In een half uur €107,28 euro verdienen

Beter uitkomen met ons geld doen wij hier vooral door besparingen te zoeken. Meer geld verdienen zou ook leuk zijn maar ik ben daar niet voor in de positie en de man werkt al genoeg. Hij heeft een goed salaris waar elk jaar iets bijkomt. Dat we toch zo op de centen letten komt doordat we graag meer doen met wat er binnenkomt. Nu en in de toekomst. Dus lossen we af, verbouwen hier en daar wat in huis, er is ruimte voor af en toe een avondje uit of een vakantie en we kiezen zo veel mogelijk voor kwalitatief goed biologisch eten.

De grootste besparingen bereik ik door alert te zijn op geld weg lekken. Bijvoorbeeld door een prijsstijging van de autoverzekering. De verzekeraar stuurde in juli een mail dat de tarieven omhoog gingen want:

‘De kosten per schade nemen gemiddeld toe. Dit komt o.a. door hogere reparatiekosten, meer ongelukken op de weg, hagelschade en toenemende letselschade. Jouw nieuwe premie is gebaseerd op deze schadecijfers en op jouw persoonlijke situatie. We kijken o.a. naar opgebouwde schadevrije jaren, je leeftijd, woonplaats en type auto.’

Een beetje gelul is het wel want wij hebben nog nooit schade veroorzaakt. Er is in al die jaren een keer door ons iets gedeclareerd wegens ruitschade. En toch is onze ‘persoonlijke situatie’ blijkbaar zo dat de premie steeg van €28 naar €39,25 per maand. Dat vind ik een ongehoord hoge stijging! Ik stuurde een boze mail en kreeg daar geen antwoord op. Toen werd ik nóg bozer. En vergat het toen. Dát is dus geld dat weglekt.

Door een nieuwsbrief van een andere verzekeraar over korting op autopremies kreeg ik ineens een brainwave en na wat gepush en getut gingen de man en ik er zondag eindelijk even voor zitten. Dat is trouwens echt heel vreemd, ik regel hier alle administratie en overstappen maar als het iets met de auto is vind ik ineens dat hij dat moet regelen. Ik zit dan wel naast hem  en roep dwingend: daar, die, dat! Beetje gênant eigenlijk mijn eigen gedrag.

Afijn, na een half uurtje independeren (als dat een werkwoord is, vast wel en anders bij deze) hebben we een overstap geregeld en €107,28 bespaard ten opzichte van de huidige verzekeraar. Dat is toch best een fors bedrag. Voor wat het geld weg lekken betreft zijn er ook zeker nog meer aandachtspunten, daarover een volgende keer meer.

 

18 gedachtes over “In een half uur €107,28 euro verdienen

  1. Dat is snel verdient! Wij zijn ook pas overgestapt van tv aansluiting en zijn per maand nu goedkoper uit.
    Eens in de zoveel tijd kijken naar je vaste lasten of overstappen loont is altijd slim, al doen wij dat vaak ook te weinig……

    Liked by 1 persoon

  2. Wij hebben een half jaar geleden een nieuwe auto gekocht. Wij hadden al tig jaar een hele goede verzekering die ook nog eens fijn betaalbaar was en de verzekeraar ook nog eens klantvriendelijk was. Helaas werd deze overgenomen door een grote verzekeraar. Toen manlief de gegevens door ging geven voor de nieuwe auto ging onze verzekering in een klap ruim €300 omhoog. Op de vraag waar dit in een keer vandaan kwam was het antwoord, oh nou dat product leveren we niet meer. Het is dit of u zoekt maar wat anders. Wij kozen natuurlijk voor het laatste, maar jeetje wat was dat klantonvriendelijk. Uiteindelijk een verzekeraar via ons tussenpersoon gevonden die €200 goedkoper was en dezelfde voorwaarden had.

    Liked by 1 persoon

  3. Oh hahaha door jou heb ik nu ook in een half uur 75 bespaard! 😊
    Overwoog overstap andere tv internet bel leveranccier, maar trek overstapstress niet. Heb mijn eigen leverancier gebeld en gezegd dat ik ander aanbod had gezien, of ze aanbieding hebben waardoor ik kan blijven. Heb 6 maanden korting van 12 euro gekregen, dus 75 euro in totaal ! 😊

    Qua autoverzekering vind ik ZLM fijn en spotgoedkoop! Maar je bent al voorzien he?

    Liked by 1 persoon

  4. Hier ook; een bijdehand telefoontje naar de internetprovider/TV/telefoon. Zag dat de geadverteerde maandelijkse kosten inmiddels weer een €3,00 minder waren dan mijn abonnement. Aangezien ik langer dan een jaar met volle tevredenheid klant was, gevraagd of mijn abonnement ook voor de nieuwe prijs kon. En ja dat kon; als ik weer voor een jaar vastzette, kreeg ik de eerste twee maanden gratis en daarna die €3,00 per maand korting. Besparing o- jaarbasis: 2x 47,00 + 10x 3,00= €124,00!

    Liked by 1 persoon

  5. Hier heb ik dat soort dingen ook gedaan, voor telefonie, zowel vast als mobiel, de aanschaf van een nieuwe fietsaccu (gevraagd om korting, 10% dus toch 35 euro…), zorgverzekering (nieuwe klanten kregen 50 euro per polis korting, ik wilde die ook, lukte niet, klacht ingediend en toch 2×50 euro korting gekregen :)), enz. Echt superveel door ‘alleen even bellen’…

    Liked by 1 persoon

      • Ja dat merk ik ook, er gingen dingen mis bij de bedrijven en dan is bellen het meest “efficient”: drie dagen een uur per dag overal achteraan moeten bellen…ik ben gesloopt. Soms gaat het niet zo soepel als gehoopt 😉

        Liked by 1 persoon

Zeg het maar!

