.

Niet alles is leuk.
Als de klas naar binnen gaat,
moet ik buiten blijven.
Lullig hè.
Ik mag van de vrouw
niet naar binnen.
Ook al doe ik
heel erg mijn best
met zielig kijken en zo.
Maar dat werkt niet.
Snappen jullie dat nou?
Ze zegt:
vol is vol,
complet,
je hebt een eigen huis.

Die negeer ik dus.
En ik wacht mijn kansen af.
Tot die tijd,
kijk ik goed naar de klas.
Misschien willen ze wel
met me spelen.
Ik word denk ik
een echte kat.

Groetjes,
Eddie

 

16 gedachtes over “De kattenschool

  1. Ach lieve Eddie je glipt vast wel een keertje mee naar binnen .Het schijn er heel fijn en gezellig te zijn als ik het zo lees ,maar ja jij hebt een eigen huis dus ik begrijp wel dat ze zegt dat het vol is .
    Een aai voor jou op je lieve kopje,Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Grappig he dat katten zo toenadering kunnen zoeken. Wij hebben hier ‘Dikke rooie’ die heel graag bij onze club zou horen. De andere poezen en wij vinden dst helaad voor hem niet goed. Hij heeft ook al een baas. Soms glipt hij toch naar binnen, maar dan wordt hij weg gestuurd door baas én poezen.

    Liked by 1 persoon

  3. Sinds de dochter van een man hier verderop in de straat weer thuis woon is onze straat ook weer 3 katten rijker, mijn buurvrouw heeft er 2 die regelmatig bij mij komen buurten, dat die af en toe naar binnenlopen vind ik geen probleem, want ze kijken alleen rond en gaan dan weer weg.
    De nieuwe katten heb ik liever niet binnen , want die zijn een stuk brutaler en gaan niet uit zichzelf weg en verstoppen zich ook zodat je niet weet dat ze binnen zijn, wat ik een vervelend idee vind want als ik dan weg zou gaan en ze zonder dat ik het weet opsluit ,weet ik niet wat ze dan doen in mijn huis. Deze katten haal ik dus ook niet aan en stuur ze weg als ze de tuin inlopen.

    Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

